Doprava ve městě Tramvaje

V Praze vykolejila další tramvaj 15T, nešlo o problém s obručemi

Vykolejení tramvaje 15T v Myslíkově ulici. Foto: Policie ČR
Vykolejení tramvaje 15T v Myslíkově ulici. Foto: Policie ČR

(aktualizováno o vyjádření DPP k příčině nehody) Necelé tři hodiny komplikovalo dnes ráno provoz v centru Prahy vykolejení tramvaje Škoda 15T. K události došlo v 7:08, v 9:59 byl obnoven provoz.

O vykolejení informoval Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) na svém webu a policie na twitteru. Tramvajová linka 5 byla vedena odklonem po trase Lazarská – Národní třída – Národní divadlo – Jiráskovo náměstí, linka 17 odklonem přes Karlovo náměstí k Národnímu divadlu a dál po své trase.

Podle mluvčího DPP Daniela Šabíka byl důvodem vjezd tramvaje do nezabezpečené výhybky. Nehoda podle něj nijak nesouvisí s problémy, které měl DPP minulý rok s koly tramvají.

Minulý rok došlo k řadě mimořádných událostí u tramvají 15T, kdy tramvaje vykolejily. Důvodem byla  takzvaná skládaná kola, u kterých je kovová obruč oddělena od samotného náboje kola pryžovou vložkou či pryžovými segmenty. Tyto pryžové segmenty slouží zejména k odpružení a tlumení nárazů během jízdy tramvaje, zvyšují tedy jízdní komfort a snižují hlučnost. DPP po několika nehodách začal měnit pryžové součástí za nové od jiného výrobce. Drážní úřad kvůli problémům s tramvajemi loni zahájil s DPP správní řízení.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Zvoník
Host
Zvoník

Byl jsem u toho, když jsem šel zvonit ke sv. Vojtěchu. Ta tramvaj vyskočila z kolejí už na špičkách výhybky. Vypadalo to, jako když to měla v popisu práce.

Michellini
Host
Michellini

co to je obruč? Jako kolej?

Xyz
Host
Xyz

obruc kola

Přemek
Host
Přemek

Proč spekulovat, když chybí podstatné informace? Uvidíme, řekl slepý a podíval se z okna. Pevné zdraví, smysl pro humor a respekt k smysluplným pravidlům přeje v novém roce Přemek.

Martin
Host
Martin

…byla vedena odklonem… Na tohle spojeni jsem alergicky…

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

Jaka je, prosim, bezna nasledna oprava po takovemto „jemnem“ vykolejeni? Pro moji predstavu, postaci na tramvaji vymenit obruce na vykolejenych kolech a vyhybku zbrousit + event. oprava uzamykaci mechanismu?

Y.K.
Host
Y.K.

To takto nejde říci. Výhybce se asi nestalo nic, kola budou potřebovat asi soustruh, ale pokud mají věší vtisky, výměna je jistota. Zato nemůže být zřejmé, co vše se poškodilo „vytočením“ prvků za jejich pracovní rozsah. Kabely, lecos šlo na doraz, v oblasti kloubu mohou být celkem velká poškození dílů v důsledku násilného vychýlení za jeho pracovní hranice.

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

Nejsou na 15T nejake mekke dorazy, aby prave v uvratich pracovniho rozsahu kloubu nedoslo k zavaznejsim poskozenim. Kabelaz vzal cert, tu by snad slo snadno nahradit. Trochu se obavam jak dlouho bude muset tato tramvaj stat, kvuli takoveto, rekneme, jedne z nejmensich MU, ktera ji mohla potkat (obecne jak jsou 15T odolne vuci poskozeni?).

Y.K.
Host
Y.K.

Je to o vzniklém výsledném namáhání, deformacích atp. To se bez komisionální prohlídky vůbec nedá posoudit.

Martin
Host
Martin

Jsou tam velke sily, zadne doraz by tomu moc nepomohly,… zas tak jemne vykolejeni to neni, prakticky vuz „vyskoci“ z koleji…
Rozsah poskozeni jak pise Y.K…. nejde to posoudit bez prohlidky, ale vazne poskozeni by to byt nemelo…

Leinad
Host
Leinad

Kde je tu nějaký antiarivák, aby odebral licenci?

Kamil
Host
Kamil

Můžete prosím někdo pro laika přeložit „vjezd tramvaje do nezabezpečené výhybky“?

Radek
Host
Radek

Nejspíš nedošlo k uzamčení – například kvůli cizímu předmětu nedošly jazyky do koncové polohy. Na návěstidle v tom případě bliká bod a nesmí se do toho vjet.

Grossák
Host
Grossák

Může se vjet, po fyzické zkoušce uzamčení.

Radek
Host
Radek

Díky za upřesnění.

LWQ
Host
LWQ

Nemohlo jit o zavadu na vyhybce, rikam si…

Leinad
Host
Leinad

Na blikající bod se dá vjet po zkontrolování, stejně bliká=jazyky se nepohnou. Blbý je vjíždět na cokoliv trvale svítícího.

R2R2
Host
R2R2

Priznam se, ze jsem si myslel, ze termin nezabezpecena vyhybka se pouziva prave pro vyhybku, ktera neni spojena s navestidlem.

Martin
Host
Martin

Ne, tady je to opravdu tak, ze nedoslo k zajisteni vyhybky (at uz z jakehokoliv duvodu) a jazyky tak mohou pri prujezdu se pohnout…

R2R2
Host
R2R2

Mne jde spis o to, co ten termin znamena (nebo co si myslim, ze znamena), na to se vlastne Kamil ptal, ze ta vyhybka nebyla zajistena ve spravne poloze je myslim zrejme.

Martin
Host
Martin

Ona muze byt ve spravne poloze, je tam mechanismus tahlo se zamky pro uzamceni v krajni poloze,…
Jaka je pricina poruchy nelze rict, mohlo se stat, ze zamek jazyky nezajistil, treba mechanicka zavada, zatuhle mazivo, apod…
Pokud ridic vjede na takovou vyhybku, tak se muze stat, ze prvni podvozek projede, odpruzi jazyky/prehodi se a druhy podvozek pak vjede do opacneho smeru…
Neni jiste, zda nebyly ve spravne poloze,… ale je to take mozne, treba diky predmetu ve zlabku…

Martin
Host
Martin

Zajimavejsi je prave to, ze cela tramvaj je jiz za vyhybkou, ale vykolejena…

Oran Gutan
Host
Oran Gutan

Ve svý podstatě by se to autobusu nestalo.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Nažidla. Vole.

Osoba odborně nezpůsobilá
Host
Osoba odborně nezpůsobilá

Bývalý ředitel DÚ Ing. Kodym jakožto stávající ředitel ÚPDI to má přímo pod okny úřadu. 🙂

Ondřej Pechar
Host
Ondřej Pechar

No vida. A má u nosu příklad toho, že celé tramvaje Škoda(jak 14T, tak 15T)…musí být v budoucnu odstraněny!

Generální mandatář
Host
Generální mandatář

No, asi opět nesprávné ovládání.