posily_do_teamu

Ve stanici Radlická vznikne nový výstup z metra. Stojí za ním ČSOB a architekt Pleskot

Nový výstup z metra B Radlická a úprava okolních prostranství. Zdroj: ČSOBNový výstup z metra B Radlická a úprava okolních prostranství. Zdroj: ČSOB

Stavba zahrnuje vybudování eskalátorů a bezbariérového podchodu pod Radlickou.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petice Semmering

Pripominam v tomto ohledu petici za urychleni vzniku nove zastavky na prazskem semmeringu, ktera by jinak mela vzniknout az v polovine tricatych let.

Pokud můžete, prosím podepiště a klidně šiřte na soc. sítích.

https://e-petice.cz/petitions/obnoveni-vlakove-zastavky-praha-konvarka.html

Padre

Když jsou ti kluci z ČSOB tak šikovní a sem tam nějaké love vydělají ,tak by mohli zrovna zatlacit na Radlickou radiálu a at si z ní klidně udělají i odbočku k svému baráku a třeba i s podzemním parkovištěm.

Lukáš Kníže

Super projekt, držím palce.

Tomáš

A přitom to byl právě Pleskot, který arogantně zaplácl údolí rozlehlou přizemní stavbou, kterou navždy přikryl možný západní východ z metra, směrem k dalším novým budovám. Kdyby místo té placky udělal budovu rozllohou třetinovou, tak by nad možným západním výstupem z metra byl dnes park a mohlo se dodělat.
Navíc se po budově vždy lépe cestuje výtahem než dlouhými zdržujícími procházkami po přízemí.

franta jebavy

a proc byla radlicka smerem do centra uzavrena a jen projizdela a druha strana ne? uz pul roku tam je jen zelezny plot a vubec nic se tam nedelo, nechapu proc to uzavreli, kdyz se tam dalo normalne fungovat dal a ani noha nic, a ted se dozvim ze se zacne stavet, tak proc tam pul roku dementi uzavreli vystup z jedne poloviny metra, ja tuhle demenci nikdy nepochopim

Pat

Protože teď se tam staví výtah. Jiné stavby. Přečtěte si článek.

Márty

Máte jediný štěstí, že to jebání máte ve jméně:d

Berhof

Protože soupravy metra na lince B nemají selektivní blokaci dveří.

Frantík

To by zrovna ten plot vyřešil…

2bj

Sice jsou to dvě různé věci, jak Vám tu vyčítají, ale pravdu máte v tom, že omezit tam provoz kvůli stavbě výtahu na celý rok, to je prostě prasárna.

MartinS.

Je to na 9 měsíců a mj. se přitom dělá díra do stropu stanice blíže k nástupišti DC. To fakt není nic, kam by rozumný stavebník chtěl pouštět veřejnost.

2bj

Budiž. Už jsem si to našel – zavřeli to v září a má to být do června (bez upřesnění). Takže spíš 10. A i kdyby jen 9 měsíců, přijde vám to jako adekvátní doba na jeden výtah? Ani nevyužili slabou letní sezonu a prostě to zavřeli na celý školní rok.

Twix

Mě v tom nákresu zaujala „budoucí návaznost na železniční trať“ napravo – zrovna nedávno jsem to tu komentoval, neměla by tady smysl zastávka? Spíš pro ty kanceláře než pro přestup na metro. Tím spíš pokud tu pak budou jezdit rychlejší vlaky na letiště a do Kladna. Ale pokud vím plánuje se zatím jen Konvářka a Hlubočepy, ne Radlická.

platamond

Vy už jste viděl bankovnho úředníka jet vlakem? Mimo jednotlivců. Navíc po této trati bude jezdit buď něco rychlého na letiště nebo regionálka, na obojí není kapacita, jakmile bude regionálka v půlhodině, tak se toho už moc nevejde.

kopr

V te budove CSOB pracuji tisice lidi a mnoho z nich MHD vyuziva,

Kubrt

Znám několik bankovních úředníků, kteří jezdí do práce vlakem, včetně centrály ČSOB. Klíčem je samozřejmě kvalitní nabídka spojení. Ale to platí obecně, ne jen pro bankovní úředníky. Mizerným spojením nepojede nikdo.

Clovek

Pracoval jsem tam, můžu dosvědčit ze spousta kolegů přestupovala na Smichove na vlaky do svých domovských satelitů. Nikdo normální nechce každé ráno stát v šílené zácpě na Radlicke, navíc v ČSOB aspoň tehdy nebylo dost parkování pro všechny

hroch.obojzivelny

Ačkoliv se vám to tak může zdát, v místě není jen banka a bankovní úředníci…

Frantisek X

No, skoro. Na ploše bývalé obce naopak není téměř nic jiného. 🙂 Ale jo, je tam i škola, bazén a kostelík, také nové bytovky. Většina nových budov přesto roste za bankou směrem k Jinonicím. Je otázkou, kolik a kde na té trati případně přidat zastávek, aby z toho nebyl úplný courák. Je také škoda, že v místě bývalé vlečky Motorletu nezůstala kolej pro křižování osobních vlaků při stání v nové zastávce. Možná bych viděl jako přínosnější zřízení západního výstupu z radlické stanice metra, pokud to není úplně zazděné tím bankovním monolitem.

Anonym

Velka cast zamestnancu tam jezdi metrem, jdete se tam nekdy rano pred devatou podivat.

