V Praze začal jezdit první autobus v nových barvách PID
Autobus SOR NB12 v novém nátěru PID. Foto: Daniel Šabík / DPP
Prvním autobusem v novém barevném schématu je autobus SOR NB12.
Prvním autobusem v novém barevném schématu je autobus SOR NB12.
Lak=hnus a plánují zvýšit cenu jízdného!!! To nedává smysl vy tupci z DPP!!! Takhle s vámi nikdo nebude chtít jezdit!!!
Vypada to ze pan Tomcik a cely Ropid nema co delat, nez vymyslet cinnosti a menit barevne schemata, aby utratili penize vhodnejsim zpusobem. To soucasne schema je vyhovujici, tak co menit.
Tak tohle už tu bylo – když ČD potřebovaly vyhodit peníze oknem a vyhrálo studio Najbrt se svým vertikálním schéma lakování lokomotiv. Nakonec to museli celé kompletně předělat do klasických vodorovných linií, protože z reálných výsledků Najbrt 1 bylo zle úplně všem. Viz dodnes některá Esa, Plechovky a Brejlovci.
Já nevím, ale podle mého profesionální grafici jednoduše nechápou, že dopravní prostředky se, snad s výjimkou helikoptér či ponorek, pohybují horizontálně, podle toho získávají své tvary, a tyto by mělo jakékoliv barevné schéma dodržovat.
Vynaložené prostředky šli využít jinak a smysluplněji. Pominu-li fakt, že návrh je příšerný. Na šedé skvěle vyniknou škrábance a jiné běžné provozní události. Jediné kde to chválím a líbí se mi to je souprava metra 8171M, kde je červenou barvou zvýrazněn prostor dveří. To by mohlo pomoci zejména osobám se zrakovým hendikepem, ale pochybuji, že na 8171M to bude aplikováno… Co Škoda 15T a tram T3 a modifikace? Stejně to nebude jednotné. Řešte podstatné věci, kvalitní údržbu a rozvoj infrastruktury, skutečnou preferenci MHD apod.
Velmi zajímavé,co je lepší? Ten starý a nebo ten nový?
Dle mého názoru ten starý. U nového nátěru spíše dominuje bílá, která není barvou Prahy ani DPP. U starého nátěru bylo hned jasné, že se jedná o autobus DPP, nový nátěr mi akorát připomíná nejmenovanou službu na rozvoz jídla.
A nové logo vypadá, jako když v textovém editoru napíšete tři písmena.
Ona to neni bila, ale sedostribrna…
Na vizualizaci stříbrnou vidím, ale na fotce autobusu vidím pouze bílou.
hmm, dokud neuvidim osobne, tak nemuzu rict, jestli je to bila nebo seda…
Ale fakt si nemuzu pomoct, je to proste kopie Rheinbahn, jak vysita… nejak nevim, jestli v takovym pripade je odmena spravedliva…
Ten starý
preco ho neumyli pred fotografovanim? cele je to zasvinene ze to vyzera ako sivocervene
Je to hnus velebnosti, jdu blejt.
Si myslím, že v tom jede Kazma…, protože někdo normální by nemohl být pro aplikaci tohoto nátěru na vozidla MHD. Autobus vypadá jak kdyby měl vozit cirkusáky nebo světský :-D….nechápu, ale jako humor dobrý no…
Tak ještě nedávno jsem si myslel, že to bude OK, dle vizualizací, ale přidávám se k tomu názoru, že to je hnus 🙁 zlatě, kdyby to bylo případně jednobarvné třeba červené, sic by to připomínalo Londýn, tohle je fakt hrůza 🙁
Je to naprostý hnus. Myslím že by stacilo nechat staré nátěry.
Tohle je tak něco hnusneho a nevkusneho, u nás dopravce ČSAD Polkost má nové červeno, bílo a modré autobusy a je to prostě hezký, proč dělat tohle proboha.
Fotky potvrzují, že tento vizuální styl se do Prahy vůbec nehodí. Jsem opravdu zvědavý, co na to řekne široká veřejnost.
A to bude i na vozidlech PID mimo prahu např. Rakovnicko, Voticko atd.
A co podpora svobodného Běloruska?!?
Co sem sereš politiku, jestli sis nevšiml, tak tohle je odborný server o veřejné dopravě.
Když jsi prasničko nepochopila vtip, je to tvůj problém.
