Další soutěž na D35. ŘSD hledá stavitele tunelu Homole za 2,5 miliardy, má si ho i naprojektovat

Vizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSDVizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSD

ŘSD se soutěží v režimu Design&Build zbaví možných potíží s chybami v projektu.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) použije poprvé pro stavbu tunelu na české dálniční síti metodu, kdy vítěznou firmu nechá současně novou stavbu naprojektovat i postavit.

Půjde o tunel Homole u Vysokého Mýta v trase nového úseku dálnice D35 Ostrov – Vysoké Mýto. Vypsání zakázky oznámil na twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl. „Jde o zakázku v režimu Design&Build s novými prvky mezinárodních smluvních podmínek určených pro tunely,“ uvedl Mátl. Odhadovaná cena zakázky je 2,461 miliardy korun.

ŘSD loni kvůli tunelu vypsalo předběžné tržní konzultace, které měly ukázat, zda se taková metoda výběru dodavatele vyplatí. Důvodem jsou složití geotechnické podmínky. ŘSD stavbu tunelu vyjme ze soutěže na celý úsek Ostrov – Vysoké Mýto. Volba ŘSD nechat pod jedním zhotovitelem projektanta i zhotovitele má své opodstnění i kvůli jiné zkušenosti: problémům s tunelem Pohůrka na D3.

Podle původních plánů měl být tunel 570 metrů dlouhý, provoz bude ve dvou tunelových troubách. Mátl ale na twitteru uvedl kratší délky: 345 a 450 metrů. Tunel podchází pod frekventovanou silnici I/17. Část tunelu má být hloubená a část ražená. Pro sedmikilometrový úsek Ostrov – Vysoké Mýto má ŘSD územní rozhodnutí, stavět chce začít v roce 2023. Celá je popsaná v informačním letáku.

Trasa D35 v úseku Ostrov - Vysoké Mýto. Foto: ŘSD

Trasa D35 v úseku Ostrov – Vysoké Mýto. Foto: ŘSD

Tagy D35 D35 Ostrov - Vysoké Mýto Ředitelství silnic a dálnic ŘSD tunel Homole
29 komentářů