Valašské expresy čeká několikaměsíční omezení, část skončí a začne v Púchově

ZSSK poprvé vyjely s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: ZSSKZSSK poprvé vyjely s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: ZSSK

Přímé železniční spojení mezi Prahou a Žilinou přes Vsetín čeká od neděle velké omezení kvůli stavebním pracem na koridorové trati

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Juraj

Ešte pred pár rokmi bolo spojenie Praha–Žilina luxusné – vlak prakticky každú hodinu. Valašské expresy to už dokonca zvládali pod 5 hodín. Potom prišla modernizácia koridoru a už tretí rok sú tam 15min pobyty v Púchove, aby sa zachoval prípoj od Košíc/na Košice, pretože v Žiline to už nevychádzalo. OK, postaviť sa to musí. Lenže medzitým bola úplne rozbitá linka Praha–Ostrava–Žilina zavedením nezmyselných priamych spojov Ostrava – Banská Bystrica, vďaka ktorým to teraz nevychádza. Takže po skrátení časti Valašských expresov do Púchova sme sa vrátili v čase o 10 rokov. Spojenie cez Ostravu skoro nepoužiteľné a spojenie cez Púchov mizerné,… Číst vice »

Matěj

Otázka je, jestli je tak luxusní spojení, které bylo před pár roky v nabídce, je mezi Prahou a Žilinou zapotřebí.

Miloň

Spojení přes Ostravu je nepoužitelné především ve směru z SK, protože na Svinově je jen 8 minut přestup na Pendolíno, které samozřejmě nečeká ani minutu a ve velkém procentu případů případů také ujede…

Jan

Ja mám za to, že toto je výlukový medzistav a nie trvalé zhoršenie stavu.

Odpadlík

Koukam ze u Puchova to budou narovnavat pomoci dvou tunelu – nema nekdo fotky? Uz se tam koplo do zeme?

Peter

Neviem aktualny stav, uz som doma nebol dlhsiu dobu, ale rozkopane to tam je uz skoro dva roky. Nasiel som celkom fajn fotoreportaz tu: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7024-Fotopostrehy-z-koridoru-4/

Maros

Áno už sa stavá v plnom prúde 🙂

Odpadlik

Hezky. Koukam ze tunely tam razí stejná firma jako u nás na 4. Koridoru.
Taky dobře že jsou plánované už na 200km/h – i když i po realizaci té stavby to bude relativně dost klikate, tak nevím jak moc je reálné té rychlosti dosáhnout.
Každopádně hodně pomůže plánovaná modernizace trati přes Valmez. Já vždy jezdil do Žiliny přes Ostravu a vůbec mě nenapadlo, že by to tudy mohlo být kratší

Ex2

Odpadlik:
Přes Valmez je to cca o 26 km kratší. Po modernizaci by měla být JD Valašských expresů kratší o 30 minut. Úspora pro úsek Hranice-Vsetín-Žilina = ze 2 hodin na 1:30 minut – předpokládám, že i při zachování současného zastavení v 5 mezilehlých stanicích (VM, VS, HL, PÚ, PB). Praha-Vsetín-Žilina by pak byla nově 4h30 z dnešních 5 hodin. Reálné by bylo mít JD i za 4 hodiny, pokud by se zrychlil úsek Olomouc-Praha mmj. třeba tím, že by se vypustilo nesmyslné zastavování v Července a Mohelnici.

Kubrt

Formulace první věty posledního odstavce je nešťastná – přímé spojení NZ a Prahy není novinkou, novinkou je tento konkrétní spoj.

MartinS.

Navíc novinkou je tento konkrétní spoj RR17870 pouze v neděli a v některých svátcích, protože od pondělí do soboty už teď jezdí RR870, jehož souprava přechází na EC282.