- Železnice •
- Infrastruktura •
- Město •
- Autobusy
V Plzni vyrostl u hlavního nádraží nový autobusový terminál
Nový autobusový terminál Šumavská v Plzni. Foto: Plzeňský kraj
Cestující v Plzni mohou od dnešního dne využívat nový autobusový terminál Šumavská, který vyrostl v těsné blízkosti hlavního nádraží. Díky
Parada…
Nevyřešilo se vůbec nic – dálkové linky (Regiojet, Flixbus, veškerá mezinárodka, vše od Klatov, Domažlic a vše mimo IDP) zůstává dál na CAN , takže kdo potřebuje přestup na vlak má dál smůlu a takových není málo. Něco navíc než dnes by se ještě mělo na terminál u hl.n. přemístit od prosince 2019. Rozhodně se ale problém dvou od sebe velmi vzdálených míst v Plzni, odkud je organizovaná dálková doprava a významná část regionální dopravy, tímhle miniterminálkem nevyřešil, alespoň ne teď.
Odpadne přesun… jak komu. Jinak to je jen první část plánu mít cca 4 lokální autobusová nádraží s tím, že od hl. n. se pojede „na východ“ z Bolevce na „sever“, z Kaplířky (nebo až z polí) na západ/jih a z ze Slovan na Jih, nebo mne snad šálí paměť? Kdyby tohle bylo jediné a opravdu přesunuté CAN, tak neřeknu ani popel, ale zas tak kapacitně, myslím spíš odstav, to nevypadá. Takhle sice byl CAN dál od žst, ale zase se šlo přesunout jednou linkou tramvaje či trolejbusu, po rozfrcání terminálu po Plzni přibude zbytečné přestupování, a na čtyřku to… Číst vice »
Líbí se mi, jak se s Plzní v posledních letech zahejbalo a ještě se stále hejbe…. Už se nemůžu dočkat, až se opraví i budova. Je vidět, že když se chce, tak naše infrastruktura nemusí vypadat jako skanzen…
Přesně tak, z Plzně má člověk radost…
Prosím, jak si máme vyložit tu „radost z Plzně“, když přestup mezi vlaky a dost zásadní složkou návazné dopravy, jakou je MHD, aktuálně nikdo uspokojivě neřeší?
Děkuji za kvalifikovanou odpověď.
Heh. měl jsem na mysli především od války trvajících provizorií na dráze, olezlých nástupišť, šílených poměrů v SZZ.
A jak byste si představoval dotažení tramvají? Pod mosty Mikulášská žádná veká výhra, mj. je to skoro stejně daleko jako současná zast. Hlavní nádraží. Možná tramvajový tunel pod nástupišti?
Sice nesporně dobrá zpráva, ale přesuny mezi vlaky a tramvajemi to nezkrátí – a ty by bylo třeba řešit také. Nesliboval náhodou někdo, že se v rámci rekonstrukce nádraží vrátí blíže k výpravní budově i tramvajové zastávky?
Dokud je Mikulášská silnice I. třídy, tak nehrozí. Ono je tentýž problém i s linkou 12, ale dokud se nepřeloží I/27 mimo centrum, tak smůla. 🙁 Ale přestupní vzdálenost bude ještě zkrácena překopáním křižovatky spolu s rekultivací celého bloku Sirková – Americká – U Jána. 🙂
I/20 ;-). Ono, kdyby se skutecne chtelo, tak by slo hodne veci. I/20 odsud nezmizi ani za 15 let a na tuto dobu (vlastne na porad) je pristup na hlavni nadrazi degradovan na hnusnou diru. Ani prestavba krizovatky s Americkou s presunem zastavek tramvaje mezi podjezdy nepocita. Sice szdc zrekonstruuje budovu za pul miliardy, ale lidi jdouci z mhd stejne pujdou dirou. Z paterni zeleznicni dopravy je a bude prestup na paterni mestskou dopravu naveky dlouha a neprijemna cesta……
Ps: Martine, zacina tve prijmeni na L a konci na Š?
Ano, díky za opravu. A nebyl bych tak pesimistický…
ad PS: Nikoli. 🙂