Infrastruktura Silnice

Nové povolení pro D35. Sedm kilometrů včetně tunelu Homole má územní rozhodnutí

Vizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSD
Vizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic získalo po týdnu další důležité povolení pro další úsek dálnice D35. Stavební úřad ve Vysokém Mýtě dnes vydal zatím nepravomocné územní rozhodnutí pro úsek Ostrov – Vysoké Mýto. Už minulý týden získalo ŘSD územní rozhodnutí pro obchvat Vysokého Mýta až do Džbánova.

Vyplývá to z oznámení na úřední desce vysokomýtské radnice. ŘSD o územní rozhodnutí žádalo už v listopadu 2017, kvůli změně technického řešení tunelu Homole ale povolování nabralo zpoždění a celé územní řízení trvalo téměř dva roky.

ŘSD už na konci loňského roku vysoutěžilo firmu, která připraví dokumentaci pro stavební povolení. Zakázku získalo sdružení Satra a Mott MacDonald.

Trasa D35 v úseku Ostrov - Vysoké Mýto. Foto: ŘSD
Trasa D35 v úseku Ostrov – Vysoké Mýto. Foto: ŘSD

Sedm kilometrů dlouhý úsek začíná v Ostrově, kam se již nyní staví úsek D35 z obce Časy. Součástí dálnice s odhadovanou cenou 3,48 miliardy korun je i 570 metrů dlouhý tunel pod vrchem Homole, který se nachází severovýchodně od Vraclavi. Stávající silnice III/30517 bude výstavbou dálnice D35 před západním tunelovým portálem přerušena a přeložena nad hloubený úsek tunelu Homole. Silnice III/30520 bude přeložena severně od dálnice. ŘSD v aktuálních plánech počítá se zahájením stavby v roce 2022. Detailnější data o stavbě jsou v informačním letáku ŘSD.

 

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ján Trnka

D35 má byť jedna z najprioritnejších stavieb, ale ŘSD sa správa akoby to bola nejaká nepodstatná poľná cesta. úsek Janov – Opatovec Právoplatné územné rozhodnutie od 19.11.2018! Dokumentácia pre stavebné povolenie sa vlečie, začalo sa na nej pracovať až po viac ako roku, výkupy sa vlečú ešte viac, má sa začať stavať až v roku 2022… úsek Opatovec – Staré Mésto Právoplatné územné rozhodnutie od leta 2019, na stavebnom povolení ani na výkupoch sa ešte ani nezačalo pracovať, ŘSD nedávno znovu posunulo zahájenie výstavby a to až na rok 2024! Oba úseky sa mohli začať stavať budúci rok, prvý menovaný… Číst vice »

Jirka

D35 není pro ŘSD priorita.

Kodl

Vsak Jan Trnka pise, ze by mela byt jednou z nejprioritnejsich staveb.

Roman Svačina

Tak situace v Česku má aspoň jednu výhodu. Dnes koupený Autoatlas ČR lze používat i za 10 let. Polský autoatlas nemá cenu ani kupovat, protože polské tempo výstavby je někde jinde. Třeba taková S6/S11 minulé léto připomínala čerstvě rozestavěné staveniště a v zimně na tomhle webu čtu, že už je hotová 😂

frantam

On ještě někdo kupuje papírové autoatlasy? 😀

Rosťa

ANO, Bude Líp! Až za 10 roků procitneme, i kobliháři pochopí jaký vlastně vůdce byl a začneme i normálně stavět. Ne jen pořád opakovane poklepávat na ten samý základní kámen s jedinou vizi, hlavně být vidět.

Petr

Vstoupit do diskuze…

Hans

Babiše nesnáším, ale ohledně příprav staveb se za Kalouska vážně totálně zaspalo.

Stačí se projet po dálnici z Wroclawi do Lodze nebo po S3 na Stettin.
Fakt jsme mohli být dal.
Když teď člověk vidí to celkove zadlužování v EU, tak toho Kalouska vystřelit do vesmíru .
Možná ze po D35 se fakt projedem

Jirka

Ale ona příprava staveb není dobrá ani teď a to má Babiš ministerstvo dopravy již druhé volební období. Nicméně tam kde neprotestují ekologisté a různé spolky, tam příprava pomalu postupuje. Nicméně by stačilo změnit zákony a ekologistí a spolky by měli smůlu. K tomu ale není politická vůle.

Vladimir

Já proti ekologům nic nemám, naopak podle mě to jsou často opodstatněné podměty. Co mi spíše vadí jsou chyby v projektech. Kdyby je nedělali neměli by se na co odkázat a jak stavbu napadnout. Takže se opět vracíme k amatérismu v přípravách stavby.

Paja

To by jistě mohla být pravda, kdyby spoustu těch námitek ekologů stejně nakonec neodmítly soudy. Takže asi tak černobílé to nebude. Oni se totiž mohou různé spolky odvolávat i proti zcela bezchybným projektům.

