V Uhříněvsi vykolejila lokomotiva Metransu, provoz byl dvanáct hodin omezen
Vykolejená lokomotiva společnosti Metrans Rail v Praze - Uhříněvsi. Foto: Roman Štěrba / Správa železnic
Strojvedoucí projel návěst zakazující jízdu a rozřízl výhybku, nikdo nebyl zraněn.
A kde je pan Ing. Tomáš Hádek, aby nám popsal, jak Metrans je dokonalý a u ČDC je vše špatně?
Téhož dne, kdy Metrans projel seřaďovací návěstidlo v Uhříněvsi, projela mašina ČDC cestové návěstidlo zakazující jízdu v Budějcích. Jedna mašina ráno, druhá večer 😀
Akorát ty Budějce se holt líp ututlaly, i když tam to taky skončilo mimo koleje 🙂
Vidlicová jízda,projel ranžírku a měl smůlu v tom,že výpravčí začal točit výhybku a náprava vjela mezi jazyk a opornici a byl venku.
Tohle je přesně to, proč to dnes vypadá že na dráze je víc nehod než v minulosti. Stát se tohle před 20 lety, tak se to dozví akorát pár lidí co šli zrovna okolo.
Vykolejení mašiny a výjezd nehoďáku by těžko někdo ututlal…
Nemyslím si, že byl myšlen „tutl“. Spíše nebylo tolik možností to okamžitě zveřejnit, takže pokud netekla krev nebo jí bylo málo, tak jsme se dočetli krátké oznámení černé kroniky v okresních novinách.
Jelikož jel proti hrotu tak asi těžko mohl tu výhybku řízenout. Je to spojka od té koleje vpravo na 101 kolej. Tam jí pod ním výpravčí roztočil. :-(((
Ale na obrázku je vidět rýha na prášcích . Takže to vypadá, že jel od místa focení, ne k němu.
No, vždyť ano, jel od místa focení směrem do stanice a tudíž proti hrotu. Fotograf pravděpodobně stál v té výhybce.
Viděl jsem již i jiné fotky. Opravdu jel proti hrotu a to se výhybka říznout nedá. Vypadá to na podhození, ale to nevylučuje to, že předtím projel ranžírku.
Mezi diskutujícími si někteří rýhy na prášcích záměrně nevšímají a pak dávkování medikamentů snižují a pak zde vzniká spoustu mysteriózních teorií 😂
Mohžná jednu řízl a na druhé vyletěl.
Pakliže jel až od cestového návěstidla tak ano, ale mezi je ještě jedna ranžírku, trpaslík.
Asi nestál na spojce před trpaslikem.
Nevěděl jsem, že proříznutí výhybky dokáže vykolejit těžkou lokomotivu. Měl jsem za to, že tak leda šukafon.
Podle obrázku to vypadá,že lokomotiva jela proti jazykům výhybky směrem k námezníku,Tam šlo zřejmě o tzv. vidlicovou jízdu“,ne o rozřez výhybky.
Stávají se horší věci, podstatný je že netekla krev.
Co Vy víte…. 😀 😀
Krev tekla. Při stahování záznamů rychloměru jsem si natrhl nehet 🙁
….víš jak jsem to myslel…. 😉
Neboj, vím…
.
Docela mě překvapila informace že jede nehodový vlak z Děčína. To nemůže jet pražský nehoďák?
Mozno prazsky nehodovy vlak nema pohotovost na tento vikend…. 🙂
Má jinou práci na vozech z jiné nehody.
Pražský nehoďák má pohotovost stále pokud z ní není vyjmutý tr3ba kvůli přepravě poškozených HV nebo podobné.
Pražský nehodak veze hliník do Humpolce, tedy do České Třebové 😉
Pražský nehodám nebyl v Praze ale jel do České Třebové
A co na to P.Šimral ???
Co by. Čekám na porodní bábu, už se blíží…
Právě přijela.
Nasazeno.
To je kdo, má to nějaký význam v nějaké drážní terminologii?
Nehoďák
Z komentáře tuším, že i sám mistr (PŠ) se utnul. Pravda? Nu což, nikdo nejsme imunní..
Já se neutnul. Ale mám na starosti práce na místě MU.
Promiňte tedy. Z Vašeho prvotního komentu to tak vyznělo. Pro mě byste i tak zůstal uznávaným expertem.
Laický dotaz – zabrání podobných nehodám ETCS, nebo posun jde zcela mimo něj?
Při posunu s největší pravděpodobností ne.
Nezabrání. ETCS ani jiný zabezpečovač nezabezpečuje posun.
A musí být posun mimo zabezpečení? Moje představa by byla, že umistím „návěstidlo“ kam chci (na gps bod třeba za nějakou výhybku).
Pokud najíždí mašina na vlak, tak podle ETCS L3 nebo „na autoblok“ může dojet těsně k němu a pak pojede takovou rychlostí že může jenom více nebo méně bouchnoust.
Zkuste tu představu převyprávět těm, co to specifikují a vyvíjejí. Já jsem jen sprostý uživatel.
PZB
Pokud je u trpaslíka magnet, tak ho neprojedeš.
Jsou nádraží, kde u ranžírek nejsou vůbec, jindy napůl a někde jsou magnety u každého schotterzwerga.
Pokud je u trpaslíka magnet, tak ho samozřejmě projedete, protože magnet zapůsobí až po minutí lokomotivou. A možná se něco změnilo, ale já jsem u „trpaslíka“ nikdy magnet neviděl…
Vidět občas jsou. Už i v Hamburským přístavu.
Samozřejmě ne všude.
Ale pokud jsou, tak s 2000Hz a ten reaguje okamžitě. Ne s prodlevou jako 1000Hz.
A do vexle se tak dá vjet dost těžko, jelikož po různých přestavbách se začínají dodržovat normy na prokluzovou vzdálenost.
Což u nás nehrozí.
Ta formulace, že lokomotiva projela návěstidlem mě vážně pobavila :-). Projela návěst by bylo vhodnější.
Jojo, to zní jako by projela saloonem tak jako ve Vinetouovi 🙂
Vskutku.Pro laiky.Ale dráze se formulace ´´projel návěstidlo ´´ používá běžně desítky let
Pane Karle mě po 42 letech služby na lokomotivě nemusíte učit drážní formulace :-)) projel návěstidlo není stejná formulace jako projel návěstidlem, tak to totiž bylo v článku napsáno. Teď to již autor opravil.
Nyní se velmi často používá slogan nerespektoval návěst stuj,nerespektovat znamená projet záměrně,ale to redaktorum asi nedochází.
A stejně není uvedený důvod vykolejení (ne každý pokus o řezání výhybky skončí vykolejením, někdy se zniční výhybka a mašina zůstane na koleji, někdy se výhybka zachová jako samovratná)
Bohužel na obrázku ta výhybka není vidět. Takže se jen těžko usuzuje jak k vykolejení mohlo dojít.
Při posunu posunujícího dílu došlo k projetí návěstidla Se15 v poloze „Stůj“ a následně vykolejení lokomotivy.
Pokud projel jen Se15 a nic předtím tak taky nic neřízl.
U Se15 bych jako zakazující znak čekal místo „Stůj“ spíš „Posun zakázán“…
podle mne hraje roli hmotnost HV,někdy rok zpátky na západě Čech Regionova po nedovoleném posunu proti modré po rozřezu došlo k vykolejení,nicméně zabzař zafungovalo bezchybně,protože včas bylo zastaveno Pendolino/nevím jestli spadnutím Stůj nebo odvětráním průběžné brzdy dálkově./