Dopravci Mimořádné události Železnice

V Uhříněvsi vykolejila lokomotiva Metransu, provoz byl dvanáct hodin omezen

Vykolejená lokomotiva společnosti Metrans Rail v Praze - Uhříněvsi. Foto: Roman Štěrba / Správa železnic
Vykolejená lokomotiva společnosti Metrans Rail v Praze - Uhříněvsi. Foto: Roman Štěrba / Správa železnic
Strojvedoucí projel návěst zakazující jízdu a rozřízl výhybku, nikdo nebyl zraněn.

(aktualizováno 21: 25) Provoz na koridoru mezi Prahou a Benešovem dnes omezila chyba strojvedoucího společnosti Metrans Rail. Posunující lokomotiva zde projela návěst zakazující jízdu, rozřízla výhybku a následně vykolejila.

Mimořádnou událost, ke které došlo ve stanici Praha–Uhříněves v 9:10, potvrdili mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová a generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. „Odhadovanou škodou na trati jsou dva miliony korun,“ řekl Kučera. Při nehodě nebyl nikdo zraněn ani usmrcen, Drážní inspekce ji dál šetřit nebude.

Od rána nehoda omezovala provoz. „Jezdí se po jedné traťové koleji, provoz ale nebyl zastaven,“ řekla Pistoriusová. Na místo míří nehodový vlak z Děčína, který lokomotivu vrátí zpět na koleje. Vlaky nabírají minimální zpoždění. K nakolejení došlo kolem 21. hodiny.

V Uhříněvsi vykolejila lokomotiva Bombardier TRAXX řady 386, škodu na drážním vozidle je odhadnuta na půl milionu korun. Jde o první vykolejení tohoto typu lokomotivy v Česku. Druhý až třetí největší nákladní železniční dopravce v zemi zaznamenal naposledy větší mimořádnou událost v květnu 2018, kdy v Ústí nad Labem vjel do postavené cesty osobnímu vlaku.

Odebírat
Upozornit na
guest
57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mafouz

A kde je pan Ing. Tomáš Hádek, aby nám popsal, jak Metrans je dokonalý a u ČDC je vše špatně?

Pavel

Téhož dne, kdy Metrans projel seřaďovací návěstidlo v Uhříněvsi, projela mašina ČDC cestové návěstidlo zakazující jízdu v Budějcích. Jedna mašina ráno, druhá večer 😀
Akorát ty Budějce se holt líp ututlaly, i když tam to taky skončilo mimo koleje 🙂

Couwley

Vidlicová jízda,projel ranžírku a měl smůlu v tom,že výpravčí začal točit výhybku a náprava vjela mezi jazyk a opornici a byl venku.

Kamui

Tohle je přesně to, proč to dnes vypadá že na dráze je víc nehod než v minulosti. Stát se tohle před 20 lety, tak se to dozví akorát pár lidí co šli zrovna okolo.

Lemmy

Vykolejení mašiny a výjezd nehoďáku by těžko někdo ututlal…

Petr Šimral

Nemyslím si, že byl myšlen „tutl“. Spíše nebylo tolik možností to okamžitě zveřejnit, takže pokud netekla krev nebo jí bylo málo, tak jsme se dočetli krátké oznámení černé kroniky v okresních novinách.

Jupik

Jelikož jel proti hrotu tak asi těžko mohl tu výhybku řízenout. Je to spojka od té koleje vpravo na 101 kolej. Tam jí pod ním výpravčí roztočil. :-(((

Ludva

Ale na obrázku je vidět rýha na prášcích . Takže to vypadá, že jel od místa focení, ne k němu.

Jupik

No, vždyť ano, jel od místa focení směrem do stanice a tudíž proti hrotu. Fotograf pravděpodobně stál v té výhybce.

Ludva

Viděl jsem již i jiné fotky. Opravdu jel proti hrotu a to se výhybka říznout nedá. Vypadá to na podhození, ale to nevylučuje to, že předtím projel ranžírku.

Martin.dilli

Mezi diskutujícími si někteří rýhy na prášcích záměrně nevšímají a pak dávkování medikamentů snižují a pak zde vzniká spoustu mysteriózních teorií 😂

amper77

Mohžná jednu řízl a na druhé vyletěl.

Jupik

Pakliže jel až od cestového návěstidla tak ano, ale mezi je ještě jedna ranžírku, trpaslík.

Amper77

Asi nestál na spojce před trpaslikem.

Václav

Nevěděl jsem, že proříznutí výhybky dokáže vykolejit těžkou lokomotivu. Měl jsem za to, že tak leda šukafon.

Apollo17

Podle obrázku to vypadá,že lokomotiva jela proti jazykům výhybky směrem k námezníku,Tam šlo zřejmě o tzv. vidlicovou jízdu“,ne o rozřez výhybky.

Ludek

Stávají se horší věci, podstatný je že netekla krev.

František Plášek

Co Vy víte…. 😀 😀

Petr Šimral

Krev tekla. Při stahování záznamů rychloměru jsem si natrhl nehet 🙁

František Plášek

….víš jak jsem to myslel…. 😉

Petr Šimral

Neboj, vím…

Peter

.

