Dopravci Železnice

České dráhy zkrátí Valašské expresy, většina začne a skončí v Olomouci

Lokomotiva řady 151 v čele expresu Českých drah u České Třebové. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Lokomotiva řady 151 v čele expresu Českých drah u České Třebové. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Na Slovensko budou od čtvrtka pokračovat jen tři páry vlaků.

České dráhy pokračují v omezováním dálkové dopravy. Po dnes zahájené redukci čekají cestující omezení u většiny Valašských expresů.

Od čtvrtka budou jezdit vlaky v novém režimu: na českém území bude většina spojů ukončena nebo bude naopak začínat v Olomouci. Bez omezení až do Prahy a z Prahy pojedou vlaky Ex 220/221, v celé délce pojedou také vlaky Ex 521/522 Praha – Vsetín.

Kromě zkrácení trasy dojde i k dalšímu omezení: ne všechny vlaky překročí slovenskou hranici, část skončí v Horní Lidči. Na Slovensko pojedou celkem tři páry spojů. Půjde o Ex 122, 123, 126, 127 a 220/221.

České dráhy omezení vysvětlují nouzovým stavem a aktuálními epidemickými opatřeními, což vedlo k velkému propadu poptávky.

Kromě krajských vlaků od dnešního dne České dráhy omezily provoz u řady dálkových linek. Jde o rychlíky z Prahy do Hradce Králové, Brna, Českých Budějovic a Děčína, z Kolína do Ústí nad Labem, Českých Budějovic do Brna a z Ostravy do Čadce.

86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pavel

ČD soupravy mají už ted 3-4 vozy a jezdí prázdné na rozdíl od RJ,kde soupavy mají 8-10 vozů a obsazené a vesele jezdí i za hranice CZ a vydělávají bez dotací na rozdíl od ČD,kde asi bude chyba?To není o Ostavsku,ale managmentu a neschopnosti ČD.

medvěd

Tak když bude jezdit méně vlaků, může Správa železnic víc opravovat nebo přidat na 1. koridoru alespoň 1 kolej navíc.

jirka

už jsem to tu psal, naše společnost se zabije sama dřív než těch pár staříků zemře s koronou

petr 5

Ten nadpis evokuje, že pojede z Olomouc hl.n. – 1 nástupiště na 3.nástupiště.

Radim

Kdysi jezdily rychlíky na valachy tak, že byly navěšené za expresem do Veselí/Zlína/Luhačovic. Tak se to mohlo udělat podobně. Jel by R18+Ex2 (zastavovalo by se klidně „všude“) a v Přerově by předek odjel na Vsetín/Lideč/Púchov a zadek do Luhačovic/Zlína/Veselí.

-mi-

spíš opačně – předek by mohl pokračovat směr Hulín – Otrokovice a dál, a zadní část by v opačném směru odjěla směr Lipník – Hranice n.M. – Vsetín.

kakov

co je to kdysi dávno? stačí mi rámcově nepotřebuji přesně rok, děkuji

Vbb

Tak pozdní středověk, možná začátek novověku :-).
V 80. letech se jezdilo samostatně a většinou až do Košic (či Zvolena)

pavel

A pamatuješ si kolik měly soupravy průměrně vozů?Já jo,vozil jsem jako fíra třeba rychlík 603 nebo Hron a Hornád či Laborec odjezd Praha-Košice -Mezilaborce a souprava neměla pod 13 vozů,dnes má expres 3-4 vozy a jsou prázdné.Lokomotivy Banán a Peršing jsou vzhledem ke svému výkonu zcela zbytečné,víc sežerou elektiky než vydělají,což se u Regio Jet nedá říct,sopravy o 10 vozech a vydělávají,a Pendolína?Kbyby je nekoupilo ČD tak je italové sešrotovali.

Pravdepodobnost

Vyzobavat kolecka ze soukoli je hovadina. Jeste pred honenim minut jezdil z moravy jeden vlak za hodinu a stavel v kazde vetsi stanici.

