Ve Varšavě zahájili výstavbu zbývajícího úseku druhé linky metra, přibudou tři zastávky

Vizualizace jedné ze stanic na zbývajícím úseku druhé linky varšavského metra. Foto: Metro WarszawskieVizualizace jedné ze stanic na zbývajícím úseku druhé linky varšavského metra. Foto: Metro Warszawskie

Hotovo by mělo být v roce 2026.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radim

A my nejsme schopní ani dotáhnout dráhu ten kousek na letiště… smutné… Proč se zákonodárci proboha nepřiučí, jak to mají v Polsku a nepředělají zákony u nás cca podle nich? Třeba by to pak šlo rychleji 🙂 Ale zase na druhou stranu, u nás se staví D-čko, takže z tohoto pohledu v poho

Michal82

Dečko se staví a ještě min 7 let bude. Otázkou je kdy bude nám Míru – Písnice v provozu.
Ohledne dalších tras či prodloužení současných se moc nemluví. Jen občas vyletí zprávy o okružní trase.

David

Tohle je čistě politická záležitost a v Praze vyhrálo volby uskupení SPOLU, které by nejraději zastavilo i stavbu metra D a přesměrovalo investice do automobilové dopravy. Naštěstí se jim to nepodaří, protože pro to nemají koaliční podporu, ale každopádně strany co prosazovaly rozvoj metra většinu (byť jen těsně) nezískaly.

Frantisek

Přitom by stačilo D z Pankráce uhnout východněji, a lidé by se také nemuseli tlačit všichni přes centrum, když tam nesměřují. Akorát by to nenatáhlo další auta. Z Pankráce může jezdit na Karlovo náměstí tramvaj, z Modřan do Vršovic a přes centrum k severu (do Čakovic) posílený vlak po zdvojkolejněných a elektrizovaných tratích, což se hodí i pro příměstskou dopravu.

Mnau

Ale dyt je to pravda ze okruh je mnohem dulezitejsi i v ramci ty ekologie,,, Myslete clovece ,,,

Jiří Kocurek

By nejraději… snědli slepcům psy!

Opravdu potřebujete křivá, smyšlená a nepravdivá obvinění k tomu, abyste někoho haněl za to, že určiě udělá neco, co ve skutečnosti nedelá?

Mark

Ve Varšavě jen dohánějí jejich zaspání. Dlouhá léta fungovala jen jedna trasa ( ve špičkách přetížená ) a pak se postavila druhá s pár stanicemi. A dostat se v ranní a odpolední špičce z oblasti kde není metro je záležitost i na hodinu a ještě stojíte na noze a kdo ví jestli na své :-))

Frantisek

Snad pak nezačnou stavět „metro pro metro“, které už použití systému spíše komplikuje a jehož „výhodou“ je omezení povrchové veřejné dopravy ve prospěch aut.

Twix

Nic takového se ve Varšavě neděje, a to ten první úsek metra (kromě jižního konce) tramvaj kopíruje celou dobu. Problém je spíš že se netrefilo „historické“ centrum (jedna zastávka tramvají z Ratusz Arsenal nebo nic moc hezká cesta pěšky) ani hlavní nádraží (300-500 m pěšky venkem).