Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Stavba další etapy průtahu Plzní po I/20 se přiblížila, s nejnižší cenou přišla Eurovia

Oprava mostu generála Pattona v Plzni. Autor: ŘSD
Oprava mostu generála Pattona v Plzni, ilustrační foto. Autor: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic už zná cenové nabídky na zbudování nového úseku silnice I/20 na průtahu Plzní. Konkrétně jde o 1,3 kilometru silnice mezi ulicemi Plaská a Na Roudné kolem Velkého Boleveckého rybníka, kde má nově vzniknout čtyřpruh.

S nejnižší cenou přišlo sdružení firem Eurovia, Berger Bohemia a Swietelsky, které je ochotné úsek postavit za 494 milionů korun bez DPH. Předpokládaná cena investora činila 531 milionů bez DPH.

Chystaný úsek silnice I/20 na průtahu Plzní. Pramen: ŘSD
Chystaný úsek silnice I/20 na průtahu Plzní.
Pramen: ŘSD

„Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a doporučí uchazeče, se kterým by mělo ŘSD uzavřít smlouvu,“ uvedl mluvčí silničářů Jan Studecký. ŘSD předpokládá, že stavba by mohla začít na jaře, hotovo by mělo být o dva roky později. Bude ale záležet na tom, jak rychle se podaří uzavřít smlouvu s vítězem tendru.

ŘSD přitom do budoucna počítá s napojením výše zmíněného úseku na ulici Rokycanskou rovněž ve čtyřpruhovém uspořádání. Zatím ale budou muset řidiči vzít zavděk ulicí Jateční (II/231), na kterou se nový čtyřpruh za dva roky napojí formou stažení na dvoupruh.

ŘSD vidí význam chystaného úseku mimo jiné v tom, že odvede dopravu z rekreační oblasti rybníka. Klíčové je ale odvedení tranzitní dopravy z centra města, kudy dnes I/20 vede. Její přeložka má být alternativní spojnicí silnic I/27 (na Žatec a Most) a I/26 (na Rokycany).

Součástí stavby bude i úprava železniční zastávky Plzeň-Bílá Hora na trati do Žatce, kde vznikne nové nástupiště, a také zbudování nového železničního mostu.

I/20 a II/231 v Plzni, Plaská – Na Roudné – Chrástecká, 2. etapa (podány bylo celkem 7 nabídek, níže jsou uvedeny 3 nejvýhodnější)

Předpokládaná hodnota zakázky: 531 mil. Kč bez DPH

Vedoucí sdružení

Členové sdružení

Nabídka (bez DPH)

Záruka (měsíce)

EUROVIA CS BERGER BOHEMIA

SWIETELSKY

494 mil. Kč (93,2 %)

84

COLAS CZ

523 mil. Kč (98,7 %)

84

METROSTAV

547 mi. Kč (103,2 %)

84

Pramen ŘSD

3
Diskuze

avatar
1 Komentáře
2 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
2 Autoři komentářů
xyzAlex Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
xyz
Host
xyz

Výstavba této silnice má mít za následek 4,5 měsíční (!) nepřetržitou výluku úseku Plzeň – Třemošná na trati č. 160, viz https://www.uicr.cz/images/Dokumenty/oznameni_zahajeni_rizeni_2018/uredni_deska/Plan_omezeni_provozovani_drahy_v_roce_2019_UPDI-3112_18-OPDI-SPR_ML.pdf (úplně poslední stránka).

Alex
Host
Alex

A čemu se, prosím, divíte? Součástí výstavby silnice je i optimalizace tratě a zastávky Bílá Hora, plus vlečky, která zde je. Jak byste chtěl udělat nový železniční most a další náležitosti bez výluky?

xyz
Host
xyz

Ničemu se nedivím, konstatuji skutečnost.