Tak co se k te tradici vratit aspon na dobu korony?
Stejne ty vlaky jezdi poloprazdny tak je jedno jestli poloprazdny profici moravou nebo zastavi a drzi se cele dve minuty.

Staci vyhrabat stary jizdni rad z roku 1997.

Vlastimil Kocurek

A stále se to bude jmenovat Valašský expres ?? To vlaky do Košic, pojedou jen do Pardubic a potom pěšky líná bando. .

Jára Šarneský

Však chůze nikomu neuškodí, tak hezky po svých 👍🏼

Vnější pozorovatel

Neni na case začít uvažovat nad usporou ve mzdových nákladech? Snižovat mzdy nebo propouštět? Když tolik nejezdí…

Van Houten

A až se začne jezdit tak znovu nabírat?Proškolení a zacvičení dopravních zaměstnanců stojí poměrně velké peníze.

Pavel

To jako zaměstnanci ČD nemají covid či ošetrovačku?

MiKi

Soudruhu, vy jste se narodil v blbé době…..

Jiří Kocurek

První úspora, která je nejednodušší, je ořezat přesčasy na max 10 hodin měsíčně. Druhá úspora, která se nabízí, tak jsou pronajatí strojvedoucí. Třetí pak zaměstnaci, kteří již dosáhli důchodového věku, ale stále pracují. Čtvrtá možnost je probrat barák na nábřeží. Já vím, že to neprojde, ti jsou doslova prisátí na židlích, jejich židle zakořeněné a jejich kanceláře brání obří arachnid.

Dominik

A když ořežete přesčasy, tak co se pak bude dít, přestanou jezdit vlaky? Jelikož fírové už budou mít vyčerpané i přesčasy?

Lukáš F.

No vždyť provoz se omezuje

Pavel Kočička

Myslíte ten barák na nábřeží, který patří MD?

Blacklist

Myslíte jako se před 2. sv prodával Karlštejn. Neboť ČD jsou na nábřeží v nájmu neb barák vlastní MD. Jinak jsem slyšel je část úředníků u ž doma z důvodu překážky v práci, ale většinou stejně pracují z domova.

Jiří G

EX2 jezdí v závazku, tak asi zkrácení po Olc. konzultovali s MD. Asi? Nevíme? ČD by ještě mohli zrušit EX1, jezdí na komerční riziko, proč si socializovat ztráty?

Zaro84

Na Ex1 už škrty proběhly. Opavany, vybraná pendolina….

Jiří G

Nepochopil jste

Roman Svačina

Ale už. Tak nechte Slovácké expresy zastavovat alespoň v Zábřehu. Fakt jak na jaře. Něco poškrtáme … A to že to bude mít „dominový efekt“ typu Praha-Zabreh-(Jeseník) apod to už nikoho nezajímá

Roman Svačina

Jo a ještě Praha-Zabreh-Sumperk

Pravdepodobnost

Jo ten sumperk dodrbali celkem slusne. Pripoje maji akorat rychliky v dvouhodinovym taktu.

Vlaky z prahy prijizdi xx:22 a osobak na sumperk odjezd xx:09.
Vlaky ze sumperka prijezd xx:47 a rychliky na prahu odjezd xx:42.

Jan Polanský

Hlavně ten poslední spoj je na mašli. Pokud ten ex 120 nemá víc jak pět minut zpoždění tak se člověk do Prahy už nedostane 😡

Pravdepodobnost

Jeste za komunistu tata rikal ze ten strom chteji papalasi zrusit ale at delaj co delaj ty lidi tim furt jezdi. Osobaky z bludova do hanusovic jim obzvlast pijou krev protoze sumperk-hanusky a sumperk-ruda primy autobusy, zabreh-(ruda)-hanusky spesnaky, realny pripoje zadny (s vyjimkou rannich vlaku) a FURT JIM TAM LEZOU LIDI! Zrusit to navic nejde protoze ta trat je potreba pro rychliky na olomouc (tehdy jeste na nakladku jeseniky). Vetev do koutu se jim zrusit dokonce podarilo (kdyz to smetla povoden) ale ty lidi si tam tu trat postavili znovu. Vylozene obcanska neposlusnost za komara by sli sedet (ale ne… Číst vice »

Jiří Kocurek

A tu obnovenou trať by ji měli sebrat. A auta taky, aby na ten vlak museli. Za trest, že tam tu trať smetli povodní.