Vladimir

Jenže pokud jste si nevšimli, tak často spolupracují s místními spolky, které se stavbou nesouhlasí.

Andrej

Že místní spolek nesúhlasí automaticky neznamená, že projekt je chybný. Dokonca to ani neznamená, že nesúhlasí väčsna místních.

Projekty obvykle chybné nie sú. Problém je obvykle taký, že každé riešenie niekomu môže nevyhovovať a ten sa bude odvolávať. Každá nová stavba nejak zasiahne do života miestnych ľudí, a vždy sa voči tomu určitá časť ohradí. Problém je, že iné riešenie zase zasiahne do života niekoho iného. V podstate ide len o to vybrať variantu s pravdepodobne najmenším počtom potenciálnych problémov a tie vyriešiť. S chybovosťou projektov to obvykle nemá nič spoločné.

Jaaa

Většinu ale ne…

Vladimir

Jak dlouho a b tvrdil, že dálnice staví a maká. Ve vládě a MD už má 8 let pod svou kontrolou a to co předvádí je vážně ubohost. Pod jeho dikcí MD zatavilo přípravu staveb, kterou Stanjura jako bývalý ministr rozjel. Jde to dohledat na netu dokonce ještě v roce 2015, 2016 je Zeman kritizoval za nízké investice. Mohlo se vše stavět o 3 až 4 roky dříve! Co bych udělal je zeštíhlení státní zprávy, která nabobtnala za posledních 8 let o cca 30.000 lidí – to bychom hned měli 18-22 mld na výstavbu.

Jiří Kocurek

30.000 se jich podařilo nabrat, chtěli nabrat 50.000, aby pokryli zvýšenou byrokracii.

Sojer

Co tak si nejdrive zamest pred vlastnom prahem?
1) MD ma 8 let pod svou kontrolou. Vazne uz od dubna 2012?
2) Pod jeho ‚dikcí‘? Dikce = soubor výrazových prostředků a způsob vyjadřování. Chtel jste rici ‚gescí‘? 🙂

Hajnej

Dikce, gesce, erekce – vsjo ravno…

MlB

Zoufale pomalé stavění infrastruktury bohužel není primárně problém nedostatku peněz – nebo alespoň doteď nebylo.

Eduard

Je to hlavně nedostatek dobře připravených projektů a hlavně přebujelá byrokracie, kdy jedna ruka neví co dělá druhá, kdy kde jaký jouda může zdržet či rovnou shodit ze stolu celou stavbu.

Paja

Já sice chápu, že za všechno může Kalousek, ale pro pořádek, Kalousek nebyl ani ministr dopravy ani premiér.

Hans

Ale stopnul prachy i na rozestavěné stavby – třeba obchvat Chrudimi I/35

Vladimir

Tohle stopl Vít Bárta a jeho VV (Věci veřejné), také lze dohledat na webu. Pokud si dobře vzpomínám, zastavil všechny stavby do doby než stavební firmy nedonesli kapříky na MD. Dost veřejně se o tom mluvilo, jak se firmy bránili, že se prudce narostla výše úplatků a také se řešilo, že již někteří zaplatili a nejsou se změnou ministra platit nové všimné.

JanS

Soudruhu, jdi si laskavě tapetovat ty své lži někam jinam…

JanS

Tak Kalousek byl ministrem dopravy a dokonce předsedou vlády?
Můžete soudruhu laskavě specifikovat kdy přesně…?

Jiří Kocurek

Byl ministrem financí. Je známý rekordním deficitem státního rozpočtu, nicméně hádám, že Babiš jej letos překoná.

Jiri Pokorny

Je třeba nevytrhavat věci z kontextu. Kalousek sice byl ministrem době rekordního schodku, ale také v době rekordního propadu ekonomiky. Za ten nemohl, hlavním tahounem HDP (a příjmu z dani) je export, který propadl v důsledku krize. V tomto světle je mnohem větší diletant Babis, který plánuje schodky i v době konjunktury. Letošní čísla před koronavirdm navíc naznačovala, ze realita by byla ještě horší než plánovaných 40 mld.

Vladimír

Přesně tak za posledních min 6 let jsem mohli mít v rezervách klidně čtvrt biliónu, ale klidně i půl, jak málo stačilo. Nenabírat nesmyslně lidi do státní správy – já jako občan nějaké změny k lepšímu nepociťuji. Nerozpouštět rezervy které právě p. Kalousek vytvořil a nastavil její permanentní tvorbu, se kterou se počítalo v době mimořádné situace jako je ta např. COVID-19. Co se mi na Kalouskovi nelíbilo a nebyl svatý jsou kšefty s Omnipolem, kdy v podstatě cokoli co chtěla nakoupit armáda, tak šlo přes tuto firmu. Prosléchá se, že tuto firmu mimo jiné vlastní někdo z jeho rodiny,… Číst vice »

MildaIV

Většinou se tváří jako ředitel zeměkoule.

