Dopravci Železnice

Stát odhalil, které dálkové vlaky nabídne k provozu i konkurenci Českých drah

RegioShark od výrobce Pesa Bydgoszcz. Autor: České dráhy
RegioShark od výrobce Pesa Bydgoszcz. Autor: České dráhy

Ministerstvo dopravy odhalilo, na jakých tratích čeká v příštích měsících České dráhy obhajování kontraktu na provoz dálkových vlaků i proti konkurenci. Nový seznam zveřejnilo ministerstvo ve Zprávě o železničním trhu, kterou bude dnes projednávat tripartita.

Půjde o dálkové linky, u kterých už dříve projevili alternativní dopravci zájem o provoz. Osloveni pro účast v poptávkovém řízení, oficiálně nazvaném jako tržní konzultace, tak budou ještě kromě Českých drah RegioJet, Arriva vlaky a Leo Express. Tito tři dopravci totiž zareagovali na plán ministerstva uzavřít smlouvu přímo s Českými drahami a ministerstvo musí vzít v úvahu jejich nabídky.

Stát na chystá na podzim vypsat postupně poptávkové řízení, na celkem sedm linek dálkové dopravy. V seznamu nakonec není trasa linky Ex3, tedy spojení Děčín – Praha – Brno – Břeclav. „U provozních souborů, u nichž bude prováděn výběr dopravce, byly posouzeny možné synergické efekty. V úvahu bylo bráno i to, na jakou dobu mají být veřejné služby na základě přímého zadání uděleny a kolik dopravců podalo nabídky,“ uvádí materiál.

Seznam plánovaných dálkových linek pro tržní konzultace

Ex2 Praha – Pardubice – Olomouc – Vsetín – Slovensko 9 let
R18 Praha – Olomouc – Luhačovice 9 let
R21 Praha – Mladá Boleslav – Turnov – Tanvald 3 roky
R22 Kolín – Nový Bor 3 roky
R24 Praha – Rakovník 3 roky
R26 Praha – Písek – České Budějovice 3 roky
R8 Brno – Bohumín 8 let

Materiál řeší i takzvanou síťovost na železnici. Podle ministerstva má jít hlavně o návaznost tras v pravidelném provozu a při mimořádnostech, tarifní návaznost, dostupnost jízdních dokladů, informovanost a ostatní staniční služby.

Postup státu v otevírání železničního trhu se nelíbí odborářům, svůj nesouhlas popsali v posledním stanovisku

81 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Zrovna nedávno jsem si v Landshutu fotil které vlaky z důvodu nemoci nepřijedou u soukromé firmy Agilis. A zrovna u nich jsou výpadky časté. Nedávno místo třívozové jednotky jeden bus náhradní dopravy a cestování o hodinu delší. Tak jenom že soukromník není vždy výhra.

  • Jinými slovy se dá říci: „Stát odhalil, které dálkové vlaky půjdou v příštích letech do pr****. Ač jsem odpůrcem velkého státu, firem, které stát vlastní a přitom nemusí, z vlastní zkušenosti vím, že „předražený“ státní dopravce není až tak špatná věc za situace, kdy stát není schopen uzavírat s dopravci pro občany výhodné smlouvy.

    My severočeši s tím máme bohaté zkušenosti… BusLine, „nejvýhodnější a nejlevnější“ dopravce prostě přestal jezdit, občané ať si trhnou nohou. V Teplicích (kde jezdí Arriva, vybraná na základě ceny), vynechává každý druhý spoj, Arriva se vymlouvá, že nemá řidiče (bodejť by ne, když je pokutují i za to, že nemají šedé ponožky; navíc být řidič, bych raději šel prodávat do Lidlu – peněz bych bral daleko víc a neměl bych zodpovědnost za nic). Na pár let starých autobusech je jasně znát, že na nich není prováděna žádná údržba (uražený nárazník se v teplické Arrivě spravuje tkaničkou od bot), rozpadlé vybavení interiéru nikoho nezajímá.