Znáte Káju Maříka? Tak do mraveniště se nestoupá, mraveniště se nastražuje.

Pravdepodobnost

Oni jim tu trat sebrali! Kdyz ji ’97 smetla povoden tak stat vyuzil toho a ze uz se obnovovat nebude. Starostove obci podel te trati zalozili sdruzeni Svazek obci udoli desne (podrobnosti vid google) a na statu si vydupali ze jim tu trat proda. To sdruzeni pak obnovilo trat v plnem rozsahu.

Pokud vas to zajima tak se ted planuje jeji prodlouzeni az ke sjezdovkam v koutech.

BTW. jezdi tam ted v cca hodinovym taktu (ve spickach vice sedla mene) na stridacku dvouvozovy klasicky soupravy s panterama.

Tohle neni praha a lidi tu vazne nejezdi vlakem z donuceni.

Vlastimil Kocurek

Také zrušeno Opava – Praha.

Někdo

Mam takovy dojem ze Opava Praha nikdy od jara nejezdila… A jestli myslite tu odpoledni ? Tak ta asi nikoho netrapi ze nepojedou becka. Vim jak se ukazovalo ze zlutemu vadilo proc do modreho lezlo 100 lidj a do zluteho 30 ono totiz ta spousta lidi jela v ramci IDS do Ostravy

Hodně štěstí

Jak naštvat další lidi. Co nějaká základní obslužnost a co přípoje?

Lektor

Lidi jsou dneska všem u prdele.

Pravdepodobnost

Lidi jsou problem. Nejsou lidi neni problem.

Adrián

Ale prečo to tak je?

Vlastimil Kocurek

Ako pracovná sila sú potrebný, ako človek nie.

Kalina

Na základní obslužnost nemá omezení Valašských expresů vliv. Veřejná doprava zastavena nebyla, naopak nabídka stále významně převyšuje poptávku.

Pravdepodobnost

Valassky expresy spolecne se slovackyma expresama funguji spolecne tak ze jeden sbira moravu (mohelnice, zabreh) a pak profici cechy a druhy profici moravou a pak to rozvazi po cechach (prelouc, usti a chocen) – na zpatecni ceste obracene.
Pokud z teto rovnice jeden vlak vyhodite tak odstrihnete nektery stanice uplne od spojeni s prahou/moravou.

Speedo

Vůbec to nechápu. Ideální by bylo omezit některé páry rychlíků Slovácký expresů v celém úseku. Na těchto rychlících jezdí opravdu málo lidí. V úseku Praha – Česká Třebová jezdí Ostatní Ex, IC, EC a k tomu R19 Svitávka, v úseku ČT – Olomouc R18 profičí, takže tam by to nevadilo a v úseku Olomouc-SMH jezdí osobáky přes Přerov a R13 Moravan co dvě hodiny plus Ex4, které omezení nemají, dále je tu přestup v SMH na R56 směr Veselí a Arrivu na U.Brod a dále. Na Valašsko jezdí jen Ex3 a sem tam osobák a na Prahu obslouží i zastávky… Číst vice »

Pravdepodobnost

„v úseku ČT – Olomouc R18 NEprofičí“
FYP

Stavi v zabreze, mohelnici a (nektery) v cervence. Takze pokud potrebujete z CELYCH JESENIKU plus mohelnice a litovelske pomoravi do usti, chocne, prelouc (a navazujici cele oblasti) tak sednete v zabreze na valasky expres do ceske trebove, tam si prestoupite na slovacky expres a vystupite si kde potrebujete.

