V Plzni začnou první velké výluky kvůli modernizaci trati v Koterově, pod tratí bude silniční tunel
Modernizace úseku Lobzy - Koterov v oblasti ulice U Seřadiště. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Pro budoucí tunel budou připraveny stěny a strop za téměř 900 milionů korun, aby se za pár let nemuselo znovu kopat přímo na trati.
Náhradní autobusová doprava nebude jezdit z/do Starého Plzence, jak uvádí článek, ale z/do Nepomuku, u rychlíků jde o prodloužení cesty o 28 minut.
Autobusy tedy do Plzně přijedou o 28 minut později, odjíždět budou o 28 minut dřříve, než nyní.
takže cesty přes Plzeň nanic, protože se nestíhají přípoje v sudou..
Tak se dívám do mapy a přes Nezvěstice je to 49 minut a po E49 je to 44 minut.
Osobák to má za 48 minut a rychlík za 39 minut. R mezi Plzní a Nepomukem nezastavuje.
Kde se vzalo těch 28 minut? Pochopil bych +5 minut na přestup, takže celkem +10 minut pro R.
Nevím. jezdím tam jen 4x do roka. Ale je fakt, že ty autobusy se v Plzni prostě zaseknou v kolonách. Těch 25 až 35 minut mi přijde být reálné. Už jsem tu podobné výluky zažil.
autem se to dá za cca 40-45min, bus to prostě tak rychle neujede, a těch 56min je s rezervou ok.
Co jsem se různě dočetl, tak trať 190 se neplánuje plně dvoukolejná. Bylo by vhodné její plné zdvoukolejnění?
na 190 snad vůbec nic, jen na 191 v úseku Plz-Hora př. (dodělat úsek Koterov-Nepomuk)
Škoda, že kromě Plzeň – Slovany nevybudují ještě zastávku Plzeň – Koterov posunutou oproti současnému nádraží cca o 1.5km na jih. Myslím, že by si své cestující našla 🙂
Nemusí ani hledat, ta už své cestující má – já ji občas využívám s tím že musím využít náhradní cyklistickou dopravu do současné stanice Koterov. 😉 Zastávka by obsloužila celou velkou jižní část Plzně, při vhodném trasování a návaznosti autobusových linek i Černice s velkým a těžko dostupným nákupním centrem. Pokud by se nepostavila, bude poslední zastávkou na území Plzně zastávka Slovany, což je skoro v centru a 4 km od hranice města – to se snad ještě nikde nestalo. SŽDC na obyvatele kašle a městu je to jedno, takže pak tahle stavba bude jen pro vesničany a místní budou… Číst vice »
Cca 1 měsíc tedy budou na lince R11 dvě výluky – na obou jejích koncích…
Pouze maličkosti:
– dvojkolejná trať mezi hlavním a Koterovem je už dávno, dokonce byly v úseku i přípravy spodku na třetí kolej pro plánovaný ranžír v Koterově
– pokud mne oči neklamaly, tak jak v Koterově, tak na hlavním byly rychlostníky s číslicí 60, uváděná 100 je z Koterova směrem do Starého Plzence
Neklame, taky jsem na to koukal jak zdvojkolenit dvoukolejku
Taky jsem se divil té 100, vlak tam nikdy nejel rychleji než těch 60..
V roce 2023 se dokončí tento úsek, od roku 2023 se vrhnou do úseku Koterov- Nepomuk, takže se máme na co těšit…
A jednoho dne možná doputují do Protivína… 😀
A odtudi do Budějic
Možná vyrazí z Budějic jiná parta naproti.
To bude ještě v tomto století?
Ano. Při trošce štěstí v jeho polovině.
To by pánové z JIKORDu nesměli zazdít.
A co bylo za výkopy mezi Koterovem a Plzencem už minulý týden?
asi geologický průzkum anebo archeologický 😀
No konečně….při zpožděnich R od Budějic se zpožďují díky křižování protijedoucí vlaky, navíc tahle trať je jednou z mála kde je vlak rychlejší než auto.
Koterov skončí pouze jako bod pro osobní dopravu, jinak jako železniční stanice bude fungovat i nadále.
A lze předpokládat, že bude řízená z CDP, protože odtamtud se řídí i plzeňské hlavní nádraží.