Protože to vypadá jako ta běloruská zástava, co měli teď v létě potřebu leckteří věšet na baráky 🤣
nice. a nadale budou jezditpomalu jak baca s hnojem
dekujemeza nazor ,pane
Tak nevím, ale podle fotek návrh vypadá líp, než to provedení. Jinak jednotný nátěr už byl zaváděn (červená, bílá, modrá), ale nedůsledně, zejména u DPP, jinde v poslední době i celkem důsledně.
Nikoliv, kombinace s modrou barvou byla na přímesto a město mělo kombinaci bez modré…
Kombinace s modrou barvou byla i na město, ale DPP to téměř důsledně nedodržoval, a tak jsou téměř NB SORy bez modré střechy. Ale třeba About Me, Arriva, nebo Stenbus to dodržovali i s modrou barvou. Pravda je, že nebyl jednotný nátěr včetně tramvají, metra a vlaků(těch bylo do toho nátěru dáno minimum, snad jen 813+913 201-202 a možná 1 nebo 2 sloni). Samotnou otázkou je, jestli má smysl mít jednotný nátěr. Jako ano, je to znamení, že ta vozidla patří do jednoho systému, ale těžko se hledá odpovědný dopravce. Méně důsledný dopravce se tak může schovat za systém. Když… Číst vice »
Jak mam poznat ze mi v cerveno-sedym dopravnim prostredku plati zeleno-bila litacka? 🤷♂️ 😳
Jak jste to poznával doteď?
Doted me nenapadlo to resit podle barvy prostredku, ale kdyz uz to chteji zavezt, tak at to dotahnou do konce.
Kastle vypadá jako svařovaná z pěti kusů. Jako základová dobrý, ale ještě by to chtělo navrhnout finální barvu.
1.) na vizualech to vypadalo lepe, fotky zatim…nic moc. 2.) libi se mi tady“prskani” šotoušu a “expertu” na barvy a design. Rika se, ze zmena je zivot a tady zmenu maj a jsou z toho paf. Oni by nekteri radeji jezdili ve vozech tazenych konmo, nosili fedrpuš a šavli, pac to tak kdysi bylo a bylo to krasny a lepsi 😁 Takovej je zivot a jestli s tim chcete vy vyse vypsani neco delat, jdete do dpp nebo na mhmp nebo si zalozte graficke studio. A tesim se na desitky negativnich palcu a komentu. 3.) ted by mel byt na… Číst vice »
Volejte sláva a tři dny se radujte!
Nechápu, proč jsou použity na dopravní prostředek tak nudné, stacionární, obdélníkové tvary…? Doprava je přece o křivkách, horizontálách, pohybu! Tedy asi kromě Prahy pod vlajkou s lebkou a hnáty. No, škoda slov, času a deviz.
Vybírám některé typy městských nátěrů v zahraničí se svislými pruhy. Je to v některých regionech oblíbené řešení. Příklady:
1) https://www.bahnbus.com/site/regio/brn-rpb/LU-DB122-1.JPG, 2)https://www.mallorcamagazin.com/service/urlaub-und-freizeit-auf-mallorca/bus-bahn-offentlicher-nahverkehr/online-auf-mallorca-reise.html,
3) https://osna-live.de/5510/so-fahren-die-busse-in-osnabrueck-an-den-feiertagen/
4) https://www.bus-bild.de/bild/bustypen~stadtbusse~mercedes-benz-o-530-ii-citaro-facelift/32242/ver-328-auf-der-linie-sb69.html
5) https://www.google.com/search?q=stadtwerke+bus&tbm=isch&ved=2ahUKEwiRtceP5u3rAhXGyqQKHbCVCcoQ2-cCegQIABAA&oq=stadtwerke+bus&gs_lcp=CgNpbWcQAzIECAAQHjIGCAAQCBAeMgYIABAIEB4yBggAEAgQHjIGCAAQCBAeMgYIABAIEB4yBggAEAgQHjIGCAAQCBAeMgYIABAIEB4yBggAEAgQHjoHCCMQ6gIQJzoECCMQJzoFCAAQsQM6BAgAEEM6AggAOgQIABATOggIABAIEB4QE1DU3g5Y-vwOYLeAD2gBcAB4AIABggGIAZYMkgEEMy4xMZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nsAEKwAEB&sclient=img&ei=VBViX5G7A8aVkwWwq6bQDA&bih=674&biw=1519&hl=cs&hl=cs#imgrc=0nCgMtZIcYPUiM&imgdii=kKP_KAahuM7Q5M
Doplnim Dusseldorf a Bremen, kterou jsme zkopirovali, jen s trochou vice pruhu…
https://www.bahnbilder.de/1200/rheinbahn-duesseldorf-linie-u75-nach-1204008.jpg