Stejne tak obracene preloucsko, chocen a usti (navazne letohrad a pulka vychodni casti pardubickyho kraje) potrebuje do jeseniku tak sedne na slovacky expres, v ceske trebove prestoupi na valassky expres a vystoupi zabreh nebo mohelnice pripadne cervenka.

Pravdepodobnost

OPRAVA TECH DVOU KOMENTU DOLE: spatne jsem pochopil vas komentar a myslel ze ty lidi chcete nahnat do valasskych expresu. V tom co jste napsal mate pravdu kdyz uz neco tak meli zrusit valachy. Ale tam je asi problem ze slovak odjizdi z olomouce driv nez valach takze na nej nejde prestoupit. Ty problemy by asi vznikly tak jako tak jedina moznot je ze by proste jeden vlak vymetal vsechny zastavky kde ty dva vlaky stavely na stridacku. Stejne byl hlavni argument „nestavime s valachem/slovakem v … protoze tam stavi slovak/valach“. Tak ted jezdi jeden tak by mohl jezdit jako… Číst vice »

Někdo

Omyl o základní obslužnosti nemáte páru ani vy. Právě že dost lidí jezdi jen v úseku třeba Vsetín Olomouc protože dojíždějí. Z Prahy na Valachy rozhodně není takový počet lidi jako Olomouc – Valachy nebo Pardubice – Valachy
Samozřejmě i z hlavním městem musí být nějaká obslužnost

navratp

HLavně vy jste takový teoretik jízdního řádu. Slovácký expres byl narvaný i v úterý večer, když jsme sním ještě jezdili. Naposled konec 2019. Po covidu zase bude.

Speedo

Oprava***
R19 Svitava a místo Ex3 – na Ex2. Oprava písma je občas na nervy.

Pravdepodobnost

Svitava je o hodinu posunuta takze takto lze takto prestupovat na EX1 (a obracene z ex1 na svitavu). Ta nema v zabreze pripoje na sumper/jesenik a nestavi v mohelnici ani cervence. Tam je totiz (jako jinde po republice) zelezna stena a je velmi tezke prekonat hranici mezi pardubickym a olomouckym krajem. Cely ten problem vznikl kdyz v zabreze prestaly stavet slovacky expresy ktery ve smeru na prahu projizdi zabrehem par minut po prijezdu vlaku od sumperka a v opacnem smeru projizdi par minut pred odjezdem vlaku smer sumperk (z nej je pak navazujici rozjezd osobaku na jesenik, kouty i unicovsko… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

není jen základní obslužnost, lidé také mají nárok jezdit do svého hlavního města, kde jsou celostátní instituce, které jinde nejsou. U autobusů v době před covidem, každá malá díra v Česku (co není ani na mapě- třeba Milevsko) měla spojení s Prahou.

Někdo

Tuhle jeden fíra který protože se fírové co jezdi na valachy nakazili že např. Ze Vsetína měl ráno 7 vozů a lidí jak nasráno.

Daniel

Pokud jde o naštvání lidí, je tohle z dnešního pohledu celkem marginálie.

Jára Šarneský

Na co? Není potřeba, hezky po svých.

Krysa350

Na obrázku zdaleka nejkrásnější mašina co jezdí, kdo souhlasí plusujte, kdo ne, minusujte.

Krysa350

Hurá, Banán, Gorila, Krysa v plusu, tak sypte návrhy na nejhezčí lokomotivy na českých kolejích.

Anonym

Pokud se bavíme o českých lokomotivách (a čistě o jejich vzhledu), tak Esa/Bastardi, případně Brejlovci. Kdo souhlasí plusujte, kdo ne, minusujte.

Václav

U mě Bardotka.

Vbb

Laminátka, nejlépe šestikolák.

Jára Šarneský

Jsou i hezčí – mimo ČR.

Koro

Valassky expres, ktery nejede pres Valassko 🙂

Ondra

Mně to z toho není jasné. Třeba budou jezdit jen Horní Lideč – Olomouc 🙂

55p

Jojo… 🙃

Koro

😀

Jiří Kocurek

Po přečtení celého článku je to jasnější. Z Valach do Holomóca a ogare/cérko přestupuj. Ešče to može jezdit Tornádo, nech má derniéru na expresu.