Jakub

Docela mě překvapila informace že jede nehodový vlak z Děčína. To nemůže jet pražský nehoďák?

Peter

Mozno prazsky nehodovy vlak nema pohotovost na tento vikend…. 🙂

Petr

Má jinou práci na vozech z jiné nehody.

Drobek

Pražský nehoďák má pohotovost stále pokud z ní není vyjmutý tr3ba kvůli přepravě poškozených HV nebo podobné.

Honzík

Pražský nehodak veze hliník do Humpolce, tedy do České Třebové 😉

Drobek

Pražský nehodám nebyl v Praze ale jel do České Třebové

Dárek Vrána

A co na to P.Šimral ???

Petr Šimral

Co by. Čekám na porodní bábu, už se blíží…

Petr Šimral

Právě přijela.

Petr Šimral

Nasazeno.

Leinad

To je kdo, má to nějaký význam v nějaké drážní terminologii?

Džamel

Nehoďák

Armando Andreoli

Z komentáře tuším, že i sám mistr (PŠ) se utnul. Pravda? Nu což, nikdo nejsme imunní..

Petr Šimral

Já se neutnul. Ale mám na starosti práce na místě MU.

Armando Andreoli

Promiňte tedy. Z Vašeho prvotního komentu to tak vyznělo. Pro mě byste i tak zůstal uznávaným expertem.

Martin V.

Laický dotaz – zabrání podobných nehodám ETCS, nebo posun jde zcela mimo něj?

Jupik

Při posunu s největší pravděpodobností ne.

Petr Šimral

Nezabrání. ETCS ani jiný zabezpečovač nezabezpečuje posun.

Leinad

A musí být posun mimo zabezpečení? Moje představa by byla, že umistím „návěstidlo“ kam chci (na gps bod třeba za nějakou výhybku).
Pokud najíždí mašina na vlak, tak podle ETCS L3 nebo „na autoblok“ může dojet těsně k němu a pak pojede takovou rychlostí že může jenom více nebo méně bouchnoust.

Petr Šimral

Zkuste tu představu převyprávět těm, co to specifikují a vyvíjejí. Já jsem jen sprostý uživatel.

X 1

PZB
Pokud je u trpaslíka magnet, tak ho neprojedeš.
Jsou nádraží, kde u ranžírek nejsou vůbec, jindy napůl a někde jsou magnety u každého schotterzwerga.

Petr Šimral

Pokud je u trpaslíka magnet, tak ho samozřejmě projedete, protože magnet zapůsobí až po minutí lokomotivou. A možná se něco změnilo, ale já jsem u „trpaslíka“ nikdy magnet neviděl…

X 1

Vidět občas jsou. Už i v Hamburským přístavu.
Samozřejmě ne všude.
Ale pokud jsou, tak s 2000Hz a ten reaguje okamžitě. Ne s prodlevou jako 1000Hz.
A do vexle se tak dá vjet dost těžko, jelikož po různých přestavbách se začínají dodržovat normy na prokluzovou vzdálenost.

Petr Šimral

Což u nás nehrozí.

Ludva

Ta formulace, že lokomotiva projela návěstidlem mě vážně pobavila :-). Projela návěst by bylo vhodnější.

M H

Jojo, to zní jako by projela saloonem tak jako ve Vinetouovi 🙂

Karel V

Vskutku.Pro laiky.Ale dráze se formulace ´´projel návěstidlo ´´ používá běžně desítky let

Ludva

Pane Karle mě po 42 letech služby na lokomotivě nemusíte učit drážní formulace :-)) projel návěstidlo není stejná formulace jako projel návěstidlem, tak to totiž bylo v článku napsáno. Teď to již autor opravil.

ros

Nyní se velmi často používá slogan nerespektoval návěst stuj,nerespektovat znamená projet záměrně,ale to redaktorum asi nedochází.

Leinad

A stejně není uvedený důvod vykolejení (ne každý pokus o řezání výhybky skončí vykolejením, někdy se zniční výhybka a mašina zůstane na koleji, někdy se výhybka zachová jako samovratná)

Ludva

Bohužel na obrázku ta výhybka není vidět. Takže se jen těžko usuzuje jak k vykolejení mohlo dojít.

petr

Při posunu posunujícího dílu došlo k projetí návěstidla Se15 v poloze „Stůj“ a následně vykolejení lokomotivy.

amper77

Pokud projel jen Se15 a nic předtím tak taky nic neřízl.

Hajnej

U Se15 bych jako zakazující znak čekal místo „Stůj“ spíš „Posun zakázán“…

ondra

podle mne hraje roli hmotnost HV,někdy rok zpátky na západě Čech Regionova po nedovoleném posunu proti modré po rozřezu došlo k vykolejení,nicméně zabzař zafungovalo bezchybně,protože včas bylo zastaveno Pendolino/nevím jestli spadnutím Stůj nebo odvětráním průběžné brzdy dálkově./