V soutěži na tunel Homole na D35 je osm uchazečů, všichni prošli do druhého kola
Vizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSD
Tunel by měl být dokončen v roce 2026.
Tunel by měl být dokončen v roce 2026.
Nezdá se mi ta šílená rychlost budování.Když stavěli dálnici v Chorvatsku k moři,každý měsíc jsme jeli s autobusem o kousek dál.A další sezónu o hezkých pár desítek km.A pak se dost divím nad nezměrnou vůlí postavit tunel téměř na rovině.To je ale věc pro zainteresované aby vykouzlili megahory😂
Chorvatsky podlozi je fakt jiny nez stredoevropsky. Zacina to tim, ze kazdej majitel nejakyho kusu pudy je rad, ze ji muze prodat, protoze se mu tam nic neurodi.
Tak s tím „každý měsíc o kousek dál“ jsme si trochu zapřeháněli, že… ale ano, postupovali o desítky km každý rok. Na druhou stranu, na nejdelší tunely se čekalo (Mala Kapela, Sveti Rok) anebo ještě léta se jezdilo jedním tubusem. HR má (resp. v rozhodné době mělo) taky trochu punkový katastr nemovitostí (kdo kdy měl něco do činění s realitami v HR tak ví o čem mluvím) a to paradoxně může při liniové stavbě pomoci. Navíc mnoho km vede opravdovou pustinou, což je také jednodušší z pohledu NIMBYstů. O rel. stabilním podloží řeč byla. Faktem rovněž je, že HR si… Číst vice »
kéž by se otevřeli oba úseky současně. Jak Ostrov- Mýto tak i Mýto-Džbánov hned by se jelo na moravu rychleji 🙂 snad nás ŘSD a ministerstvo ještě překvapí
Stejně zůstane špunt v Litomyšli, kde přibyl kruhový objezd u Lidlu a pak kruhový objezd v Moravské Třebové. Každý úsek té dálnice je potřeba a uleví. Už se těším, až si projedu ten před týdnem otevřený, ještě jsem neměl příležitost.
Mně by zajímalo kdy začnou?
Strasne se to tahne, tempo je na „prioritu“ proste tragicke.
Mám podobný názor, např. když tunel, jako náročnější stavba, má být hotov 2026, proč celý úsek se plánuje až 2027?
Místní (Pardubická pobočka ŘSD) je tím kdo to (nejspíš) dlouhodobě záměrně zdržuje.Je docela s podivem že jim to stále prochází. Přitom by stačilo tam udělat menší personální průvan. Jinak se opravdu nehneme dál. Co vy na to pane Mátle(ŘSD) ?
Jaký zájem by měli mít na tom to zdržovat?
Plat běží pořád, ať se staví nebo ne.
Teď otevřeli 15 km za 5mld, teď půlka z toho padne jen na tunel.. ta D35 není levná sranda
5 let se bude jezdit přes Vysoké Mýto. Strašné
Nebude, už jen 4 😀 Obchvat Vysokého Mýta je až další úsek, plánované dokončení 2026, stavební povolení už nabylo právní moci.
I tak je trochu na hlavu, že budete muset sjet z dálnice, 8 km jet přes současnou jedničku z Chrudimi přes Stradouň a pak se zase před Mýtem napojovat zpět. Čekal bych že tak náročnou stavbu už budou mít rozdělanou a dokončí ji tak, aby úseky plynule navazovaly.
Je to jistě mrzuté, ale pak bychom všechny úseky museli otevírat současně, což není proveditelné… a průjezd Vysokým Mýtem velmi zdržuje, takže pokud bych si musel vybrat, který úsek se otevře dříve, hlasuju pro úsek kolem VM.
Nelze otvírat všechny úseky najednou.Nemáme tolik politiků😂
Ano to máte pravdu, obchvat Mýta a následně Litomyšle budou největší plus této trasy.
A Litomyšl.
Kéž by SZ měla podobné schopného manažera jako je na RSD Radek Matl.
Kéž by státy pro silnější proudy zlepšovaly především železnice. Opačný postup způsobuje, že většina přeprav končí na silnicích. Otázkou je, zda skutečně chceme co nejvíce dopravy, nebo raději přepravovat potřebné věci a lidi co nejefektivněji.
Njn, ale jak to dělat, když leckce ještě furt zavazí koleje a zbytečný vlečky.
…a o tom, kdo a co je potřebné, rozhodne ústřední výbor na návrh Státní plánovací komise, a pak se to zadá do pětiletého plánu.
To se totiž ohromně osvědčilo, mnohem víc, než nějaká cochcárna, kde si jezdí a vozí každý kam a jak mu libo.
Františku, nastat tu Váš sen, tak tu do roka chcípneme všichni hladem. Rozumíte? Všichni, tedy i Vy. Jděte s těmi parovozy doháje.
Mě by zajímalo, jestli František opravdu poctivě čeká na zpožděnou lokálku nebo tady jen čeří vodu zatímco každý ráno turuje Moskviče, aby dorachtal na šest do Kolbenky…
Do železnice jde stejný balik peněz jak do dálnic. Je otázkou jestli nezačíná utlumovat železnici, kterou mám fakt rád, protože železničari kromě 4 koridoru a trasy Sumperk-Uničov-Olomouc nic roky pořádného nedostavili. Až začnou něco dělat, klidně bych jim rozpočet navýšil zpět.
Cena jízdenky vlakem do města vzdáleného 55km stojí 157,- Kč. Přijde Vám, že dává jakýkoliv smysl jet vlakem a nikoliv autem i při dnešních cenách benzinu a nafty? Není něco „na kolejích“ špatně?
Mne zajima (v dobrym), proc tak zjevne schopnej manazer jako Matl je na tak spatne placeny pozici.
Někteří práci berou jako poslání, je jich ve stání správě méně, ale jsou tam a za to buďme všichni rádi.
To je opravdu dobrá otázka. Nevím jak moc sešněrovaná jsou pravidla pro platy ve státních organizacích, ale tohle je dobrý příklad toho, kdy by měl mít ministr nástroje, jak chlapa udržet. Ovšem toho potenciálního kvičení proletariátu a rovnostářských plebejců se už lekl kdekdo.
Škoda, že ten kousek, který by obešel Stradouň nebyl součástí nedávno otevíraného úseku.
Dobrý den všem, předem uvádím, že jsem nikdy do žádné diskuse nepsal, nejsem z těch co by jen neustále kritizovali, ale to co předvedlo ŘSD s nově otevřeným úsekem D35 do Ostrova je buď úplná neschopnost, lumpárna a nebo je všem jedno jaký mají vliv mají dopravní stavby na život obyvatel v naší zemi. A proč? Protože Stradouň! Postavit přes třicet kilometrů nové dálnice a svést následně její provoz společně se silnicí I/17 do jediné vesnice, která ještě na trase zbývá? Byl se tam tým projektantů vůbec někdy osobně podívat, nebo se jim to podařilo z kanceláře? Přitom stačilo poslední… Číst vice »