    Ale hlavně, že byli tito dopravci nejlevnější… A u vlaků to bude úplně to samé… Však budou odpůrci ČD rádi vzpomínat…

  • A můžete mi prosím říci, proč se většina linek soutěží jen na tři roky? S takovou tam moc velká kvalita jezdit nebude, neb kupovat vozy jen na tři roky se nikomu nevyplatí… Takže trasy nejspíš zůstanou u ČD.

  • Proč tam není trať Praha – Tábor – České Budějovice ? To je zase taková švindl-liberalizace, aby ČD náhodou nepřišly o lokální monopol :-((.

  • Ex 2 : to by ma zaujímalo,kde by v Žiline napr. Regiojet odstavoval súpravy a lokomotívy. Źst. Žilinu čaká rozsiahla modernizácia .A na druhej strane,je isté,že Jančura bude musieť opustiť pre neho zatiaľ výhodné Smíchovské nádražie.T.č. na expresoch Praha-Horní Lideč-žilina sú radené aj jedálne vozne.Čo má Jančura ? Asi 5 jedál.vozňov,ktoré sú odstavené na Smíchove a zarastajú kopřivou 🙂

    • Tohle není třeba brát vážně, hrozí maximálně tak motorová trakce, stejně jako DB odpadají hlavně ty malé výkony.

  • Sice to není žádná pravá liberalizace, ale s čím více tratí ČD odpadnou, tím lépe. Koridor Praha-Ostrava je třeba dočistit, tam už to mají modří nahnuté, stačí ještě párkrát šťouchnout a sesypou se.
    Kdyby jim sebrali R8 a R18, bude to fajn.

    • Hm, přitom by jeden řekl, že do Ostravy je to pořád nejvytíženější dopravce.. R8 a R18 je dost vlhkým snem, protože na tohle nikdo nemá kapacitu a ni ji rychle nevytvoří, navíc pokud by to někdo nepřevzal i přímo s R9, tak to bude znamenat jedině snížení kapacity pražského a nebo minimálně brněnského uzlu.
      Jinak jsou to TY linky R8 a R18.

      • Brno-Bohumín doufám, že dojde ke změně v přímém vlakovém spojení, aby cestující nemusel kvalitu hledat v autobusech. Občané druhého a třetího největšího města si zaslouží změnu, čekají již příliš dlouho, tak to prostě je. Nebo co máte proti těmto občanům?

        • Nevím co bych měl mít proti nějakým občanům, prostě jen vidím, že spojení linek Praha-Brod-Brno s Brno-Bohumín přináší efektivitu, docela rychlé spojení Ostravy s Vysočinou a kapacitu brněnskému uzlu, protože co přijede od Kralova Pole, jede dále na Vyškov, kdo by ty dvě ramena rozdělil na dva za současné situace uzlu, vyžene další osobáky. Co vy máte proti nim? Ty vlaky nejsou žádná boží katastrofa, kdy stejně během smlouvy se ta trať rozkope a přinese to řadu omezení, chvíli opět i nutnost autobusů v polovině trase, tedy nutnost více souprav, než vůbec teď jezdí. Já ve voze Aee 151/145 netrpím, ani Bee 272 není něco, čím bych byl znechucen, mají docela zdravé sedačky, brzdy, nějaký starý interier přetrpím, protože to není něco, co by mě mělo hnát do stísněného busu či strávit čas za volantem, kdy chytit špičku v Ostravě i Brně a jet to kolem tři hodin není žádná neobvyklost, co jsem slyšel. Odměnou bude spojení do Ostravy Svina kolem hodiny a přímá spojení s Varšavou, nejvyšší průměrnou rychlost v ČR, takže nemám důvod brečet, věc kterou za současné situace docela oceňuji je pravidelné objevování se devitivozových, byť starých, souprav, kde je velká snaha eliminovat Indická cestování..

