egoe-plus
Autobusy Doprava ve městě

V Praze bude do konce roku jezdit dvacet nových midibusů od Solarisu

Midibus Solaris Urbino 10,5. Foto: Solaris
Midibus Solaris Urbino 10,5. Foto: Solaris

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) převezme do konce letošního roku prvních dvacet midibusů Solaris Urbino 10,5. Vyplývá to z prováděcí smlouvy, kterou zveřejnil v registru smluv.

Nákup je pokračováním letos v únoru uzavřené rámcové smlouvy na až 60 vozů kategorie midibus a midibus plus. V případě Solarisu může DPP nakoupit až 40 autobusů, 20 menších midibusů SOR BN9,5 může dodat SOR Libchavy.

Jedem midibus Solaris Urbino 10,5 vychází na 5,5 milionu korun, hodnota prvního kontraktu je 110,9 milionu korun bez DPH včetně šesti diagnostických sad. Záruka bude na pět let.

DPP už při podpisu rámcových smluv uvedl, že midibusy od Solarisu by se měly objevit na linkách 101 (Tolstého – Skalka – Zentiva) a 138 (Ústav Akademie věd – Sídliště Spořilov – Skalka – Sídliště Skalka). Vozidla má Solaris dodat do vršovických garáží.

Pro DPP půjde o premiéru s nasazením vozidel kategorie midibus plus, žádný takový vůz dosud ve flotile nemá. „Oba tendry nám opět potvrdily, že se DPP vyplatilo neslevovat ze svých nároků na 5letou záruční dobu a servis vozů vlastními silami. Ukazuje se, že tyto podmínky dokážou splnit nejen čeští výrobci, ale také zahraniční, v tomto případě společnost Solaris Bus & Coach S.A. patřící do významné španělské skupiny CAF,“ řekl po podpisu smlouvy Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy DPP. Naráží tak na nedávno zrušenou soutěž na velkokapacitní autobusy, kam nepřišly žádné nabídky i kvůli pětileté záruce.

Solaris Urbino 10,5 – základní technické údaje:

Typ: Urbino 10

Výrobce: Solaris Bus & Coach S.A.

Délka: 10 500 mm

Šířka: 2 550 mm

Výška: 3 050 mm

Počet dveří: 3

Obsaditelnost: 86 osob

Motor: Cummins ISB6.7 E6 280B, vznětový šestiválec

Emisní norma: EURO VI

Objem válců: 6 692 cm3

Převodovka: VOITH DIWA 6, automatická čtyřstupňová

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

A copak linka 151

Honza

Poláci jsou dobří. Maj i hezký tramvaje Solaris

Honza

to nejsem já !!! 🙁

Ruda

Skoda ze to elektro. Aspon ten na sporilove

Ruda

Edit.: Škoda, že to neni elektro, alespon ta linka na Spořilově.

Leoš Konečný

To jsou celkem pěkný busy, lepší než ty m**ky z prasečáku v Libchavech.

Tomáš V.

Vám se nelíbí horká osmdesátková novinka od pana Kotase? 😁😁😁

…pravda, asi nikomu, pokud si dotyčný nevydloubl oči vidličkou.

Honza

Já 37 letý jedinec a jsem přesvědčený o tom, že pokud se jedná o nákupy a/nebo provoz z veřejných peněz – měly by být požadovány v zadávacích podmínkách právě výrobky vydrobené v České republice – pokud se daný výrobek v ČR nevyrábí, pak tedy zahraniční produkce. To by finančně nakoplo místní firmy. Proč mají v PIDu, Plzeňském, kraji a kdekoliv jinde za veřejné peníze jezdit Setra, MAN, Scania – namísto české produkce SOR a Iveco. To samé bych uplatňoval u výstavby dálnic a silnic u nákladních vozidel – stavíš v ČR tak používej Tatry (třeba by to dalo podnět znovu… Číst vice »

LiborV

Nejsem si jistý, že je řešení požadovat do veřejných soutěží výrobky vyrobené v Č, R. Ti současné nic nebude nutit inovovat, a cena bude vysoká..Jiný zkusí bez vývoje z dovezených dílů. Zajímavější by mohlo být navázat podmínku (pokud je to možné) na investici do vědy, výzkumu a inovací v ČR.

SaulGoodman

Přesně kvůli tomuto přístupu zaniklo po roce ’89 tolik firem. Kvůli absenci zahraniční konkurence, maximálně řízené východní, naprosto nebyly ty výrobky až na několik výjimek schopny obstát na volném trhu. Jakmile se začneme chovat takhle protekcionisticky, tak výrazně zabrzdíme inovace, vytvoříme podmínky pro libovolné šroubování ceny a podobně. A postupem času se z dnes kvalitních výrobků stanou technicky i morálně zastaralé produkty. Já jsem třeba speciálně za tu Tatru také velmi rád, jsem rád, že od převzetí CSG se rozvíjí a jsou vidět. Ale právě i přes to, že by někdo někoho nutil si je kupovat. Kvalitní výrobky prostě najdou… Číst vice »

Původní Pražák

Na první pohled je to hezká myšlenka. Na druhý pohled vidíme třeba ČD, pro kterou jsou třeba lokomotivy 380 dost těžkou koulí na noze. Na třetí se ptáme, co by se stalo, kdyby se takto chovali všichni, jestli by třeba tady vůbec mohla vyrábět bývalá Karosa, jetli by Škoda MB mohla dodávat britské policii a ta plzeňská varšavskému metru…

Bob

Tak zrovna ty Setry se myslím částečně vyrábí v Holýšově v Plzeňském kraji.

Miloň

Ano, výroba skeletů karoserie – řezání a sváření jeklů.

Jindra

Dobrá volba.

Tom

101 má s těmito vozy jezdit až na Husineckou.

PatriK

Zde mapka k původně uvažované trase 101…
https://www.k-report.net/discus/messages/2484/20190516_BUS_101-317131.pdf

Kuba

Zajímavá trasa, škoda jen, že ukončení není blíž plánovanému vyústění prodlouženého podchodu z Hlavního nádraží. Pokud by byla vazba na vlaky použitelná, mohla by to být dost úspěšná linka. Je ovšem možné, že panuje obava, že by tim jezdili lidi a malý autobus by nestačil, jako na 138, takže je potřeba to schválně trochu znepoužitelnit, jako někdejší 295, dnes 166.