Doprava ve městě Tramvaje

Ekova dokončila modernizaci italských tramvají pro Göteborg

Opravená tramvaj M32 pro Göteborg. Foto: Ekova Electric
Opravená tramvaj M32 pro Göteborg. Foto: Ekova Electric
Švédský dopravce v Ostravě řešil zejména korozi problémových italských tramvají.

Ostravská společnost Ekova Electric dokončila minulý týden poslední opravu a modernizaci tramvají Sirio pro provoz ve švédském Göteborgu. Za celou dobu kontraktu uzavřeného v roce 2016 prošlo firmou patřící ještě Dopravnímu podniku Ostrava celkem 64 tramvají. O ukončení zakázky informovala Ekova na svém facebookovém profilu.

Ty jezdí v druhém největším švédském městě pod označením M32. Jejich výrobcem je italská společnost AnsaldoBreda (dnes součást Hitachi Rail Italy). „Opravou prošlo v Ekově více vozů, než předpokládala původní dohoda, a to především díky tomu, že jsme dokázali v průběhu let plnit náročné požadavky zákazníka na kvalitu, dostupnost a rychlost technického řešení,“ uvedla Ekova.

Tramvaje se v Göteborgu potýkaly od začátku dodávky s velkou korozí, zejména ve spodní části vozové skříně. „Naše společnost vypracovala návrh provedení oprav poškozených míst a vyřešila největší problémy, které s vozidly během provozu ve Švédsku vznikly. Součástí modernizace byl i celovozový lak,“ uvedla Ekova.

AnsaldoBreda dodávalo tramvaje do Göteborgu od srpna 2004 do ledna 2013. Kvůli korozi musely být některé tramvaje odstaveny, město se s výrobcem soudilo. Zákazník sice vyhrál, neměl ale už po kom škodu vymáhat.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mauriicio

Vidím správně, že mají 3 podvozky? Jsou tedy pevné? A věděl by někdo, jak tramvaje vybočují v zatáčkách? Děkuji.

A. Mikulka

Sirio jezdí v Milánu, Bergamu, Florencii, v Neapoli, v Athénách, použijte Google a YouTube.

Karl vB

Fotka 3/4 zadní část tramvaje mi trochu připomíná ještě hezčí zadek autobusu Ikarus 66.
https://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QQ_N/1RrP/IKARUS.jpeg?fl=cro,0,0,2362,1575%7Cres,1200,,1%7Cwebp,75

Zlámalík

Prostě AnsaldoBreda je dobrej oddíl: https://www.zelpage.cz/zpravy/8813?lang=cs

Jirkw

Hrozné tramvaje, i interiér. A poruchovost opravdu vysoká, běžně se stávalo, že se zastavilo a všichni cestující museli po několika nepovedených pokuse se rozjet, vystoupit, a tramvaj pak odjela do depa na opravy, nebo taky vůbec. 🙂 Zajímalo by mě, jaké je zlepšení teď, a jak to vypadá uvnitř. V Göteborgu stavěli metro, respektive podzemní tramvaje, zajímalo by mě, co tam jezdí za stroje.

Kubrt

V Göteborgu byl záměr přeložit tramvaje v centru do podzemí, ale nebyl realizován. Vozový park, dle nového vydání „Tram atlasu“ 111 vozů ála PCC, 64 Sirií, 80 ekvivalentů KT8N a probíhá dodávka 40 kusů Flexity.

Jirkw

Ano, to jsem myslel. Díky za info, co se týče strojů. Nebyl realizován? Když jsem odjížděl, tak už už stavěli, divil bych se kdyby zastavili hloubení tunelů… ale je pravda, že tam je možné vlastně všechno.

Plecháč

V Göteborgu se staví tunel, ovšem ne pro tramvaje, ale pro vlaky.

Kubrt

A kdy to bylo? Nějaké tramvajové tunely tam jsou, ale nelze to chápat jako nějaké „pre-metro“, jen jako izolované úseky. Asi jako tunel pod bratislavským hradem 🙂

Plecháč

Jirkw pravděpodobně viděl stavbu Västlanken, tunelu pro příměstské vlaky ve výstavbě od roku 2018.

Pája

Švédové si koupili tramvaje v Itálii a ony nadměrně rezly? To by jeden neřekl. Jsem myslel, že jsou chytřejší – teď už asi jo. 😀

BND 30

Asi bude krapet rozdíl mezi italskou a švédskou ocelí…

Pája

Co to? Mezi švédskou ocelí a čím? 😀

Pája

Já jen, že jsem italské výrobky servisoval a jeden rok pro italskou firmu ty jejich zázraky montoval. Spojovací materiál byl z bláta a většina součástí taky.

medical_examiner

Nebyl to spíš lógr?

Potěmkin

To by jste se divil jak velké množství oceli se valí z Itálie do Evropy i jinam 😊

Pája

Oceli? Nazývejme věci pravým jménem.

glosátor

On je asi také trochu rozdíl mezi podnebím v Itálii a ve Švédsku, s čímž by se mělo počítat při volbě materiálu i konstrukci vozidla, a to asi objednatel i výrobce podcenili.

Karensky

Nevím no, ta barevná kombinace je tak omšelá, že kdyby nebylo napsáno že je to po lakování tak si řeknu „proč to rovnou i nepřestříkali“

bohyn

Kdyby omsela, pekne spinava. Na 4. fotce to vypada jak kdyby jezdila rok za parni lokomotivou.

Robert Šrámek

No kdo ví, třeba v rámci testů po opravě kroužila černou Ostravou a na cestu to neumývali…..stejně to dojede jako prase na tom podvalu když to pořádně nezabalí:-)

Zrzek

Spíš to vypadá, že fotky jsou z příjezdu tramvaje do opravy. Dneska jsem v Goteborgu koukal na místní a jsou opravdu tak špinavé. Jo a mají to tam taky pěkný skanzen.