Letecké společnosti Letectví

V Pákistánu havaroval Airbus A320, přistával na druhý pokus

Airbus A320 společnosti Pakistan International Airlines. Foto: Asuspine / Wikimedia Commons
Airbus A320 společnosti Pakistan International Airlines. Foto: Asuspine / Wikimedia Commons

U pákistánského Karáčí dnes havaroval Airbus A320 společnosti Pakistan International Airlines. Počty mrtvých a zraněných zatím nejsou známy. Počet lidí na palubě se postupem času mění upřesňuje, v letadle bylo nejspíše 91 cestujících a osm členů posádky. Zatím není jasné, zda někdo z nich nehodu přežil.

Místní média nepotvrdila zprávu karáčského starosty Vasima Achtara, že nehodu nikdo nepřežil. Naopak hovoří o přeživších. Podle televize Geo se z trosek podařilo vyprostit 15 až 20 lidí. Stroj ale spadl do obydlené oblasti, takže není jasné, zda tito zachránění jsou z paluby nebo z domů. Pákistánský úřad pro civilní letectví sdělil, že letadlo mělo technický problém.

Televize Geo zveřejnila seznam cestujících, podle kterého na palubě cestovalo 51 mužů, 31 žen a devět dětí. Úřad pro civilní letectví sdělil, že v letadle bylo 99 lidí včetně posádky.

Podle Geo bylo možné z trosek vyprostit 15 až 20 lidí a osm lidí bylo kvůli zranění převezeno do nemocnice. Geo také oznámila, že při nehodě přišel o život novinář Ansar Nakvi, který v minulosti pracoval pro stanici The News. Na palubě byl také ředitel paňdžábské banky Zafar Masúd, jehož rodina potvrdila, že přežil.

Pakistan International Airlines flight PK8303 performed by Airbus A320 AP-BLD spotted by Hamza Omar after conducting a…

Gepostet von Plane Spotters Pakistan am Freitag, 22. Mai 2020

Šlo o vnitrostátní let číslo PK8303 z Láhauru do Karáčí. Patnáct let staré letadlo havarovalo podle televizních záběrů na okraji Karáčí, je tak možné, že počet obětí může být ještě výrazně vyšší než počet cestujících na palubě.

Server Jacdec uvedl, že letoun přistával na druhý pokus, napoprvé provedl takzvaný „go around“. V záznamu komunikace mezi pilotem a dispečery zveřejněném na LiveATC.net pilot předtím, než se kontakt přerušil, říká, že letadlu vypadly motory a žádá o nouzové přistání. Lidé, kteří pád viděli, popsali, že letadlo se dvakrát či třikrát pokusilo o přistání, než narazilo do několika domů v hustě zalidněné čtvrti Model Colony blízko letiště. Video šířící se na sociálních sítích zobrazuje stroj letící nízko nad čtvrtí a plameny šlehající z jednoho motoru.

> s využitím ČTK

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří
František

To vypadá, že jim došlo palivo.

Y.K.

Zrovna na to to nevypadá.

František

No uvidíme.

Dalibor

po dopadu hořelo paliva dost.., to asi nebude příčinou pádu

Ondřej

Informace o čase, aspoň zhruba kdy se to stalo by byla dobrá. (Ideálně v přepočtu na aktuální naše pásmo, nebo UTC)
Sice vidím nějaké časy (náš nebo u nich?) uveřejněných zpráv z Twitteru, ale z nich není jasné jestli se to stalo deset minut nebo dvě hodiny před tím.

Tomas

Najít si to na internetu je záležitost na … deset sekund. Tedy dobu kratší, než vyplodit reakci.

tom

Imatrikulace není známa? Do PIA šly 320 ČSA….

Aleš

Podle všeho by mělo jít o AP-BLD, ten není po ČSA.

Student DR

Jsou tam AP-BLU (ex OK-LEE) a AP-BLU (ex OK-LEF).

RAF

Dle Avherald byl duvod pro go around problem s podvozkem. Pokud koukam na správný cas tak pocasi bylo celkem dobré.

dada

no ale kvuli podvozku asi nespadli, to muselo byt dalsi chyba

Martin V.

Však tam taky píšou, že během druhého přiblížení přišel o oba motory: http://www.avherald.com/h?article=4d7a6e9a&opt=0 Časem se určitě dovíme víc.

dada

tak to je pech. v maly vysce mala rychlost, pokud kleknou motory je to definitivni.

Y.K.

Jsou indicie, že GO následoval po určitém „dosedu“ bez podvozku na motory, protože AV Herald už má fotky letounu s rýhami na spodní straně motorů (a vysunutým RAT genrátorem), což by vysvětlovalo zřícení (po vysazení kontaktem se zemí poškozených motorů).

dada

tak nevim, ale zvednout to po kontaktu motory o zem, to neni nejlepsi napad. mozna kdyby dokoncil sednuti na bricho, bylo by obeti min, nez kdy spadl do obydlene oblasti. ale co ted, ted muze byyt kazdej general. pilot mel na rozhodovani sekundy. nezavidenihodna pozice.

Y.K.

Proč se tak stalo můžeme jen spekulovat a počkal bych na vyšetřování až seberou dostupné údaje. Očekával bych, že kontakt se zemí byl při GO a nebyl tedy primárně zamýšlený, protože každému je jasné, že jak to jednou dosedne na gondoly, tak je s motory amen.

Tango73

RAT je hydraulicka pumpa, generator kterej honi je o kus jinde.

Y.K.

To je pravda, konstrukčně je to pumpa.
https://i.stack.imgur.com/lJX9o.png