egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

V Mošnově začali poprvé s údržbou širokotrupých letadel, prvním zákazníkem je Aeroflot s A330

A330 společnosti Aeroflot v Ostravě. Foto: Job Air Technic
A330 společnosti Aeroflot v Ostravě. Foto: Job Air Technic

Letecké opravny společnosti Job Air Technic v Ostravě poprvé začaly se servisem širokotrupých letadel. Prvním zákazníkem je od dnešního dne Aeroflot s Airbusem A330.

O příletu prvního širokotrupého letadla informovala společnost v tiskové zprávě. Firma má oprávnění na údržbu větších letadel dva roky, od té doby průběžně nakupovala potřebné nářadí a vybavení. Podmínkou zahájení údržby větších letadel bylo také dokončení a kolaudace druhého hangáru, kam přesune menší letadla.

Zakázka pro Aeroflot pro nás představuje vynikající příležitost vyzkoušet si opravárenské práce na tomto typu letadel. Samotnou údržbu budou provádět primárně specializovaný tým přímo od Airbusu. Naši zaměstnanci jim ale budou asistovat a po jejich boku získají cenné zkušenosti pro další zakázky. Aktuálně máme na údržbu letounu Airbus A330 vyškolený tým třinácti mechaniků různých specializací a všichni budou do prací zapojeni. Pro firmu jako celek pak půjde o velmi cennou referenci,“ říká Vladimír Stulančák, CEO společnosti Job Air Technic. Údržba potrvá dva měsíce. Firma kvůli smlouvě s Aerofolotem neuvedla, o jaký stupeň údržby letadla jde.

Větší hangár společnosti byl zkolaudován v roce 2008, patří k největším ve střední Evropě. Původně byl navržen tak, aby pojal dvě letadla velikosti Boeing 767.

A330 společnosti Aeroflot v Ostravě. Foto: Job Air Technic
A330 společnosti Aeroflot v Ostravě. Foto: Job Air Technic

Mošnovské letecké opravny jsou v současnosti na údržbu širokotrupých letounů Airbus A330 vybaveny požadovaným minimem nářadí a vybavení. Další firma plánuje zakoupit v příštích dvou letech s ohledem na svůj byznys plán. Firma v tomto segmentu vidí velký potenciál i proto, že tolik velkých hangárů v Evropě není.

„Za snahou o získání povolení na údržbu tohoto typu letadel od začátku bylo kromě možnosti využití velikosti našeho opravárenského hangáru také to, že na rozdíl od úzkotrupých letounů typu Airbus A320 a Boeing 737 nepodléhají širokotrupá letadla tolik sezonnosti. Zjednodušeně řečeno: menší letadla jsou typicky v údržbě přes zimu a v čase letních dovolených jsou plně využívány k charterovým letům. To u širokotrupých letadel neplatí a jejich údržby je tak možné plánovat po celý rok. Navíc můžeme přijímat stroje z celé Evropy, Ruska, Blízkého východu i severní poloviny Afriky. Potenciální okruh zákazníků je tedy značný a chceme ho plně využít,“ doplňuje Vladimír Stulančák.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavouk

Jako často tady v článcích o letišti na severu Moravy, hned titulek „V Ostravě začali poprvé s údržbou širokotrupých letadel“ je nepravda. V Ostravě se žádná taková údržba asi nedělá, chtělo se napsta na Letišti…, ani ona firma neuvádí adresu Ostravy, viz https://www.jobair.eu/kontakty

Natěrač

zbytečný a hlavně hloupý příspěvek, nechápu…

Jiří

Kdyby se psalo „na ostravském letišti,“ tak bych s tím problém neměl, ale takhle musím dát Pavoukovi zapravdu, protože v Ostravě se opravdu nic takového nedělá.

Takže k hlouposti bude mít blíže spíš Natěrač, který se hned nebojí takto označovat příspěvky ostatních – asi něco jako když zloděj křičí: „chyťte zloděje!“

„v Ostravě“ vs. „v Mošnově“

Vidíte ten rozdíl?

bennyx

Měl by jste vyhledat odbornou pomoc!!!

jal

O ostravském letišti a ne negativně? : – )

Jinak se tu neukázala i tato zajímavá zpráva
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/letiste-mosnov-ostrava-cargo-preprava-naklad-letiste-leose-janacka-radkovsky.A191127_516924_ostrava-zpravy_woj

dopravak

taky čekám, kdy se objeví komentáře, jak jsou regionální letiště zbytečná. 🙂

EM*

„Větší hangár společnosti byl zkolaudován v roce 2008, patří k největším ve střední Evropě. Původně byl navržen tak, aby pojal dvě širokotrupá letadla velikosti Boeing 757.“

757 je úzkotrupé, neměli jste na mysli 767?

c.h.