Radim

Bych se nedivil 😀

Václav

Bude to holt Hanácký expres.

Lukáš F.

*Hanácké ekspres

Jan Hojsák

Já to severomoravské i jihomoravské nářečí miluju. Závidím těm, co tak běžně mluví. Asi se jednou odstěhuji do Olomouce či Brna… 😀

JiP

Tak hlavne existence techto expresu neni nic jineho nez ulitba pro CD, jak dostat nejak dotace na jinak volne konkurencni lince Praha-Ostrava.

Hsns

Aha, takže lidi na Valašsku nemají nárok na to ,jed v celé trase vlakem vyšší kategorie? Nicméně ať se to někomu líbí nebo ne, tak trasa na Valachy je důležité spojení se Slovenskem.

MaT

Vy chcete nárok na „jed“ pro lidi na Valašsku? Co Vám udělali? 🙂 A ještě po celé trase…

Tomáš V.

Možná „jed“ jako že neměli co do úst? Obojí nic moc, vskutku lidumil!

bohyn

Mám dojem, že tento nárok byl splněn. Stačilo zajít s kyblíkem k řece.

Vlastimil Kocurek

Tak jo, ale aby z toho byla důležitá trasa, tak se tam na obou stranách ČR/SR budu hodně mos stavět. Mezinárodní smlouva je podepsaná, ale to je tak všechno. Rozhodně tomu fandím.

Leinad

A co lidi na Liberecku, Karlovarsku, ve Všenorech,…
Zdo je do blízkého většího města nebo na hlavní trasu + MHD jako konkurence poskakování v kolonách.

Bpee

Vlaky budou jezdit z Olomouce do Horní Lidče a opačně, jak tedy můžou přes Valašsko nejet?

David

Který ze jmenovaných Valašských expresů nepojede přes Valašsko?

Michal

Valašsko je od Rožnova pod Radhoštěm až po Zlín

Vlastimil Kocurek

Na jihu se to ale už trochu míchá ze Slováckem, nemá to přesnou hranici.

Pravý Valach

Valašsko je Zákopčí a Bacov – jen tam jsou praví Valaší – Rožnov: samá náplava z Prahy.

amper77

Ve Zlíně bych chtěl vidět nějakého valacha…
Tak Vizovice a šlus.

Spálená tlumivka

Dojeďte do Mezříče nebo na Vsetín a řekněte jim, že nejsou Valašsko. A až vám za týden trochu splaskne huba, tak dejte vědět, jestli si to ještě pořád myslíte.

Jiří Kocurek

Proč hned facky? Támhle Bublík má pálenicu… Do smrti nezapomene, že pil na Valašsku.

Speedo

Nedává to smysl. Ex2 se dá nahradit v úseku Ph – Oc vlaky Ex1, Ex3, R19. V úseku OC – H. Lideč nikoli. Linku Ex2 měli nechat tak jak je. Naopak R18 by měli omezit a zrušit některé páry. Tak aby zůstali výhradně spoje, které se točí v cílové stanici večer na první spoj v tentýž stanici brzo ráno. V úseku Ph – Č.Třebová se dá nahradit Ex1, Ex3 a výhradně R19 Svitava , který zastavuje úplně stejně. Úsek ČT – Oc jede normálně bez zastavení. V úseku Oc – SMH se dá nahradit R13 Moravan, který zastavuje úplně stejně.… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

No ono nově bude Valašsko v Olomouci (převezou i nebezpečné medvědy – to budou čumět.

Vbb

Spoj mezi Olomoucí a H. Lidčí NEJEDE přes Valaško? Přes co teda jede? Chodsko? Písecko? Krátkovessko?

Gwann

Tak stejně do pár dní bych to viděl na celostátní karanténu…takže….je to jedno a nedivím se.

Pravý Valach

Po tom extemporé blb… na Staromáku se z toho do jara už nevyhrabeme, stejně jako bude nutné další drastické přitvrzení.