V Mošnově začali poprvé s údržbou širokotrupých letadel, prvním zákazníkem je Aeroflot s A330
A330 společnosti Aeroflot v Ostravě. Foto: Job Air Technic
Letecké opravny společnosti Job Air Technic v Ostravě poprvé začaly se servisem širokotrupých letadel. Prvním zákazníkem je od dnešního dne
Jako často tady v článcích o letišti na severu Moravy, hned titulek „V Ostravě začali poprvé s údržbou širokotrupých letadel“ je nepravda. V Ostravě se žádná taková údržba asi nedělá, chtělo se napsta na Letišti…, ani ona firma neuvádí adresu Ostravy, viz https://www.jobair.eu/kontakty
zbytečný a hlavně hloupý příspěvek, nechápu…
Kdyby se psalo „na ostravském letišti,“ tak bych s tím problém neměl, ale takhle musím dát Pavoukovi zapravdu, protože v Ostravě se opravdu nic takového nedělá.
Takže k hlouposti bude mít blíže spíš Natěrač, který se hned nebojí takto označovat příspěvky ostatních – asi něco jako když zloděj křičí: „chyťte zloděje!“
„v Ostravě“ vs. „v Mošnově“
Vidíte ten rozdíl?
Měl by jste vyhledat odbornou pomoc!!!
O ostravském letišti a ne negativně? : – )
Jinak se tu neukázala i tato zajímavá zpráva
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/letiste-mosnov-ostrava-cargo-preprava-naklad-letiste-leose-janacka-radkovsky.A191127_516924_ostrava-zpravy_woj
taky čekám, kdy se objeví komentáře, jak jsou regionální letiště zbytečná. 🙂
„Větší hangár společnosti byl zkolaudován v roce 2008, patří k největším ve střední Evropě. Původně byl navržen tak, aby pojal dvě širokotrupá letadla velikosti Boeing 757.“
757 je úzkotrupé, neměli jste na mysli 767?
v tiskové zprávě je 757, nicméně souhlas, to není širokotrupé:-)
Tak nakonec opravdu 767
Jedná se o 2x Boeing 747, autor se spletl nebo čerpal z nesprávných zdrojů. Jelikož v jiných podobných případech u jiných lidí autor rád užívá obratu, že tito lžou, máme si to nyní myslet o autorovi taky? Nebo zůstaneme raději u omylu?
1. Vycházel jsem z tiskové zprávy
2. Jde po upřesnění o 767.
3. Jestli nerozumíte rozdílu omylu a záměrné lži, je to pouze Váš problém.
Doporučuji ke shlédnutí tento materiál:
http://www.ostrava.unas.cz/kamery/tema_ostrava/airport/ceam/ceam.htm
V galerii jsou ukázány kapacitní možnosti hangáru, mimo jiné i 2x B747 + další menší letadla.
Co se týká dalšího, nechci to zde zbytečně rozvádět, je to Váš web a proto máte (asi) právo rozhodovat, co je omyl a co záměrná lež, ovšem ke škodě tohoto jinak výborného odborného webu.
V galerii opravdu nevidím dvě 747. Předpokládám, že firma ví, jak velký má hangár a jaké letadlo se do něj vejde.
Podívejte se znovu a lépe…
2 widebody bez specifikace typu. Vizualizace snese ledacos. Firma tvrdí, že max jsou dvě 767.
Možná se tam vejdou i dvě 747 ale už by nebylo dost místa, aby se na nich mohly dělat?
Když si dáte vyhledat na internetu články o opravně CEAM z období kolem roku 2008, ve všech těch desítkách článků se mluví o kapacitě do velikosti B747, což odpovídá v pohodě i uvedené půdorysné ploše hangáru pro 2x B747-400, ovšem s výjimkou jediného článku, který uvádí B757 a B767 místo B747! A to je kupodivu leták vydaný přímo opravnou v roce 2008. Osobně se domnívám, že to je omyl, překlep, protože letadel B757 a B767 bylo v Evropě oproti B747 vždy podstatně méně v provozu a nebyl tak žádný logický důvod, aby na ně byla projektována max. velikost hangáru opravny.… Číst vice »
Ad. Jan Sůra:
Pokud si dobře pamatuju, rozměry obřího hangáru jsou 148x80m, čili by se tam měly naprosto bez potíží vejít 2 Boeingy B747 Co se rozměrů týče tak v době výstavby se původně počítalo s verzí -400, která má rozpětí 64,4m a délku 70,6m čili 2 kusy vedle sebe dávají 128,8m, takže pořád by bylo kolem letadel dostatek místa (pokud se nepletu, uvádělo se, že při plném obsazení i s B747 počítal s 5-8 letadly) i pro další 2-3 menší letadla.
U B747-8 už by to bylo celkem na knap vzhledem k rozměrům 68,5×76,4m (rozpětí x délka).
Zábavné retro-okénko (2007) z téhož webu: „Naše krajské letiště se nyní stává opravdu významným! Nedávno byla například otevřena nová obrovská odbavovací hala, letecké linky se stále rozšiřují, a to především díky stamiliónovým dotacím z kraje, vedle 26 lety týdně do Prahy se naposledy začalo létat 16x za týden také do Vídně. Je však pravda, že nedávné lety do Mnichova se nestaly využívanými, a proto byly zrušeny. V budoucnosti má z Mošnova začít létat dalších 12 nových linek. Již v roce 2008 se má létat do Bruselu, Londýna, Moskvy a Amsterodamu, do roku 2010 se má pak létat i do dalších… Číst vice »
Je třeba si uvědomit, že plíživě nastupovala američany vyvolaná krize trvající mezi lety 2008-2013.
Tady vidíte, jak moc to postihlo tak citlivý region, jakým je Severní Morava.
Krize poté určila směr, bohužel se nezvládl rozjezd, nebylo z čeho financovat. Na stránkách http://www.ostrava.unas.cz můžete najít desítky bohužel zmařených stavebních projektů v Ostravě z té doby, kdy se region skutečně perfektně rozjížděl, ovšem do doby krize, která rozmachu zlomila vaz.