Jedná se o 2x Boeing 747, autor se spletl nebo čerpal z nesprávných zdrojů. Jelikož v jiných podobných případech u jiných lidí autor rád užívá obratu, že tito lžou, máme si to nyní myslet o autorovi taky? Nebo zůstaneme raději u omylu?

c.h.

Doporučuji ke shlédnutí tento materiál:
http://www.ostrava.unas.cz/kamery/tema_ostrava/airport/ceam/ceam.htm

V galerii jsou ukázány kapacitní možnosti hangáru, mimo jiné i 2x B747 + další menší letadla.

Co se týká dalšího, nechci to zde zbytečně rozvádět, je to Váš web a proto máte (asi) právo rozhodovat, co je omyl a co záměrná lež, ovšem ke škodě tohoto jinak výborného odborného webu.

c.h.

Podívejte se znovu a lépe…

Lukáš F.

Možná se tam vejdou i dvě 747 ale už by nebylo dost místa, aby se na nich mohly dělat?

c.h.

Když si dáte vyhledat na internetu články o opravně CEAM z období kolem roku 2008, ve všech těch desítkách článků se mluví o kapacitě do velikosti B747, což odpovídá v pohodě i uvedené půdorysné ploše hangáru pro 2x B747-400, ovšem s výjimkou jediného článku, který uvádí B757 a B767 místo B747! A to je kupodivu leták vydaný přímo opravnou v roce 2008. Osobně se domnívám, že to je omyl, překlep, protože letadel B757 a B767 bylo v Evropě oproti B747 vždy podstatně méně v provozu a nebyl tak žádný logický důvod, aby na ně byla projektována max. velikost hangáru opravny.… Číst vice »

Radim Tyleček - LKMT / EDDM Spotter

Ad. Jan Sůra:
Pokud si dobře pamatuju, rozměry obřího hangáru jsou 148x80m, čili by se tam měly naprosto bez potíží vejít 2 Boeingy B747 Co se rozměrů týče tak v době výstavby se původně počítalo s verzí -400, která má rozpětí 64,4m a délku 70,6m čili 2 kusy vedle sebe dávají 128,8m, takže pořád by bylo kolem letadel dostatek místa (pokud se nepletu, uvádělo se, že při plném obsazení i s B747 počítal s 5-8 letadly) i pro další 2-3 menší letadla.
U B747-8 už by to bylo celkem na knap vzhledem k rozměrům 68,5×76,4m (rozpětí x délka).

Daniel Novák

Zábavné retro-okénko (2007) z téhož webu: „Naše krajské letiště se nyní stává opravdu významným! Nedávno byla například otevřena nová obrovská odbavovací hala, letecké linky se stále rozšiřují, a to především díky stamiliónovým dotacím z kraje, vedle 26 lety týdně do Prahy se naposledy začalo létat 16x za týden také do Vídně. Je však pravda, že nedávné lety do Mnichova se nestaly využívanými, a proto byly zrušeny. V budoucnosti má z Mošnova začít létat dalších 12 nových linek. Již v roce 2008 se má létat do Bruselu, Londýna, Moskvy a Amsterodamu, do roku 2010 se má pak létat i do dalších… Číst vice »

Natěrač

Je třeba si uvědomit, že plíživě nastupovala američany vyvolaná krize trvající mezi lety 2008-2013.
Tady vidíte, jak moc to postihlo tak citlivý region, jakým je Severní Morava.
Krize poté určila směr, bohužel se nezvládl rozjezd, nebylo z čeho financovat. Na stránkách http://www.ostrava.unas.cz můžete najít desítky bohužel zmařených stavebních projektů v Ostravě z té doby, kdy se region skutečně perfektně rozjížděl, ovšem do doby krize, která rozmachu zlomila vaz.