https://www.rheinbahn.de/unternehmen/fuhrpark/Fotos/3234.JPG
https://www1.wdr.de/verbraucher/rheinbahn-duesseldorf-102~_v-gseapremiumxl.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/54a92qF8aeiG7A43BKO0oOQmwE6SXv9Te8Voo3cPBSdV6WVhq0mubbbJnRl1L4I8DM7Dw6NT-1lYU9BlsZAC4weCK3fDBeiDSHLFFCvzUafFAg
https://2.bp.blogspot.com/-7EAN60eX83M/VriGNmaLxsI/AAAAAAAABXs/Wm7rtHhglMg/s1600/Hybrid-Bus1.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/s9aek-TJGDLH5OZDPachokndzSZ3MeGBEXE8MGtLXTv8blIWj_Y36h3aeQghZokDYxAcgXf2g7jIir2MhlvfeJLb3Nucm4yaD-LDzB8uwf60Dg
Takže jen zkopírovali Dusseldorf a Bremen
Kotas kopiruje Calatravu , tady je to alespon hezke vkusne a udrzitelne
Nene! 🤣 vždyť je to fakt úplně stejný! Tak to je mazec…
Velmi se mi nový nátěr líbí. Jedná se o styl, který kopíruje jeden ze zahraničních trendů. Druhým ze současných trendů jsou jednobarevné vozy v nezvyklém odstínu zelené, modré, či červené.
Podobné červeno-bílému zábradlí v Praze.
Konkrétně kopíruje zahraniční trend ruské státní společnosti RŽD (Rossijskije železnyje dorogi). Možná se dočkáme i propojení PID s ruskými železničními tarify. Na sídlišti v Příbrami si označíte jízdenku na 970 pásem a bude vám platit až do Vladivostoku.
Co mate furt s tem i ruskymi zeleznicemi?
Ten designovej jazyk vypadá jak nějaký evropský velkoměsto roku 1995. 😀
To je hnus velebnosti, jdu 🤮.
To opravdu nebylo možné alespoň tu červenou barvu a to logo DPP na čumáku vycentrovat na střed ?!
O absolutně nemístné barvě a stylu raději ani nemluvě.
Ale musím pochválit (nevím koho) za výběr toho správného vzorového vozu, odpad patří jedině na odpad, snad to tak také zůstane. Můžeme být jen rádi, že citybusy se tohoto u DPP už nedožili – dobře věděli, kdy mají ukončit službu. 😄
Vitame v Praze nove vozy z Dusseldorfu…
Tak ty vozy v Düsseldorfu vypadají podstatně líp.
To jo, nepreplacali to, jinak barevne jsou na tom stejne, pismo take, pruhy, jen busy maji cervena cela a zbytek stribrny… a vypada to lepe nez, kdyz to zkopiruje cech a cim vice pruhu tim lip…
No a nejsou náhodou barvy Prahy červená a žlutá
Správně červená a zlatá (zlatá lze nahradit Vámi zmíněnou žlutou). Nicméně to je pro aktivisty a cyber anarchisty příliš tradiční, mající historickou logiku a tím pádem nepřijatelné.
Ale zlatá (žlutá) tam být neměla, aby to nebylo moc pražské, když PID už je vlastně i SID. Jen to Středočeskému kraji asi nikdo neukázal, takže si možná IDSK bude objednávat pro mimopražské linky (které platí) jiné barevné schéma…
Takže jsme zpět u DPP, které jezdí v Praze. Linky, které jezdí i mimo Prahu, tam by to snad i dávalo smysl. Ale u čistě pražských linek by nátěr měl odrážet město, které navíc DPP vlastní. Ale to prostě není cool
Já s Vámi souhlasím. Přijde mi to na hlavu postavené. Dosud to bylo tak, že vizuální styl PIDu, dodržovaly víc busy v příměstu než městské. Všechny nově kupované busy pro přímětské linky už byly červeno-bílé s modrou střechou. DPP kupoval i nové busy s bílou střechou. V manuálu ROPIDu z 1.1.2016 se píše: Jednotný vzhled pro vozidla Pražské integrované dopravy je tvořen třemi barvami, které vycházejí z barev loga PID: červená – je odkazem na hlavní město Praha RAL 3020 modrá – poukazuje na provázanost se Středočeským krajem RAL 5005 bílá – doplňuje ostatní barvy RAL 9010 V manuálu z… Číst vice »
Čím hůře, tím lépe. Už to nebude dlouho trvat.