    • Jsem zvědav, jak by jste jezdil třeba na víkendovou špičku, když by trasu Praha – Ostrava dostal třeba RJ. To aby jste si kupoval jízdenku týden dopředu a pak se strachoval, jak pojedete, když by jste se z nějakého důvodu zdržela a vlak vám ujel a další by byl už vyprodán. Již v současnosti bývá RJ v pátek odpoledne a v neděli vyprodán dopředu. A pak je ČD dobrý, třeba i na stojáka. Nebo si myslíte, že by Jančura držel záložní vozy na to, aby mu po celý týden stály a použil je jen v pátek a v neděli ?

      • Pleteš si dvě věci – komerční linky a státem objednané. To co píšeš se týká komerční linky Praha – Ostrava – Košice. Ta je čistě v režii dopravců, jinak si ji zorganizují, do toho stát nemá co kecat. Ale linka R8 stejně jak kterákoliv další se seznamu je linka objednána mínisterstvem dopravy, tam budou platit podmínky, jaké určí stát, který tu linku dotuje a ne jaké dopravce. Takže toho se strachovat nemusíš. Lidé na trati Plzeň – Žatec – Most, kde místo ČD úspěšně jezdí GW, se také takhle strachovat nemusí. Jízdné je každý den stejné, ať je špička nebo není.
        Tady se plně projevují novinářské desinformace, kteří ve své nenávisti vůči jiným dopravcům vymýšlejí takové všelijaké katastrofické scénaře, aby jejich noviny měly větší odbyt. Někdy mne jejich články už připadají jako šíření poplašných zpráv.

    • České dráhy to mají nahnuté ???? Co to je za blbost. Ach bože to se mi snad jen zdá. Jeden větší chytrak jak druhý…..

    • Ve špičce nejprve profrčí narvaná 12-ti vozová souprava RJ, pak narvaná 5-ti vozová LE a nakonec poloprázdná 4 (občas 5-ti) vozová ČD.. Noční dálkové soupravy na Slovensko již ČD ztratilo zcela, tam je to nula celá nula. RJ rostou v desítkách procent za rok. Zatím stát s ČD úspěšně blokuje vstup dalších peněz do dálkové železnice za nemalé prostředky, ale stav, který vidíme na dálkové autobusové doprav je nezadržitelný vývoj v celé Evropě, dostihne pak železnici. Nakonec to skončí tak či onak privatizací předluženého ČD do rukou soukromého kapitálu, Kellenr bude mít hodně práce ze šrotiště ponechat něco kloudného do provozu, ale všechno popořadě, pár let ještě to potrvá.
      Mám rád kvalitu za dobrou cenu, proto ČD na linkách kde stát ztratil výhradu, nevyužívám. Je třeba ovčas zvednout zadek od monitoru a jít ven.

    • No jasně koridor dejte soukromým dopravcům a pak se nediv až pojedeš někam na výlet mimo koridor , že budeš muset cestovat s ČD a čekat na připoj třeba 2 hod.Měl by sis promyslet o čem dopravní komplexnost je.

  • A rekl uz jim nekdo, ze celositovej tarif bude az nekdy kolem roku 2021, kdy se tim padem budou take menit i podminky, takze delat poptavku ted je pitomost ? Nebo je to z jedne kancelare do druhe na MD prilis daleko ?

  • By mně zajímalo R18: To si někdo pořídí 3 diselové lokomotivy, aby po roce 2023 jezdil jen s elektrikou? A jak bude řešit různá zpoždění. Bude v Luhačovicích stát náhradní souprava? Předpokládám, že ČD to s regionovou soukromníkovi vozit nebudou.

    • Jako by byl problém si nějaký starý diesel pronajmout.. Věc kterou spíš nikdo není schopen překonat bude nabízená vozová kapacita, Indie se stupňuje, šesti, sedmi vozové luhačováky se začínají měnit v konzervu sardinek, takže se budou muset pěkně prodlužovat.

