V Plzni testují ostravský parciální trolejbus z Ekovy

Trolejbus Ekova Electron 12T v Plzni. Foto: PMDPTrolejbus Ekova Electron 12T v Plzni. Foto: PMDP

Ostravský parciální trolejbus Ekova Electron 12T našel po zapůjčení do Prahy využití v dalším městě. Nově ho testují Plzeňské městské

Ostravský parciální trolejbus Ekova Electron 12T našel po zapůjčení do Prahy využití v dalším městě. Nově ho testují Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP).

PMDP jeho zapůjčení oznámily v tiskové zprávě. Nasazují ho na linku 19 do Radčic, Křimic a Malesic. Linka spojuje východní a západní část Plzně. Na trati od Ústředního hřbitova přes centrum až do Křimic a Malesic testují PMDP od loňského podzimu nasazení bateriových trolejbusů, díky kterým by se elektrická trakce mohla rozšiřovat i bez nutnosti budování nové infrastruktury.

Pro Plzeň jde o netradiční podívanou, dosud zde jezdí trolejbusy Škody. „Plzeň byla vždy přirozenou baštou trolejbusů se značkou Škoda. Možnost zapůjčení moderního trolejbusu vyrobeného kompletně jinde a s jinou než plzeňskou ‚DNA‘, je pro nás unikátní,“ říká Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP. „Zajímavé pro nás určitě bude i to, že zjistíme zkušenosti řidičů z ovládání vozu i dojmy cestujících z jízdy. Hodláme maximálně využít možnost kombinace obou režimů, tedy jízdy na trolej a na baterii,“ dodal.

Zkušební provoz na lince 19 je pro PMDP mimořádný po technické i provozní stránce. PMDP již úspěšně zvládly odjezdit celou zimní sezónu a další výzvou určitě bude letní období, kdy budou kvůli klimatizaci vyšší nároky na baterie vozů.

„Prioritou PMDP i města Plzně je elektrifikace městské veřejné dopravy na Severní Předměstí. Nabízí se využít bateriové trolejbusy i na linkách 27 a 33. Bez investice do trolejbusové trati se to neobejde, ale nemusíme řešit komplikované vedení trolejí historickým centrem a přes mosty. České vládní i evropské strategie takové projekty chtějí podporovat i v příštích letech, musíme být připraveni. Máme vytipované i další autobusové linky, které už dnes jezdí z části pod trolejemi,“ doplňuje Ptáček.

Zapůjčený trolejbus plánují PMDP využívat minimálně měsíc, aby porovnaly jízdní vlastnosti s vozy ze svého vozového parku.

Tagy Ekova Electric Ekova Electron Plzeňské městské dopravní podniky PMDP
Žádné komentáře