umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Autobusy Doprava ve městě Infrastruktura Železnice

V Plzni vyrostl u hlavního nádraží nový autobusový terminál

Nový autobusový terminál Šumavská v Plzni. Foto: Plzeňský kraj
Nový autobusový terminál Šumavská v Plzni. Foto: Plzeňský kraj

Cestující v Plzni mohou od dnešního dne využívat nový autobusový terminál Šumavská, který vyrostl v těsné blízkosti hlavního nádraží. Díky stavbě za 142 milionů korun odpadne části cestujících dvoukilometrový přesun od vlaku na centrální autobusové nádraží.

Nové autobusové nádraží má celkem devět odjezdových stanovišť a jedno příjezdové, v prvním roce provozu na něj budou jezdit především linky z jižního a východního Plzeňska. Od roku 2020 budou na terminál zajíždět všechny páteřní linky, kromě linek ze severního Plzeňska. Ty přibudou na terminálu po dostavbě přeložky silnice I/20 Plaská – Na Roudné. Ve večerních hodinách a o víkendu budou na terminál zajíždět i krátké příměstské linky.

Umístění nového autobusového terminálu Šumavská v Plzni (vpravo) v blízkosti hlavního nádraží. Foto: Plzeňský kraj
Umístění nového autobusového terminálu Šumavská v Plzni (vpravo) v blízkosti hlavního nádraží. Foto: Plzeňský kraj

Mezi novým terminálem a stávajícím Centrálním autobusovým nádražím budou jezdit prodloužené linky MHD č. 35 a 57, které budou dále pokračovat do Křimic, respektive do města Touškov. Umístění odjezdových stání a nové jízdní řády jsou na stránkách Povedu

Mapa nového terminálu Šumavská. Foto: Poved
Mapa nového terminálu Šumavská. Foto: Poved

Součástí terminálu je zázemí pro řidiče a cestující městských i příměstských autobusů. Terminál je napojen na podchody spojující jednotlivá nástupiště hlavního nádraží a dolní halu v nádražní budově, kde jsou umístěny železniční pokladny.

Zakázku na stavbu terminálu získala společnost Eurovia.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Parada…

suri

Nevyřešilo se vůbec nic – dálkové linky (Regiojet, Flixbus, veškerá mezinárodka, vše od Klatov, Domažlic a vše mimo IDP) zůstává dál na CAN , takže kdo potřebuje přestup na vlak má dál smůlu a takových není málo. Něco navíc než dnes by se ještě mělo na terminál u hl.n. přemístit od prosince 2019. Rozhodně se ale problém dvou od sebe velmi vzdálených míst v Plzni, odkud je organizovaná dálková doprava a významná část regionální dopravy, tímhle miniterminálkem nevyřešil, alespoň ne teď.

Jakub

Odpadne přesun… jak komu. Jinak to je jen první část plánu mít cca 4 lokální autobusová nádraží s tím, že od hl. n. se pojede „na východ“ z Bolevce na „sever“, z Kaplířky (nebo až z polí) na západ/jih a z ze Slovan na Jih, nebo mne snad šálí paměť? Kdyby tohle bylo jediné a opravdu přesunuté CAN, tak neřeknu ani popel, ale zas tak kapacitně, myslím spíš odstav, to nevypadá. Takhle sice byl CAN dál od žst, ale zase se šlo přesunout jednou linkou tramvaje či trolejbusu, po rozfrcání terminálu po Plzni přibude zbytečné přestupování, a na čtyřku to… Číst vice »

Tom

Líbí se mi, jak se s Plzní v posledních letech zahejbalo a ještě se stále hejbe…. Už se nemůžu dočkat, až se opraví i budova. Je vidět, že když se chce, tak naše infrastruktura nemusí vypadat jako skanzen…

Michal

Přesně tak, z Plzně má člověk radost…

železničář v důchodu

Prosím, jak si máme vyložit tu „radost z Plzně“, když přestup mezi vlaky a dost zásadní složkou návazné dopravy, jakou je MHD, aktuálně nikdo uspokojivě neřeší?
Děkuji za kvalifikovanou odpověď.

Michal

Heh. měl jsem na mysli především od války trvajících provizorií na dráze, olezlých nástupišť, šílených poměrů v SZZ.

A jak byste si představoval dotažení tramvají? Pod mosty Mikulášská žádná veká výhra, mj. je to skoro stejně daleko jako současná zast. Hlavní nádraží. Možná tramvajový tunel pod nástupišti?

železničář v důchodu

Sice nesporně dobrá zpráva, ale přesuny mezi vlaky a tramvajemi to nezkrátí – a ty by bylo třeba řešit také. Nesliboval náhodou někdo, že se v rámci rekonstrukce nádraží vrátí blíže k výpravní budově i tramvajové zastávky?

Martin

Dokud je Mikulášská silnice I. třídy, tak nehrozí. Ono je tentýž problém i s linkou 12, ale dokud se nepřeloží I/27 mimo centrum, tak smůla. 🙁 Ale přestupní vzdálenost bude ještě zkrácena překopáním křižovatky spolu s rekultivací celého bloku Sirková – Americká – U Jána. 🙂

Kamil

I/20 ;-). Ono, kdyby se skutecne chtelo, tak by slo hodne veci. I/20 odsud nezmizi ani za 15 let a na tuto dobu (vlastne na porad) je pristup na hlavni nadrazi degradovan na hnusnou diru. Ani prestavba krizovatky s Americkou s presunem zastavek tramvaje mezi podjezdy nepocita. Sice szdc zrekonstruuje budovu za pul miliardy, ale lidi jdouci z mhd stejne pujdou dirou. Z paterni zeleznicni dopravy je a bude prestup na paterni mestskou dopravu naveky dlouha a neprijemna cesta……
Ps: Martine, zacina tve prijmeni na L a konci na Š?

Martin

Ano, díky za opravu. A nebyl bych tak pesimistický…

ad PS: Nikoli. 🙂