Andrej

ANO má ministerstvo dopravy, ale aj ministerstvo pro místní rozvoj a ministerstvo financí už takmer 7 rokov. Tu už sa naozaj nedá vyhovárať na Kalouska (ktorý ani nebol minister dopravy). Navyše medzi Kalouskem a Babišom bol ešte nejaký ten rok úradníckej Zemanovej vlády.

Čo však Babiš, narozdiel Kalouska mal, bolo šťastie na globálny ekonomický boom, a až do teraz žiadna svetová kríza. Ako využil tie roky blahobytu? Tak, že pomer investícii do dopravy vzhľadom na HDP bol ešte podstatne nižší než za Kalouska.

Daniel Mach

Kalousek? To byl nějaký ministerský předseda nebo ministr dopravy?

cestujici

Kalousek byl na financích ne výše, pokud vím a v době poklesu ekonomiky. Babiš se z financí posunul o stupeň výš a ještě v období růstu. To mi přijde jako hlásit, že na motorce tu samou vzdálenost ujedete rychleji než na kole a kolo je tedy vhodné vytřelit do vesmíru.

Donny

Že bych se tam za svého aktivního pracovního života ještě projel? Bylo by to super …. doufejme, že se nestane nic nečekaného a vše proběhne dle slíbených termínů ….. 🙂

Kodl

Je to sice dobra zprava, ktera se ale bohuzel da spolehlive interpretovat dvema zpusoby. Dalnice D35 je uz snad dobrych 20 let prioritou, realita svedci bohuzel o necem uplne opacnem.
Skutecne si nemyslim pri pohledu na aktualni prubehy, povolovani a vykupy pozemku, ze cela D35 bude do konce desetileti stat.

David

To opravdu nebude, protože desetiletí končí za 8 a půl měsíce.

Kodl

Myslel jsem samozrejme do roku 2030, jelikoz nove desetileti (20-30 jiz zacalo).

Původní Pražák
Pavel P.

Ale 20. léta nejsou 2. desetiletí. 😉
Liší se to právě tím rokem 20 a 30.

Pavel P.

Bohužel nezačalo. Začne až 2021. Letos opravdu končí.
1. desetiletí 01 – 10
2. desetiletí 11 – 20

Kodl

Dobre tedy, nehandrkujme se o zacatky a konce desetileti, myslim ze moje message a obava je jasna a snadno pochopitelna 🙂

Vladimir

Jak je daleka cesta od uzemniho rozhodnuti ke stavebniho povoleni?

HonzaX

Daleká… Pohrobci Země už chystají odvolání na poslední den.

Vladimir

a kdyz opomeneme na odvolani ruznych obcansky sdruzeni? Jak je cesta daleka?

Standa

Proplesknout a nechat trpět hlady někde dokud se neproberou…

Lemmy

Tak, jak u nás v Sojuzu…

smart

Jedna citace, která je zatím stále platná: „Děti Země se dálnicí D35 v Pardubickém kraji silně angažovaly společně s místními obcemi, spolky a veřejností při výběru koridoru během schvalování krajského územního plánu do roku 2008. Jelikož se podařilo prosadit námi navrhovaný jižní koridor podél stávající silnice I/35, zatím povolování konkrétní trasy této dálnice jen sledují,“ uvedl předseda Dětí Země Miroslav Patrik.

Standa

To chci vidět..

Jirka

Až nabyde územní rozhodnutí právní moci, tak se udělá detailní studie proveditelnosti – zhruba třičtvrtě roku a pak se budou 2 roky vykupovat a vyslastňovat pozemky. Pak archeologický průzkum, stavební povolení a výběr zhotovitele.

Kodl

Čili reálný start tak v roce 2025?

Eduard

Bravo. Jen tak dál a houšť.

Frantisek

Nakonec ani nebude potřeba ta VRT, přepravy ze souběžné železnice stáhne dálnice. 😀

Hanzi

Tak hlavně tahle dálnice je v mapách zanesena ještě dávno před tím , než nějaká z prvníchTGV tratí byla vůbec na rýsovacích prknech architektů.

Eduard

Tak toho bych se nebál. Potřebujeme jak dálnice, tak VRT. Hlavně ať máme co nejvíce připravených (schválených) projektů, aby firmy měli co stavět, lidi práci a hlavně my všichni tolik potřebnou infrastrukturu.

Jiří Kocurek

Jojo, radši ať to z Brna do Liberce jede po Jižní spojce. A z Olomouce do Prahy přes Brno. Jen aby zůstal motoráček ze Třebové do Kerhartic.

Hanzi

Dobrá zpráva po ránu. Jen doufám , že se tedy plynule přejde ze stavby Časy – Ostrov dále tímto směrem.

Jiří Kocurek

Ideální by bylo, kdyby se zároven s tímto úsekem stavěly i 2 návazné úseky vč. exitu Řídký. Litomyšl… 🙁