Ve Varšavě zahájili výstavbu zbývajícího úseku druhé linky metra, přibudou tři zastávky
Vizualizace jedné ze stanic na zbývajícím úseku druhé linky varšavského metra. Foto: Metro Warszawskie
Hotovo by mělo být v roce 2026.
A my nejsme schopní ani dotáhnout dráhu ten kousek na letiště… smutné… Proč se zákonodárci proboha nepřiučí, jak to mají v Polsku a nepředělají zákony u nás cca podle nich? Třeba by to pak šlo rychleji 🙂 Ale zase na druhou stranu, u nás se staví D-čko, takže z tohoto pohledu v poho
Dečko se staví a ještě min 7 let bude. Otázkou je kdy bude nám Míru – Písnice v provozu.
Ohledne dalších tras či prodloužení současných se moc nemluví. Jen občas vyletí zprávy o okružní trase.
Tohle je čistě politická záležitost a v Praze vyhrálo volby uskupení SPOLU, které by nejraději zastavilo i stavbu metra D a přesměrovalo investice do automobilové dopravy. Naštěstí se jim to nepodaří, protože pro to nemají koaliční podporu, ale každopádně strany co prosazovaly rozvoj metra většinu (byť jen těsně) nezískaly.
Pro mínusáře: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-komunalni-svoboda-okruh-je-dulezitejsi-nez-metro-postavme-ho-doslova-za-kazdou-cenu-202980
Přitom by stačilo D z Pankráce uhnout východněji, a lidé by se také nemuseli tlačit všichni přes centrum, když tam nesměřují. Akorát by to nenatáhlo další auta. Z Pankráce může jezdit na Karlovo náměstí tramvaj, z Modřan do Vršovic a přes centrum k severu (do Čakovic) posílený vlak po zdvojkolejněných a elektrizovaných tratích, což se hodí i pro příměstskou dopravu.
Ale dyt je to pravda ze okruh je mnohem dulezitejsi i v ramci ty ekologie,,, Myslete clovece ,,,
By nejraději… snědli slepcům psy!
Opravdu potřebujete křivá, smyšlená a nepravdivá obvinění k tomu, abyste někoho haněl za to, že určiě udělá neco, co ve skutečnosti nedelá?
Ve Varšavě jen dohánějí jejich zaspání. Dlouhá léta fungovala jen jedna trasa ( ve špičkách přetížená ) a pak se postavila druhá s pár stanicemi. A dostat se v ranní a odpolední špičce z oblasti kde není metro je záležitost i na hodinu a ještě stojíte na noze a kdo ví jestli na své :-))
Snad pak nezačnou stavět „metro pro metro“, které už použití systému spíše komplikuje a jehož „výhodou“ je omezení povrchové veřejné dopravy ve prospěch aut.
Nic takového se ve Varšavě neděje, a to ten první úsek metra (kromě jižního konce) tramvaj kopíruje celou dobu. Problém je spíš že se netrefilo „historické“ centrum (jedna zastávka tramvají z Ratusz Arsenal nebo nic moc hezká cesta pěšky) ani hlavní nádraží (300-500 m pěšky venkem).