Twix

Jistě že viděl, veřejnou dopravou se jezdí i do bank na Chodově nebo Stodůlkách, natož sem, kde je hustší provoz v ulicích. Navíc tam nejsoi jen banky a v nich nejsou jen bankovní úředníci. A tito všichni jsou ideální zákaznící veřejné dopravy, protože většinou dojíždějí jen na jedno místo, nevozí s sebou rozměrné věci, časově jsou flexibilní a nemají špatný plat, takže jim nevadí mít auto doma a platit si k tomu veřejnou dopravu na dojíždějí. Spíš jsem se ale ptal, jak mám tady chápat tu návaznost na vlakovou dopravu.

MartinS.

Na tu trať se vejdou bez problémů 4 vlaky za hodinu v každém směru, při rychlejších vozidlech i 5 nebo 6.

David

Tak zastávka je kousek dál i Waltrovky, která má skoro i návaznost na metro.

Twix

Ano je, a někteří pracující v komplexu Aviatica se díky ní naučili vlak používat. Ale do ČSOB nebo Stadleru je to už daleko, proto bych byl pro zastávku Radlická. Vím že by byly nedaleko od sebe, ale i tak myslím že by pozitiva převažovala.

David

Jako verim, ze by asi stacilo mit u trati par palet, aby to obslouzilo nejakou reinkarnaci 810, ale u ty trate toho moc neni. CSOB. Zadny moznosti prestupu (ta Waltrovka to ma lepsi), parkoviste … Ze Smichace tam takhle asi nikdo jezdit nebude (metro). Asi by tam toho muselo vyrust vice.

Office parky treba kolem Nemeckych mest takhle zastavky S-bahnu maji.

Twix

Ze Smícháče ne (i když jednoho dne to zase snad prodlouží na hlavní nádraží, nebo i dál), ale z Hostivice a Kladna klidně, však i do těch Jinonic se jezdí právě z tohoto směru. Samozřejmě důležitější je aby železnice nabídla něco víc než 810 po hodině.

Automatic

Koukám, že ilustrace obsahuje i tramvajové koleje směr Jinonice (což je ale asi hodně dlouhodobý výhled) a naopak není zobrazena smyčka (byť je uvedena v popisku). Může však už prosím někdo novinářům a projektantům vysvětlit, že tramvajová smyčka není točna!!! i dle slovníku spisovného jazyka českého je točna pouze mechanické zařízení v dopravě a nikoliv místo otáčení tramvají či dalších dopravních prostředků. Žádný odborný sborník ani norma ČSN nepracují s termínem tramvajová točna!!!

Automatic

V jiném popisu ke stejné věci dokonce někdo používá výraz „točka“ a to nikoliv hovorově ale v projektu.. točka ve mě evokuje tak maximálně Vkusno i točka! a russácký raketomet.

Honza V.

Když si inženýr hraje na filologa, nedopadá to dobře.

Tomáš

Mě spíš zaráží ta tramvaj v tunelu metra…

Jan Tichavský

To je zase slovíčkaření. Točna se používá jako oficiální název konečné zastávky v mnoha jiným městech i když tam končí třeba trolejbus a ne tramvaj (ale drážní vozidla jsou oba).

Frantík

Dneska je asi častější vidět takto nazvanou zastávku autobusu.

scoffer

Ať si domorodci říkají smyčce jak chtějí, ale v Praze je točna jen ve Vršovicích.

MirekK1

Kéž by tak někdo chtěl zafinancovat druhý výstup ze stanice Staroměstská, to je desítky let trvající ostuda.

Daniel Jablonecký

A Jiřího z Poděbrad, Náměstí Míru, Můstek [B] a další.

hroch.obojzivelny

A Strašnická! 🙂

Frantisek X

Tohle ale není ani tak druhý výstup, jako spíše větev toho stávajícího, pokud to správně chápu. Za schodištěm vpravo…

leos

Hůrka směrem k radnici. Výstup po schodech tam je, aple není veřejný.

Twix

Tak byl by to takový bonus a snadno realizovatelný, ale nevím jestli to za to stojí, provozovat tam druhý vestibul se vším všudy. Od radnice to sice musí člověk trochu obejít, ale cesta je bezproblémová a bezpečná. A z těch cílů na půl cesty, jako poliklinika Lípa, je už lepší dojít na západní vestibul Nových Butovic, který sám o sobě úplně nepraská ve švech.

Intrus

Mimochodem – co ta tramvaj na Jinonice? To nějak usnulo, že?
Já jen, že návrh už rozpracoval zrušení smyčky.

q89

super! Trochu matoucí ten popis, ale podle přiloženého řezu se jedná o nové napojení ze stávajícího vestibulu.

leos

Vy to přečtete? Když obrázek na mobilu zvětším, popisky se rozmažou.

Dominic

Druhý vestibul by na Radlický už technicky možný asi nebyl?

Frantisek X

Nejspíše by musel podejít rozlehlou budou banky. Vzhledem k rozmachu blokové výstavby namísto uzavřených továrních ploch by to ovšem bylo příhodné. A ještě bych přidal jeden i Jinonicím, když už tam dříve dostavěli druhé malé sídliště. 🙂 Ale zase jsou tu desetiletí mnohem významnější místa, kam by bylo dobré vystupovat přímo bez zdlouhavého obcházení…

bukekela

„Dolní stanice výtahu bude umístěna na nástupišti mírně vpravo od jeho středové osy“ – nerozumiem prečo nemôže ten výťah byť presne v strede – bude to podobne ako Anděl alebo Karlovo Náměstí, vyzerá to fakt smiešne a nevkusne. Hej je to len detail, ale podľa mňa to celkom kazí vzhľad tej stanice a vôbec to neberie ohľad na pôvodný dizajn a dispozíciu

pentagun

Protože pod tím je chodba. Kdyby se to umístilo do středu tak tou chodbou už nic neprojde.