Ve Varšavě zahájili výstavbu zbývajícího úseku druhé linky metra, přibudou tři zastávky
Hotovo by mělo být v roce 2026.
V polském hlavním městě začali s budováním posledního zbývajícího úseku linky metra M2. Dělníkům chybí dokončit čtyři kilometry trasy v západní části Varšavy, součástí stavby budou tři stanice a depo Karolin. Aktuálně v místě probíhají přípravné stavební práce. Hotovo by mělo být v roce 2026. Novinářům to na tiskové konferenci sdělil primátor města Rafał Trzaskowski.
„Nízkoemisní doprava je pro nás absolutní prioritou. Toto jsou poslední tři stanice na druhé trase metra, které jsme začali budovat společně paralelně. Do provozu budou uvedeny v roce 2026. Peníze na stavbu metra byly v ohrožení, celou dobu jsme lobbovali v Bruselu, abychom mohli dál čerpat fondy EU. I když stále existuje problém s přijetím KPO (Národní plán obnovy), doufám, že se ho podaří odblokovat, protože bez evropských nebo vládních fondů je obtížné realizovat tak velké investice,“ řekl Trzaskowski během konference.
Investice zahrnuje stanice Karolin, Chrzanów a Lazurowa. Stejný název jako první uvedená stanice bude mít i technické a odstavné depo. Zatím není jasné, zda budou finance na vybudování tzv. P+R parkovišť a přestupních uzlů u stanic. Poskytnuty rovněž stále nebyly podrobnosti o celkových nákladech projektu.
Primátor Varšavy nezapomněl během tiskové konference zmínit také uvažovanou třetí linku metra. S jejím financováním by měla výrazně pomoct polská vláda.
„Jsme zpět u předpandemické vytíženosti metra, ročně máme přes 180 milionů cestujících. Začali jsme plánovat třetí linku metra, doufám, že ji brzy začneme stavět. Připravujeme také další linky, chceme, aby tento plán zohlednil všechny strategické otázky rozvoje města,“ dodal Trzaskowski.