  • Ještě víc se ta návaznost / síťovost rozdrolí. Dneska např. není šance jet Pendolinem z Prahy a v Olomouci přestoupit na rameno směr Přerov-Otrokovice. Ty přípoje od Pendolina v Olomouci (směr Přerov-Otrokovice) byly, ale byly zrušeny. Když jsem se dotazoval na MD, tak odpověď byla, že mají cestující používat Rx Praha-Luhačovice….

    • Přípoje nemohou být z všeho na všechno.
      Tak ideální železniční síť bude možná tak ve Švýcarsku za 20 let (mají plán modernizací, který k tomu míří). A pokud je nutno obětovat nějaký přestup, je lépe obětovat, ten, kde je náhrada, zde zmíněnými Rx (většina nešotouškých cestujících navíc silně preferuje spojení bez přestupu).

    • „Ty přípoje od Pendolina v Olomouci (směr Přerov-Otrokovice) byly, ale byly zrušeny.“
      A nebylo to třeba i proto, aby ty italské výtvory nebyly přeplňovány velkou frekvencí do Olomouce na úkor prostoru pro „delší“ frekvenci až do Ostravy či dokonce na Slovensko?
      I Jančura (a „paštikář“ asi také) snad přece také nabízel místa (= místenky i ceny jízdného) podle nějakých kvót pro jednotlivé relace, aby mu zbytečně neunikaly výhodnější „kšefty“ a „nevozil vzduch“ na většině tras svých vlaků – zda a jak to dělá nyní, nevím, protože jeho vlaky nejezdím, ale určitou logiku takový přístup má: například v Čerčanech také nezastavují rychlíky ČD, ačkoli by tam pro ně především přestupní frekvence určitě byla – ale proč potom vláčet poloprázdné dlouhé soupravy na dalších cca 80 % trasy?

    • Čím dálkovější vlak, tím méně těsnějších přípojů. Mně to přijde v pořádku. Rozhodně lepší, než aby byl na vše přípoj jen od expresu, zatímco vzájemné vazby místních vlaků zpřetrhány, jako se to děje. Logickým výsledkem je pak požadavek na zastavování expresů všude…

  • Hra na liberalizaci železnice. 😀 Dokumentuje pouze schizofrenní stav, stát nechce pustit dříve dobytá území, ale není již schopen udržovat velmi vysoké doplatky pro jeho nerenatabilní a zastaralé ČD. Hraje se hra krok doleva, krok doprava a čekání, že to nějak vyhnije, nebo to vezme na bedra někdo státní a pak se mu to hodí na hlavu. Ale svobodný trh a politika je sfiňa, tlačí to čím dále více..

    • Není schopen udržovat? Když státu neustále rostou příjmy a daně? Státní výdaje brutálně rostou. A investice a dotace do železnice téměř nerostou?

    • K těm velmi vysokým doplatkům, jste seznámen se situací, kdy se vlaky do Ostravy přestaly po vstupu konkurence objednávat a státu se s nimi zvedly náklady během několika málo let na více než šestinásobek, což vedlo ke zrušení důchodcovské slevy a i jiným škrtům, aby se udržela hladila nákladů MD na stejné částce, jako předtím?

  • Poptávkové řízení je strašná mr.ka. Když neumí soutěžit dle zákona tak proč to teda dělají.
    Brno Bohumín. Tak co, tak nebudu jezdit do Brna vlakem nebo přes Břeclav. Ale co bude fakt blbé, že to tvoří páteř celého kraje. Všech návazných tratí. A pokud na to bude jiná předražená jízdenka. Nikdo tím jezdit nebude. A tím chcípnou návazné tratě. Což je možná cíl.

    • Tak ono jet vlakem je dneska pomalu za trest na této trati. To už je lepší si v OL přeskočit na bus přímo u nádraží. Kolikrát to vyjde líp než přímo vlakem ČD i finančně

      • Časově ale určitě ne, nevím co na těch vlacích za trest, pořídit si zadarmo místenku nebo připlatit za jedničku mi tedy ještě nikdy neublížilo.