Pominu barvy… Ale proboha co ty piktogramy označující vozidlo pro přepravu invalidů, kočárků, vozíků…
Vždyť na to je norma EHK 107 !!!!!! Ve které jsou dokonce vzory piktogramů, které vycházi z:
Reference pro zásady vytváření bezpečnostních symbolů: ISO 3864-1:2002
Tak co to má být? Může to někdo vysvětlit?
Ty piktogramy podle normy jsou tam samozrejme take,… tedy co se tyce modrych symbolu…
No právě, že nejsou…. je to grafický paskvil
A je ta norma ZDARMA dostupná pro grafická studia či jiné civilisty?
Ano:
https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=42018X0237
Obrázek 23, 23B, 23C
Ovšem za pročtení stojí cely dokument.
Díky za linka. Většinou jsou takové normy zcela iracionálně pod paywallem (přestože za jejich tvorbu bylo již zaplaceno během tvorby).
Vlastni graficky navrh je otresny.
Ale desi me, ze to ani neumi vyfotit (pul autobusu ve stinu a nebo mezi draty apod.). Uz aby byly volby, tohle vedeni je velky omyl
A to jako myslíte, že to, jak je to vyfocené, má co do činění s volbami?
že je to celé provedené špatně. A jsou i přídilové, že to neumí ani voličům prodat.
břídilové
Jestli bylo cílem opticky zvýraznit kola, tak se to povedlo.
Ptákoviny jim jdou rychle, podstatné věci neřeší, resp. jen předstírají, že je řeší. Viz též včerejší diskuze. Přesto má ten magistrátní dopravní trouba zde mezi diskutujícími zastání. Prý co by kdo chtěl, za dva roky. A navíc, barvičky, ty mu jdou ráz na ráz.
Ten City Elefant vypadá, jak kdyby šel na hokej a dostal pukem do tváře…
No já nevím. Na jedné straně se řeší zvyšování jízdného a na druhé se vyhazují prachy za takové kraviny.. Nikdy nebudou všechny prostředky předělany do jednoho vizuálu, takže to bude furt kočkopes.. Myslím, že tohle se zrovna panu Scheinherrovi vážně nepovedlo
Otázka je co se mu a celému vedení magistrátu povedlo, tedy plánů mají hodně, ale když už dojde k realizaci (což je jev velmi ojedinělý), dopadne to takto.
Proč? Proč je tam tolik bílé, když se v zimě hned za…špiní?
Dobře nám tak.
Tak. A přesně tady u toho Rudolfina je poznat, proč je to úplně blbě.
Jako pruhatost, OK, budiž, ale ty nápisy PID jsou jako kdyby modeláři ujely vodové popisky. Stejný grafický amatérismus jako ty „nové“ navigační butony v metru.
A ta bílá bude za trest. Když vidím jak firmy co v DPP myjí zejména tram spíše špiní vozidla špatně recyklovaným humusem, kdy ani není vidět přes okna za sluníčka jak jsou potažená minerály z myčky a 15T s bílou jsou fakt hrozné, na to že jsou pořád nové. Elefanty ČD také nejsou zrovna etalon čistoty.
Regiojet dal všechny vlaky a autobusy do žluté, aby si toho kazdý všiml.
Pražský magistrát vymyslí svislé pruhy, podle kterých nepoznáte nic. Navíc dveře u těchto autobusů jsou v dominantně bílém poli. Takže všechny logické zásady navrhování designu jsou porušené. A cestujícím turistům to reálně moc nepomůže, protože z toho barevného schématu zejména u nizkopodlaznich autobusů nepoznají nic.
