Další velká zakázka pro Alstom. Půjčovna Northrail koupí až 50 lokomotiv Traxx

Vícesystémová lokomotiva Traxx Universal. Foto: AlstomVícesystémová lokomotiva Traxx Universal. Foto: Alstom

Všechny lokomotivy budou vybaveny novým systémem ATLAS.

Pronajímatel lokomotiv Northrail a dopravní fond RIVE Private Investment podepsaly s Alstomem rámcovou smlouvu na až 50 vícesystémových lokomotiv Traxx Universal. Závazně si firmy objednaly 15 kusů, smlouva zahrnuje i servisní služby.

První lokomotivy byly homologovány pro jízdu rychlostí 160 km/h na tratích v Německu, Francii, Belgii, Lucembursku, Rakousku a Polsku.

Kompletní servisní balíček bude na osm let, maximální hodnota zakázky činí 370 milionů eur. Výroba bude probíhat v závodě Alstom v německém Kasselu a její zahájení je plánováno na rok 2025. Northrail bude působit jako správce majetku a pronajímatel lokomotiv.

Všechny stroje budou vybaveny systémem ATLAS, což je palubní řešení Alstomu pro evropský zabezpečovač ETCS.

„Vzhledem k dlouhodobé smlouvě o údržbě bude společnost Northrail těžit také z optimalizovaných a plánovatelných nákladů životního cyklu a maximální dostupnosti lokomotiv,“ uvedl v tiskové zprávě prezident Alstomu pro Německo, Rakousko a Švýcarsko Müslüm Yakisan.

Testování pro 200 km/h

Letos na jaře začal Alstom testovat na okruhu Zkušebního centra VUZ ve Velimi lokomotivy Traxx3 MS s podvozky na 200 km/h. První lokomotiva je pro belgické státní dráhy SNCB, které loni uzavřely rámcovou smlouvu na až padesát těchto lokomotiv, závazně si objednaly 24 kusů. Jejich dodávky mají začít v roce 2026.

Stejné lokomotivy na rychlost 200 km/h by se měly objevit i u českého RegioJetu, který na ně má u Alstomu opci. Ta je na dodávku celkem třinácti vícesystémových lokomotiv. Aktuálně jich RegioJet má osmnáct.

Nová generace lokomotiv Traxx3 jezdí zatím na 160 km/h. Alstom pro zvýšení rychlosti upravil podvozky, právě jejich vlastnosti na českém okruhu testoval.

V únoru oznámila velký nákup lokomotiv Traxx také půjčovna železničních vozidel Railpool. Převezme jich 27 a součástí smlouvy je opce na dodávku dalších patnácti strojů. Railpool nové lokomotivy poskytne zákazníkům v Polsku, Itálii, Norsku a Švédsku.

Vícesystémová lokomotiva Traxx Universal. Foto: AlstomLokomotiva Traxx společnosti ČD Cargo v nové barevné kombinaci. Pramen: ČD CargoLokomotiva TRAXX3 MS ve Velimi. Foto: VUZLokomotiva TRAXX MS3 v čele vlaku RJ1043 ve Žďáru nad Sázavou. Foto: Miloš Chomjak / RegioJetTraxx z flotily LokoTrainu v Bohumíně. Autor: Richard ČechAlstomTRAXX MS3 pro Mercitalia. Foto: AlstomLokomotiva Alstom Traxx MS3 pro belgické dráhy. Foto: AlstomLokomotiva TRAXX DC3 s polepem CD Cargo Poland. Foto: ČD CargoLokomotiva TRAXX DC3 s polepem CD Cargo Poland. Foto: ČD CargoLokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPoslední lokomotivy TRAXX 3 MS pro ČD Cargo. Foto: Lars Altmann/ Twitter ČD CargoLokomotiva Bombardier TRAXX F140 MS ve speciálním polepu upozorňující na 10 let spolupráce společností Metrans a Railpool. Foto: Piotr Radomski / Zdopravy.czPřeprava lokomotiv Bombardier TRAXX MS3 pro RegioJet. Foto: RailTransport-StiftPřeprava lokomotiv Bombardier TRAXX MS3 pro RegioJet. Foto: RailTransport-StiftPřeprava lokomotiv Bombardier TRAXX MS3 pro RegioJet. Foto: RailTransport-StiftLokomotiva Bombardier TRAXX MS3. Foto: RegioJetLokomotiva Bombardier TRAXX MS3. Foto: RegioJetLokomotiva Bombardier TRAXX MS3. Foto: RegioJetBombardier TRAXX MS3 v čele vlaku Českých drah v Karlových Varech. Foto: Jan PlomerLokomotiva Bombardier TRAXX v čele nákladního vlaku se dřevem do rakouského Salcburku. Foto: CityRailLokomotiva Bombardier TRAXX MS3 při zkoušce v okolí Kasselu. Foto: Martin VoigtLokomotiva Bombardier TRAXX MS3 (388.010) ve speciálním nátěru pro ČD Cargo při technicko-bezpečnostní zkoušce u Kasselu. Foto: Martin VoigtLokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: Bombardier
Tagy alstom Bombardier Traxx lokomotiva Traxx vícesystémové lokomotivy
6 komentářů