        • Když si tak prachatý, že si můžeš dovolit jedničku, tak Ti tyhle články mohou být ukradeny. Někdy proto pro Tebe možná vyjde nejvýhodnější taxík…
          Já u každého spojení hledám jen tu nejlevnější variantu a na trase Ostrava – Brno je to RJ Ostrava – Olomouc (lowcost) za 44 Kč a pak Arriva Olomouc – Brno za 69 Kč. Sice to už je autobus, ale mnohem levnější než předražený a absolutně nespolehlivý vlak po přetížené jednokolejce.

  • R8 vítám. Ačkoliv je problém i v trati (část vede jednokolejkou), tak bych rád jezdil v moderním vagonu aspoň s klimatizací. Snad to uhájí ČD, ale s moderními vozy.

    • Je pravdou, jedno BMZ by tam mohli dát. Ale třeba první třída je docela kvalitní. Si musíme vybrat. Buď státní dopravce nebo zkrachovalý státní dopravce a finty.. Ale tak alespoň si borci odjezdí hromadu výluk. Už nyní je tam docela hromada pomalých jízd. Takže zdá se, životnost trati opět končí.

    • Tak já naopak R8 nechápu, protože prakticky po většinu doby platnosti smlouvy, bude trať mezi Přerovem a Brnem rozkopaná, takže se bude ještě jezdit autobusy nebo odklony..

      • To je taky pravda. Na to jsem však taky myslel. Ostatně už teď jsem radši za výluky, protože ta cesta autobusem bývá pohodlnější a občas i rychlejší (když bus jede na konečnou v Brně)

    • O Pardubice – Liberec ve Zprávě o železničním trhu, na niž odkazováno … již vyhrály ČD. Aby ne, věděly, kolik dostávají z různých stran, zejména od krajských integrovaných dopravních systémů, zatímco Arriva s tím možná tak přesně a jistě nemohla počítat.

  • Tak to jsem zvědav na podmínky a výsledek. Kafe zdarma a noviny jsou fajn ale jsem zvědav zda MD bude chtit po všech i opravdu drahe a náročné věci jako např multifunkční vozy speciálně uzpůsobené pro přepravu vozíčkářů a nebo zda soukromnikum někam uhne aby je pořizovat na rozdil od ČD nemuseli a hned byli levnější………

    • Bych to spíš viděl na to uhíbání, protože my se přeci musíme tvářit, jak je soukromník důležitý, tak aby se náhodou neurazil jako na Slovensku.
      Vidíme to i v případě Ústeckého kraje.

      • Dominiku, v Ústeckym kraju budou ale nízkopodlažní vlaky od Jančury.
        Jo, jsou staršího data výroby ale stále jsou lepší než 90% toho co u nás jezdí.

        • No uvidíme, jal cestující třeba do Prahy, či ještě dál třeba na Vysočinu budou nuceni kupovat si 3 lístky, protože jednou to bude regiojet, pak České Dráhy a pak třeba GWTR, ani si nejsem jistý, jestli Jančura bude držet pokladny ve stanicích.
          Ideální stav je prostě ČD doprava v rámci ZDO soukromníci na sebe, hlavně Jančura křičel jak je snadné jezdit bez dotací, ale že to neprokáže i na regionálních tratích?
          A v neposlední řadě je jakákoliv soutěž defacto poškozováním podniku ve vlastnictví státu a takto by se řádný hospodář chovat neměl.

          • Bez dotací v regionální dooravě, nejezdí nikdo v evropě ! To si zapamatuj až budeš příště argumentovat.
            Bez dotací se jezdí jen v dálkové, tedy IC/EC.

            Jízdenku na vícero dopravců, vyřeší Cendis se svým národním ticketem.
            V Německu taky přijdu k automatu a koupím si lístek a jedu a je mi šumafuk s kým. DB, Abellio, Keolis a opět
            DB a ČD a nakonec Berlínskej dopravní podnik a jeho S- Bahn.
            Prostě jedna jízdenka z jednoho automatu (ze dvou), ve dvacetitisícovém městě. A šluß.

  • Opravdoví hospodáři ????