Dveře sice barevně zvýrazněné nejsou (asi proto, že turisti se ted z Prahy vytratili), ale když budete potřebovat vyměnit pneumatiku, tak půjdete najisto. 🙂
Stokrát hnusnější než monotónnost Belgického DeLin. A ty ohyzdné obrovské nápisy PÍĎ, tam jsou jen proto, aby si nikdo nemyslel, že je to propagace Slávie, což stejně je. Nejhorší je to vidět u vozu 14T, který po faceliftu konečně vypadá, že čelo není dočasně přilepeno lepidlem, takto zase bude.
Hnus fialovej…
To si vyprošuji! 😀
Doufal jsem, že to nakonec neprojde a vypíše se to znovu a přihlásí se nějací kreativci, toto je takové nijaké…
Přeci jen vidím jednu chybu, kterou korporátní nátěr nevyřešil. Škoda, že se nezapracovalo také na interiérech vozidel. Těm vozidlům by slušel interiér, se kterým by si designové studio pohrálo.
Nestrašte. Představte si, že s interiérem si pohraje někdo stejně schopný podle obdobně kvalitního zadání.
Tak SORka v tom vypadá pěkně hnusně. Ale zase kde ve světě mají pruhovaný SORky? Ačkoli kde „ve světě“ mají SORky v tak hojným počtu jako v Praze, že? Celkově je absolutně nenápadité a bez šmrncu. Myslím, že jsme si v Praze zasloužili něco víc. Cílem asi spíš bylo co nejmenší spotřeba materiálu při finalizaci laku na vozidla, než snaha Hřiba a jeho suity odlišit se a vybrat něco originálního. Vítězný návrh se mi nelíbil už při vizualizaci, realita, která většinou bývá lepší, je, bohužel, ke smůle Prahy, ještě horší, než jsem byl kdy ochoten připustit. Čekal jsem, že to… Číst vice »
Už víme, proč bude zdražovat jízdné, aby bylo na omalovánky. Kdyby raději s tím počkali, když je teď krize. Každá firma by se měla snažit ušetřit a né vyhazovat. Zrovna lak je to poslední, co potřebujeme.
O kolik je dražší nový styl lakování oproti starému stylu lakování?
Kdybyste si ten článek aspoň přečetl, zjistil byste, že nechtěj (právě kvůli neplýtvání) přelakovávat nic, co by novej lak nedostalo tak jako tak. Má se to týkat nových, nebo jako tady u toho kusu těch, co by se stejně znovu lakovaly kvůli opravě nebo stáří původního laku…
A tím se krásně za 30 let náplní údajně hlavní důvod, jednotný styl…
Vzhledem k tomu, že ve Vámi uváděném termínu proběhnou několikery místní volby, tak se to nestihne, příští neaktivistické vedení magistrátu (doufejme, že už to příští) to zase zruší.
Taky doufám…
Estetické cítění je individuální záležitost. Osobně se mi to líbí, mám podobné věci rád, ale obecně je to změna hodně na sílu – osobně bych asi šel konzervativním evolučním způsobem skrze nějaké jednotící prvky. Větší všeobecná podpora je důležitá, pokud to má být životaschopné. Takhle opravdu hrozí, že to zase po volbách příští vláda zarazí a vznikne nějaký ještě horší kočkopes.
Proti tomu s modrou střechou, co si nakreslili kucí v Ropidu, bude inteligentnější asi vše. Tohle se mi také líbí.
Zdejší neposlouchat. Češi nesnáší jakékoliv změny. Za půl roku už o tom navíc nikdo nebude vědět. Podobně se tady nadává na všechno, tyhle názory je třeba diskontovat na hodnotu y+1.
Já teda nevím. Prostě takové nevýrazné o ničem.
Jj, nový barvy na MHD jsou potřeba nejvíc. Hlavně ve světle toho, že se zruší třeba novoroční ohňostroj/světelná show, aby se usetrilo…
Zrušit ohňostroje měli už dávno.
To jsou přirovnání…
To je hnus
Dávat svislé pruhy na dopravní prostředky je prostě naprostý nesmysl
Proč, kvůli epilepsii?
Nejsem si jistý, na jakém principu funguje epilepsie, ale přesně vím, co tím myslí. Až okolo mě projede tramvaj 50 a mihne se mi 5 šedá, 5 červená, tak to bude lahůdka. Řekl bych že je to jeden z důvodů, proč tolik svislých designů na dopravních prostředcích není.
