V Plzni začnou první velké výluky kvůli modernizaci trati v Koterově, pod tratí bude silniční tunel

Modernizace úseku Lobzy - Koterov v oblasti ulice U Seřadiště. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czModernizace úseku Lobzy - Koterov v oblasti ulice U Seřadiště. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Pro budoucí tunel budou připraveny stěny a strop za téměř 900 milionů korun, aby se za pár let nemuselo znovu kopat přímo na trati.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
rtep

Náhradní autobusová doprava nebude jezdit z/do Starého Plzence, jak uvádí článek, ale z/do Nepomuku, u rychlíků jde o prodloužení cesty o 28 minut.
Autobusy tedy do Plzně přijedou o 28 minut později, odjíždět budou o 28 minut dřříve, než nyní.

libor

takže cesty přes Plzeň nanic, protože se nestíhají přípoje v sudou..

Jiří Kocurek

Tak se dívám do mapy a přes Nezvěstice je to 49 minut a po E49 je to 44 minut.
Osobák to má za 48 minut a rychlík za 39 minut. R mezi Plzní a Nepomukem nezastavuje.

Kde se vzalo těch 28 minut? Pochopil bych +5 minut na přestup, takže celkem +10 minut pro R.

rtep

Nevím. jezdím tam jen 4x do roka. Ale je fakt, že ty autobusy se v Plzni prostě zaseknou v kolonách. Těch 25 až 35 minut mi přijde být reálné. Už jsem tu podobné výluky zažil.

libor

autem se to dá za cca 40-45min, bus to prostě tak rychle neujede, a těch 56min je s rezervou ok.

Jiří 3

Co jsem se různě dočetl, tak trať 190 se neplánuje plně dvoukolejná. Bylo by vhodné její plné zdvoukolejnění?

libor

na 190 snad vůbec nic, jen na 191 v úseku Plz-Hora př. (dodělat úsek Koterov-Nepomuk)

David

Škoda, že kromě Plzeň – Slovany nevybudují ještě zastávku Plzeň – Koterov posunutou oproti současnému nádraží cca o 1.5km na jih. Myslím, že by si své cestující našla 🙂

Martin Votava

Nemusí ani hledat, ta už své cestující má – já ji občas využívám s tím že musím využít náhradní cyklistickou dopravu do současné stanice Koterov. 😉 Zastávka by obsloužila celou velkou jižní část Plzně, při vhodném trasování a návaznosti autobusových linek i Černice s velkým a těžko dostupným nákupním centrem. Pokud by se nepostavila, bude poslední zastávkou na území Plzně zastávka Slovany, což je skoro v centru a 4 km od hranice města – to se snad ještě nikde nestalo. SŽDC na obyvatele kašle a městu je to jedno, takže pak tahle stavba bude jen pro vesničany a místní budou… Číst vice »

xyz

Cca 1 měsíc tedy budou na lince R11 dvě výluky – na obou jejích koncích…

kpetr

Pouze maličkosti:
– dvojkolejná trať mezi hlavním a Koterovem je už dávno, dokonce byly v úseku i přípravy spodku na třetí kolej pro plánovaný ranžír v Koterově
– pokud mne oči neklamaly, tak jak v Koterově, tak na hlavním byly rychlostníky s číslicí 60, uváděná 100 je z Koterova směrem do Starého Plzence

Luboš Beneš

Neklame, taky jsem na to koukal jak zdvojkolenit dvoukolejku

Tom Matoo

Taky jsem se divil té 100, vlak tam nikdy nejel rychleji než těch 60..

libor

V roce 2023 se dokončí tento úsek, od roku 2023 se vrhnou do úseku Koterov- Nepomuk, takže se máme na co těšit…

medical examiner

A jednoho dne možná doputují do Protivína… 😀

BLackList

A odtudi do Budějic

Jiří Kocurek

Možná vyrazí z Budějic jiná parta naproti.

Jan

To bude ještě v tomto století?

medical_examiner

Ano. Při trošce štěstí v jeho polovině.

medvěd

To by pánové z JIKORDu nesměli zazdít.

Zbyněk

A co bylo za výkopy mezi Koterovem a Plzencem už minulý týden?

libor

asi geologický průzkum anebo archeologický 😀

Luboš Beneš

No konečně….při zpožděnich R od Budějic se zpožďují díky křižování protijedoucí vlaky, navíc tahle trať je jednou z mála kde je vlak rychlejší než auto.

Kubrt

Koterov skončí pouze jako bod pro osobní dopravu, jinak jako železniční stanice bude fungovat i nadále.

Dispečer

A lze předpokládat, že bude řízená z CDP, protože odtamtud se řídí i plzeňské hlavní nádraží.