    Uředník vybere trať na soutěž, komise vybere dopravce.

    Nový dopravce jezdí a stát cáluje. Když ale skončí, že se mu to nerentuje , kdo bude jezdit? Počítá s tím někdo?

    NIkdo. Údržba tratě stojí víc, SŽDC zruší trať.

    Cestující se naučí jezdit auty nebo budou jezdit autobusy.

    Takto se provádí destrukce železniční dopravy. Její vybudování stálo xx miliard Kč.

    Až budou volby, zas bude chvástání, že prioritou je železnice.

    Úředník totiž neví, že železnice neslouží jen k dopravě cestujících ale i k dopravě nákladu.

    To vyřešili kamiony , dobrá.

    Potom máme rozmlácené silnice! Proč se kamiony neváží ? Ekologové mlčí (bejt tam žába, to by bylo v novinách řevu).

    Kolik stojí oprava silnic ?

    Takže jsme neušetřili! Jen položku xx5 nahradili položkou xx20 a ta místo rozpočet stát je z rozpočtu kraje.

    Ale co armáda? Ta musela mít na nádraží rampy na nakládání techniky. ČD lokomotivy pro případ mobilizace.

    Takže všechno souvisí se vším….to tožiž úředníkovi nedošlo! Řekne – to nebylo v zadávacích podmínkách.

    Vždyť to ostatní zaplatí.

          • Nesmyslný a nekoncepční zásah vlády. To ano. Určitě by bylo správné a z hlediska dění i zajímavé držet se vysoutěžených smluv. A myslíte, že v případě železniční dopravy to bude jinak?? Doprava je velké politikum. Takže smlouva nesmlouva…

    • A když se to nebude rentovat správnému dopravci tak s tím sice asi nesekne ale bude chtít víc peněz. Tak to můžeme v případě opačném klidně doplatit soukromému dopravci

      • Nemusí jít jen o faktické „doplacení“: stačí, když si někdo nabere výkony (a někdo mu je neopatrně přidělí), pro které pak nemá pokrytí – a k čemu pak jsou peníze, když za ně není co a kde koupit?

        • No jo, přidělovat se musí opatrně, hlavně aby nepřišel zkrátka ten Jediný Správný, co má pro všechno pokrytí, pokud se mu teda žabotlam už definitivně nerozpadne…

          • Na to, proč nechal definitivně rozpadnout „žabotlamy“, se ptejte současného „generála“ – třeba nám to pomůže včas ozřejmit, jak nechá postupně „definitivně rozpadnout“ celé ČD – a ani k tomu nebudou potřeba ti „priváti“ …

  • Přijde mi to trochu jako komedie. Místo poptávky na koridorových tratích, kde lze jezdit bez dotací, se řeší nesmyslné rychlíky na 3 roky. Dle mého názoru by u EX2 a R18 stačilo navázat v Olomouci přípoje na spoje jedoucí do/z Ostravy. Alternativně použít model ze Švýcarska, kde jedou dvě spřažené jednotky a následně se rozpojí/spojí.
    Trať Praha – Písek – České Budějovice je historický přežitek, který lze vyřešit v úseku Praha – Beroun (Zdice) rychlíky na Plzeň, v úseku Písek – České Budějovice spěšnými vlaky, oba úseky elektrifikované a v úseku Beroun (Zdice) – Písek osobními motorovými vlaky. Při dobrém návaznosti přestupů bude i čas obdobný.

    • Dalo by se souhlasit snad jen s ukončením R26 v Písku. V žádnén případě ale se ztrátou přímého spojení z Prahy. Každý přestup navíc snižuje atraktivitu spoje. Vzhledem k trasování přes Rudnou, bych ale navrhnul zastavování minimálně v Rudné a možná i Loděnici.

    • noerf: Kdypa jste jel naposledy vlakem do Zlína? Tyto nápady s R18 si raděje nechte pro sebe, představa, že ta velmi početná tlupa lidí se bude muset vmačkat mezi ostravaky je úplně mimo mísu.

