V Praze vykolejila další tramvaj 15T, nešlo o problém s obručemi
Vykolejení tramvaje 15T v Myslíkově ulici. Foto: Policie ČR
(aktualizováno o vyjádření DPP k příčině nehody) Necelé tři hodiny komplikovalo dnes ráno provoz v centru Prahy vykolejení tramvaje Škoda
Byl jsem u toho, když jsem šel zvonit ke sv. Vojtěchu. Ta tramvaj vyskočila z kolejí už na špičkách výhybky. Vypadalo to, jako když to měla v popisu práce.
co to je obruč? Jako kolej?
obruc kola
Proč spekulovat, když chybí podstatné informace? Uvidíme, řekl slepý a podíval se z okna. Pevné zdraví, smysl pro humor a respekt k smysluplným pravidlům přeje v novém roce Přemek.
…byla vedena odklonem… Na tohle spojeni jsem alergicky…
Jaka je, prosim, bezna nasledna oprava po takovemto „jemnem“ vykolejeni? Pro moji predstavu, postaci na tramvaji vymenit obruce na vykolejenych kolech a vyhybku zbrousit + event. oprava uzamykaci mechanismu?
To takto nejde říci. Výhybce se asi nestalo nic, kola budou potřebovat asi soustruh, ale pokud mají věší vtisky, výměna je jistota. Zato nemůže být zřejmé, co vše se poškodilo „vytočením“ prvků za jejich pracovní rozsah. Kabely, lecos šlo na doraz, v oblasti kloubu mohou být celkem velká poškození dílů v důsledku násilného vychýlení za jeho pracovní hranice.
Nejsou na 15T nejake mekke dorazy, aby prave v uvratich pracovniho rozsahu kloubu nedoslo k zavaznejsim poskozenim. Kabelaz vzal cert, tu by snad slo snadno nahradit. Trochu se obavam jak dlouho bude muset tato tramvaj stat, kvuli takoveto, rekneme, jedne z nejmensich MU, ktera ji mohla potkat (obecne jak jsou 15T odolne vuci poskozeni?).
Je to o vzniklém výsledném namáhání, deformacích atp. To se bez komisionální prohlídky vůbec nedá posoudit.
Jsou tam velke sily, zadne doraz by tomu moc nepomohly,… zas tak jemne vykolejeni to neni, prakticky vuz „vyskoci“ z koleji…
Rozsah poskozeni jak pise Y.K…. nejde to posoudit bez prohlidky, ale vazne poskozeni by to byt nemelo…
Kde je tu nějaký antiarivák, aby odebral licenci?
Můžete prosím někdo pro laika přeložit „vjezd tramvaje do nezabezpečené výhybky“?
Nejspíš nedošlo k uzamčení – například kvůli cizímu předmětu nedošly jazyky do koncové polohy. Na návěstidle v tom případě bliká bod a nesmí se do toho vjet.
Může se vjet, po fyzické zkoušce uzamčení.
Díky za upřesnění.
Nemohlo jit o zavadu na vyhybce, rikam si…
Na blikající bod se dá vjet po zkontrolování, stejně bliká=jazyky se nepohnou. Blbý je vjíždět na cokoliv trvale svítícího.
Priznam se, ze jsem si myslel, ze termin nezabezpecena vyhybka se pouziva prave pro vyhybku, ktera neni spojena s navestidlem.
Ne, tady je to opravdu tak, ze nedoslo k zajisteni vyhybky (at uz z jakehokoliv duvodu) a jazyky tak mohou pri prujezdu se pohnout…
Mne jde spis o to, co ten termin znamena (nebo co si myslim, ze znamena), na to se vlastne Kamil ptal, ze ta vyhybka nebyla zajistena ve spravne poloze je myslim zrejme.
Ona muze byt ve spravne poloze, je tam mechanismus tahlo se zamky pro uzamceni v krajni poloze,…
Jaka je pricina poruchy nelze rict, mohlo se stat, ze zamek jazyky nezajistil, treba mechanicka zavada, zatuhle mazivo, apod…
Pokud ridic vjede na takovou vyhybku, tak se muze stat, ze prvni podvozek projede, odpruzi jazyky/prehodi se a druhy podvozek pak vjede do opacneho smeru…
Neni jiste, zda nebyly ve spravne poloze,… ale je to take mozne, treba diky predmetu ve zlabku…
Zajimavejsi je prave to, ze cela tramvaj je jiz za vyhybkou, ale vykolejena…
Ve svý podstatě by se to autobusu nestalo.
Nažidla. Vole.
Bývalý ředitel DÚ Ing. Kodym jakožto stávající ředitel ÚPDI to má přímo pod okny úřadu. 🙂
No vida. A má u nosu příklad toho, že celé tramvaje Škoda(jak 14T, tak 15T)…musí být v budoucnu odstraněny!
No, asi opět nesprávné ovládání.