Ve Švédsku otestovali 838 metrů dlouhý nákladní vlak s kontejnery pro obchodní řetězec

Delší vlaky mají přispět k přesunu přepravy zboží ze silnic na koleje.
Švédský dopravce TX Logistik AB (patřící majetkově pod italské státní dráhy Gruppo FS Italiane) otestoval poprvé provoz s 838 metrů dlouhým vlakem naloženým kontejnery se zbožím pro švédský obchodní řetězec Coop. Dosud provozoval maximálně 630 metrů dlouhé vlaky. Jde o způsob, jak se má dostat na železnici více zboží.
Vlak byl opakovaně v provozu na 500 kilometrů dlouhé trati z Malmö do Frövi (region Örebro). Na zkušebním provozu se dopravce dohodl ve spolupráci s místním infrastrukturním manažerem Trafikverket.
Ve Švédsku jsou dosud povoleny vlaky o maximální délce 630 metrů. „Prodloužení na 838 metrů je zásadním krokem ke zvýšení efektivity železniční přepravy a atraktivity pro zákazníky. Jde o krok, který může pomoci přesunout více zboží ze silnic na koleje,“ řekl šéf TX Logistik AB Lars Winther Sørensen. Vlak byl složen z celkem 48 nákladních vozů. Táhla ho lokomotiva řady 185. V Česku je maximální délka vlaku 730 metrů, ne však na všech tratích.