posily_do_teamu

Ve stanici Radlická vznikne nový výstup z metra. Stojí za ním ČSOB a architekt Pleskot

Nový výstup z metra B Radlická a úprava okolních prostranství. Zdroj: ČSOBNový výstup z metra B Radlická a úprava okolních prostranství. Zdroj: ČSOB

Stavba zahrnuje vybudování eskalátorů a bezbariérového podchodu pod Radlickou.

Ve stanici Radlická začalo budování nového výstupu z metra linky B. Kromě dopravního podniku a městské části Praha 5 se na projektu podílí i banka ČSOB, která má u stanice metra své hlavní sídlo a zároveň zde buduje developerský projekt Radlické údolí.

Nový výstup ze stanice přinese plně bezbariérový přístup k metru a tramvaji z celého území jižně od Radlické ulice a podle projektantů výrazně zlepší bezpečnost v této lokalitě.

Výstavba proběhne bez omezení provozu metra Radlická. Stavba zahrnuje vybudování eskalátorů, bezbariérového podchodu pod Radlickou a bránu do nových veřejných prostranství. Stavební práce na novém vstupu do metra začnou v prvním čtvrtletí 2025. Dokončení je plánováno na rok 2026.

Nový výstup z metra B Radlická a úprava okolních prostranství. Zdroj: ČSOB

Nový výstup z metra B Radlická a úprava okolních prostranství. Zdroj: ČSOB

Navazovat bude úprava „Radlického náměstí“, zahrnující revitalizaci veřejných prostranství nebo vznik nových komunitních a obchodních prostor. Banka zde již vybudovala a spravuje veřejné dětské hřiště, rozšířila firemní školku, pečuje o park Na Farkáně a podílela se na obnově historické kapličky. Architektem projektu Josef Pleskot, stavbu zajišťuje firma Syner.

Radlická se letos stane v pořadí již 48. bezbariérovou stanicí pražského metra. Dopravní podnik zahájil stavbu dosud chybějícího výtahu už loni v září. Stavební práce by měly být hotovy letos v červnu, vlaky ve směru do centra, tj. na Černý Most stanicí nyní pouze projíždí.

Stavební náklady výtahu činí 52,6 milionů korun. Dolní stanice výtahu bude umístěna na nástupišti mírně vpravo od jeho středové osy, necelých pět metrů před pevným schodištěm. Zastavěná plocha výtahové šachty na nástupišti bude po dokončení stavby činit 7,95 m2 .

Pohonná jednotka výtahu bude umístěna přímo ve výtahové šachtě. Horní stanice výtahu bude umístěna ve vestibulu, za mozaikou za pevným schodištěm vedoucím na nástupiště.

Tagy ČSOB dpp Metro B Praha 5 Radlická
43 komentářů