Dopravci Železnice

Valašské expresy čeká několikaměsíční omezení, část skončí a začne v Púchově

ZSSK poprvé vyjely s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: ZSSK
ZSSK poprvé vyjely s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: ZSSK

Přímé železniční spojení mezi Prahou a Žilinou přes Vsetín čeká od neděle velké omezení kvůli stavebním pracem na koridorové trati kolem Váhu. Část vlaků bude začínat a končit v Púchově, u jiných dojde k časovým posunům. Od neděle se naopak má zlepšit spojení jiných částí Česka se Slovenskem. Vyplývá to z informací, které zveřejnily České dráhy  a slovenský dopravce ZSSK. Výluka potrvá až do 8. června.

Omezení se týká expresů 120, 121, 124 a 125, ty skončí a začnou v Púchově. U nich je zajištěn přestup na jiné vlaky mezi Bratislavou a Košicemi. U expresů 126, 128, 129 a 220 dochází v úseku Žilina – Púchov k časovým posunům. Vlaky paradoxně s výlukou zvládnou cestu rychleji. Ve směru ze Žiliny vyjedou o 17 minut později, v Praze budou jako dosud. Odpadne totiž dlouhé čekání v Púchově. Vlaky Ex 122, 123, 127 a 221 pojedou bez omezení.

Důvodem výluky je rozsáhlá modernizace úseku Púchov – Žilina, po jejím dokončení by většinu trasy měly vlaky jezdit rychlostí 160 kilometrů za hodinu.

Zatímco u linky Ex2 Valašský expres dojde k omezení, další změny v česko-slovenském spojení přinášejí zlepšení spojení. Kvůli vytvoření přípoje na Ex 145 Ostravan z Prahy do Žiliny s příjezdem ve 21:33 do Žiliny ZSSK posouvají odjezd navazujícího regionálního rychlíku Cassovia. Ve směru do Trenčína a Bratislavy pojede ze Žiliny až ve 21:39.

Mění se také časy odjezdů vlaků EuroNight Bohemia z Prahy do Košic. Ze Žiliny do Prahy bude odjíždět o deset minut později (0:15), stejně tak na cestě z Prahy přijede později (05:23). O tento čas se posouvají i časy odjezdů ze stanic mezi Bohumínem a Žilinou.

Novinkou je i přímé spojení města Nové Zámky s Prahou. Nový regionální rychlík 17870 Pressburg (Nové Zámky 05:00 – Bratislava hl. st. 06:03) bude jezdit denně, během víkendů a svátků budou vozy z této soupravy přímo pokračovat na EC 282 Metropolitan Slovenská strela (Bratislava hl. st. 06:10 – Praha hl. n. 10:07)

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Juraj
Host
Juraj

Ešte pred pár rokmi bolo spojenie Praha–Žilina luxusné – vlak prakticky každú hodinu. Valašské expresy to už dokonca zvládali pod 5 hodín. Potom prišla modernizácia koridoru a už tretí rok sú tam 15min pobyty v Púchove, aby sa zachoval prípoj od Košíc/na Košice, pretože v Žiline to už nevychádzalo. OK, postaviť sa to musí. Lenže medzitým bola úplne rozbitá linka Praha–Ostrava–Žilina zavedením nezmyselných priamych spojov Ostrava – Banská Bystrica, vďaka ktorým to teraz nevychádza. Takže po skrátení časti Valašských expresov do Púchova sme sa vrátili v čase o 10 rokov. Spojenie cez Ostravu skoro nepoužiteľné a spojenie cez Púchov mizerné,… Číst vice »

Matěj
Host
Matěj

Otázka je, jestli je tak luxusní spojení, které bylo před pár roky v nabídce, je mezi Prahou a Žilinou zapotřebí.

Miloň
Host
Miloň

Spojení přes Ostravu je nepoužitelné především ve směru z SK, protože na Svinově je jen 8 minut přestup na Pendolíno, které samozřejmě nečeká ani minutu a ve velkém procentu případů případů také ujede…

Jan
Host
Jan

Ja mám za to, že toto je výlukový medzistav a nie trvalé zhoršenie stavu.

Odpadlík
Host
Odpadlík

Koukam ze u Puchova to budou narovnavat pomoci dvou tunelu – nema nekdo fotky? Uz se tam koplo do zeme?

Peter
Host
Peter

Neviem aktualny stav, uz som doma nebol dlhsiu dobu, ale rozkopane to tam je uz skoro dva roky. Nasiel som celkom fajn fotoreportaz tu: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7024-Fotopostrehy-z-koridoru-4/

Maros
Host
Maros

Áno už sa stavá v plnom prúde 🙂

Modeion
Host
Odpadlik
Host
Odpadlik

Hezky. Koukam ze tunely tam razí stejná firma jako u nás na 4. Koridoru.
Taky dobře že jsou plánované už na 200km/h – i když i po realizaci té stavby to bude relativně dost klikate, tak nevím jak moc je reálné té rychlosti dosáhnout.
Každopádně hodně pomůže plánovaná modernizace trati přes Valmez. Já vždy jezdil do Žiliny přes Ostravu a vůbec mě nenapadlo, že by to tudy mohlo být kratší

Ex2
Host
Ex2

Odpadlik:
Přes Valmez je to cca o 26 km kratší. Po modernizaci by měla být JD Valašských expresů kratší o 30 minut. Úspora pro úsek Hranice-Vsetín-Žilina = ze 2 hodin na 1:30 minut – předpokládám, že i při zachování současného zastavení v 5 mezilehlých stanicích (VM, VS, HL, PÚ, PB). Praha-Vsetín-Žilina by pak byla nově 4h30 z dnešních 5 hodin. Reálné by bylo mít JD i za 4 hodiny, pokud by se zrychlil úsek Olomouc-Praha mmj. třeba tím, že by se vypustilo nesmyslné zastavování v Července a Mohelnici.

Kubrt
Host
Kubrt

Formulace první věty posledního odstavce je nešťastná – přímé spojení NZ a Prahy není novinkou, novinkou je tento konkrétní spoj.

MartinS.
Host
MartinS.

Navíc novinkou je tento konkrétní spoj RR17870 pouze v neděli a v některých svátcích, protože od pondělí do soboty už teď jezdí RR870, jehož souprava přechází na EC282.

Partneři