No musím tedy přiznat, že jsem to nečekal. Ale vypadá to ještě hůř než na vizualizaci
Bohužel souhlas
Ja bych si toho ani nevsim! 😆 Rekl bych si, ze je to nejaka spatne sloupana reklama. O nejaky prislusnosti k nejakemu systemu tezko mluvit.
Už jen ta základní koncepce svislých pruhů je na vozidlech nebo i letadlech naprosto nevhodná, hodí se tak na rakety…
To vybíral nějaký Slávista 🙂
To by tam byla ještě hvězda.
Třeba to byl jenom slavista. (Počítám, že se pohybujeme na úrovni, kde není třeba vysvětlovat rozdíl mezi slavistou a slávistou, to prostě předpokládám.)
Mně se to líbí, přijde mi to jednoduché a svěží. 😉👍
Asi nevíte, co je to svěží design … Je to nenápadité a naprosto nic neříkající. Když už dělám soutěž na nový design a sejdou se mi návrhy, rozhodně neposuzuju jen to, „aby to bylo co nejlevnější, až se to bude na ty šroty stříkat“. Docela by mě zajímalo, kdo z odborné veřejnosti v té komisi byl – pokud vůbec někdo – a spáchal tenhle zločin …
Absolútny súhlas. Myslím, že je vhodná doba na zmenu, tá červeno – modrá na stredočeských vozidlách a potom zasa iná na pražských je už retro, ako z 90.tych rokov. Sledujem PID od jej vzniku, teda tuším 1992 a prešlo sa veľkou cestou, kiež by sme na SK boli tak ďaleko v integrovanej doprave, ako ste v ČR (o infraštrukúre je aj škoda hovoriť, tam sme už dávno zmeškali vlak…). Aspoň že tá BSK v Bratislave už ako tak funguje, ale tiež to bol dlhoročný pôrod… Vždy som tvrdil a vždy to budem tvrdiť, že železničiari (resp. dopravca) nemá čo rozhodovať… Číst vice »
Jen nevím, proč se chce Praha tak moc odlišovat od středočeského kraje, zvláště když se vytvořil IDSK a tak nějak sjednocuje SID a PID
Uznavam ze napriklad u tohoto typu vozidla by pruhy na vsech dverich vypadaly vizualne dost spatne. Doufam ale, ze na vetsine ostatnich vozidel, primarne na metru, to bude fungovat. Za me celkem dobry.
Na metru se ale musí taky počkat až na nové soupravy dle článku…Zatím nevím,že by se měli nakupovat…
No, soudě podle toho, jak se staví metro D, tak asi v roce 21xy. 😀
Možná by to chtělo se ještě zamyslet zda v tom pokračovat . Na druhou stranu je to v Čechách opravdu ojedinělé , výjimečné …… 🤔
Nechtěl jsem vyjadřovat svůj názor jen podle vizualizací, kde si grafik leckdy upraví realitu k obrazu svému. Ale teď, když to vidím na reálném vozidle, mohu s čistým svědomím říct: Ano, přijde mi to hrozně hnusný!
Nezlobte se na mě, ale othle vypadá fakt hrozně.
Možná by byla na místě další pražská defenestrace 🤔
Kvůli barvě autobusu? Nespadl jste na radiátor?
Hnusný je to dost, ale defenestrovat kvůli laku může jenom mimoň 🤪
Na nové farby si zvyknem, ale to logo je také smutné – a hlavne SČK sa nechcel zmieriť s názvom „Pražská“, tak sa minula príležitosť teraz to premenovať na SPID 😉
Ošklivé
je slabé slovo 🤢
„Pruhy budou v místě dveří.“ První autobus a pruhy mimo dveře. Bylo mi jasné, proč zrovna vizualizaci tohodle autobusu dávali jen z druhé strany….
Tak zrovna u autobusu jako je 12NB člověk asi nepotřebuje nutně zvýrazněné dveře, spíš jde o to aby to bylo u metra a vlaků.
A to bez označených dverí do nich netrafíte 🙂
Já ano, ale jsou mezi námi i slabozrací, na které je taky třeba myslet.
Jen bych připomněl, že slabozraký nemá možnost jet na kole, natož řídit auto.
Tak slabozryky ma tedy u autobusu smůlu, navede ho to boku autobusu. Prostě tahle změna byl zbytečný fail.
A na jaké lince tento autobus jezdí? Rad bych ho viděl.
176
Ježíš marja..
Tak to noční můra se fakt výplní 😔