    • Tak ono by větší smysl měla relace např. Praha – Strakonice/Sušice (Pha-Šumava). Ovšem tuto relaci naplníte třeba 2x denně nebo víkendy. Na druhou stranu rychlíky Příbram/Písek – České Budějovice mají také smysl.

    • Jenže soukromník snáz sežene motorové soupravy, zvlášť na tak krátkou dobu se mu nemůže vyplatit shánět elektriku. Tak možná proto ty motorové rychlíky.

    • „Trať Praha – Písek – České Budějovice je historický přežitek“
      V případě nemyslícího žvanila je takový přihlouplý názor samozřejmě svatý: nikdo soudný pochopitelně nebude běžně jezdit mezi Prahou a Českými Budějovicemi přes Příbram a Písek, ale to neznamená, že takový vlak s adekvátní kapacitou nenaplní cestující na dílčích kratších relacích (jak lze ostatně dokonce i odpozorovat při každé cestě takovým vlakem). Osobně bych ale také dal přednost koncepci dvou v Písku vzájemně navazujících vlaků relací Praha – Písek – Strakonice – Sušice a Písek (město) – České Budějovice …

      • Nenapsal bych to lépe. Klidně by mohl být spoj Příbram – ČB. Fascinuje mě, jak většina lidí si myslí, že cestující musí jet celou trasu spoje, jinak je spoj k ničemu. Kolik lidí jede trasu Pha – Košice nebo Praha – Budapest či Praha – Cheb?

        • Přesto je řada lidí schopna všude papouškovat, že VRT budou k cestě Praha-Paříž/Berlín/Vídeň a kolik takových lidí asi bude.

              • Vrťáku.
                Proti své vůli jsem byl donucen využít několikrát vlak railjet v trase Praha-Vídeň. Musím říct, že kdyby byl Railjet na patro, tak by tolik lidí nestálo. Prostě natřískáno. Jsem rád, že už tam nemusím.
                Za to trasu do Hamburku využívám celkem furt. A musím říct, prázdniny, neprázdniny, je to to taky furt plny.
                Se divím, že nic přes den nejezdí do Lipska. To jen postřeh z Drážďanských přestupů.
                A trať do Písku?
                To se fakt nedá srovnávat.
                Srovnávat můžeme jedině stav kolejové infrastruktury. Trať do Písku vypadá jak koňka a koridory tak budou vypadat za chvilku.

                • „Se divím, že nic přes den nejezdí do Lipska. To jen postřeh z Drážďanských přestupů.“
                  Asi to Němcům nezapadá do jejich „dopravních konceptů“ (a taktové dopravy) …

                  • Tak Deutsche takt, se teprve buduje.
                    Ale trasa Dresden-Leipzig, je dost využívaná nakladní dopravou. A omezovat něco, co zaplatí víc ja EC, by znamenalo, pomalu zařezávat slepicu, co snáší zlaty vajca.

        • Třeba takovej spoj Pendolina Olomouc – Cheb, využívám dost často. Kdyby jezdilo něco častěji z Brna do Hamburku, tak bych se nemusel furt nervovat, jestli stihnu přípoj. Jo a taky by v Brně mohli postavit nějaké nádraží. To, že se v Brně přestupuje v asylovém domě, je děs.
          Dokonce znám lidi co využivaly spoj Brno – Jeseník, v celé délce spoje. Potem to tak zredokovale, že přešly do auta, nebo se přestěhovaly.

          • Stačí dům pořádně uklidit od nánosů, vyčistit a řádně vybavit, místa je tam kupodivu dost.

            • Jenže i tam platí, že „když se nechce, je to horší, než když to nejde“: třeba by se totiž pak zjistilo, že to současné nádraží po nějakých meších úpravách bude ještě chvíli stačit a mezitím je lze plynule za provozu přesunout „Pod Petrov“ – a co by si pak počali ODSunovatelé, kteří mají své drápy „zaháčkované“ v bažinách „U Řeky“ …

Newsletter

Partneři


Výběr editora