Autobusy Doprava ve městě Tramvaje Trolejbusy

V Plzni od pondělí omezí jízdní řády, reagují na vládní opatření

Tramvaj EVO2 na konečné na Borských polích. Foto: PMDP
Tramvaj EVO2 na konečné na Borských polích. Foto: PMDP
Podle původních plánů mělo už v pondělí dojít k plné obnově jízdních řádů.

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) od pondělí 4. ledna omezí proti původním plánům provoz některých autobusových, trolejbusových a tramvajových linek. Důvodem je očekávaný pokles v souvislosti s vládními opatřeními proti šíření pandemie koronaviru.

O škrtech informovaly PMDP na svých stránkách. Původně mělo dojít od pondělí k plné obnově jízdního řádu, ta ale nenastane. „V pracovních dnech dochází na všech linkách k mírnému prodloužení provozního intervalu v období přepravní špičky – na linkách 1 a 2 k prodloužení z 5 minut na 6 minut, na lince 4 k prodloužení z 2–3 minut na 4 minuty,“ uvedl dopravce na svých stránkách.

V nedělním a svátečním provozu dochází v dopoledních hodinách k prodloužení provozního intervalu na linkách 1, 2 i 4 ze 7,5 minut na 10 minut. U trolejbusů dochází ke zrušení spojů nebo zkrácení u linky 10 z Černic na Čechurov. U linky 12 dochází ke zkrácení části dopoledních spojů z Nové Hospody na Zátiší. U autobusů nastane změna například na lince 29. Počet spojů zajíždějících do zastávek Obchodní a Obchodní rondel bude zredukován.

Jde o drobné úpravy, reflektující aktuální poptávku po přepravě a změny jsou do 1% celkového výkonu,“ řekl mluvčí PMDP René Vávro.

Podle něj úpravy provozu tramvajových linek ve špičkách pracovních dnů souvisejí s předpokládaným setrváním pandemie na úrovni PES 4, což způsobí nižší počty cestujících během přepravních špiček. „Jakmile dojde ke zlepšení situace, dojde k opětovné reakci na skutečnou poptávku. Veškeré změny souvisejí s průběžnou optimalizací provozu zejména dle vývoje počtu cestujících,“ dodal Vávro.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Na lince 1 došlo k prodloužení až o dvě minuty.

Martin

Takže místo toho, aby se lidé nepotkávali, budou tramvaje narvaný dvojnásobně. To je inteligence hodná vedení DP a města.

Haha

Když vláda krajům a obcím sebrala ~20 % peněz (návrh na plnou kompenzaci poslankyně Kovářové byl zamítnut hlasy ODS, SPD a ANO), nemají na výběr. Doufejme, že ty restrikce nebudou trvalé.

Haha

*vláda přelepte za Sněmovna.

Jiří Kocurek

„Prodloužení intervalzu z 5 minut na 6 minut.“

Že vy jste to ani nečetl, ale rovnou začal nadávat?

kakov

že vás to překvapuje, počínání PMDP připomíná spíše mafii než městskou firmu

robert

Můžu vědět proč?

kakov

co by jste jako cestující očekával, že udělá dopravní podnik, pokud třeba na jedné trati nemohou jezdit trolejbusy??

Josef Král

Tak tam nasadí autobusy, ne?

kakov

chyba lávky to PMDP nedělají

češtinář

Zkusil bych třeba využít času při čekání na rozředěné spoje k opakování si české gramatiky, aby mé výlevy v diskusních fórech byly aspoň napsány správně česky, když už jinak (obsahově) většinou nemají hlavu ani patu!

robert

Nestrachoval bych se. Vím, že mají nějaké parciální trolejbusy, takže sundají sběrače a pojedou jinudy. Nebo kam tím míříš?

kakov

1) PMDP zásadně o nějakém náhradním řešení neuvažují, prostě se nejede a čeká se, až se opraví, jedinou starostí PMDP je, zorganizovat v postižené oblasti zátah revizorů, opakovaná osobní zkušenost, hodinu nejezdí MHD, PMDP nedodají službu, za kterou již mají zaplaceno, ale přijdou si pro pokuty, mám roční, takže pokuty neplatím, ale tenhle přístup mi uráží a vyloženě sere…. 2) jiný příklad, pokud nezletilá osoba dostane pokutu, je opravdu morálně správné prodávat jejich pohledávku vymahačské firmě do daňového ráje?? 3) když se instalovaly prodejní automaty na jízdenky do vozidel, dávali se zásadně ke dveřím, kde se nesmí nastoupit s kočárkem,… Číst vice »

robert

Už jsem chtěl požádat o něco konkrétnějšího. To, co píšeš, je samozřejmě špatně. Pak tvoji náladu chápu.

Marian

Ve všech autobusech a trolejbusech jsou dnes prodejní terminály na platební karty v místech, kde se přepravují kočárky. Také ve všech nízkopodlažních tramvajích jsou terminály u plošiny na přepravu kočárků. Dokonce u většiny nově pořizovaných vozidel jsou tyto terminály všude.

To, že mohou existovat revizoři, kteří se mohou chovat jako řezničtí psi nebo prasata, se bohužel stát může. Všechno je o lidech, záměr PMDP bych v tom neviděl.

Jindra

Také bych rád věděl důvody, které vedly k úvaze diskutujícího „kakov“.