Cestovní ruch Doprava ve městě Dopravci Infrastruktura Železnice Zprávy

V Ostravě přemýšlejí o využití vleček AWT k přepravě návštěvníků do ZOO

Lokomotiva 753, nákladní vlak s auty, foto: AWT/PKP Cargo
Lokomotiva 753, nákladní vlak s auty, foto: AWT/PKP Cargo

Město Ostrava uvažuje o využití vleček společnosti AWT k přepravě lidí. Nabízí se především spojení do ZOO, kde návštěvníků přibývá a zároveň se nedostává parkovacích míst. AWT už podepsala s městem memorandum na přípravě projektu Dopravní obslužnost ZOO Ostrava, který je součástí plánu rozvoje města v příštích pěti letech. AWT to oznámila v tiskové zprávě.

„Víme, že využití železničního vlečkového systému AWT spojujícího centrum Ostravy se sídelními a průmyslovými oblastmi regionu pro osobní dopravu je technicky i provozně proveditelné. Dnes se nově opírá i o konkrétní zájem města prověřit tuto možnost dopravy osob po železniční vlečce AWT mezi městskými dopravními uzly a lokalitami volnočasových aktivit Ostravanů i návštěvníků, především ZOO Ostrava, Dolními Vítkovicemi, případně Karolinou či Dolem Michal,“ uvedl technický ředitel AWT Bohumil Bonczek.

Projekt Dopravní obslužnost ZOO Ostrava zahrnuje využití vleček AWT pro přepravu návštěvníků do zoologické zahrady z ostravských vlakových nádraží. Součástí plánu je také vybudování související dopravní infrastruktury, například nástupišť, přejezdů, pěší komunikace či dalšího vchodu do ZOO v blízkosti spodního parkoviště, kudy železniční trať AWT vede.

Po podpisu memoranda bude následovat zadání studie proveditelnosti projektu.

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Už před několika lety mě napadlo, že vlečka z nádraží Ostrava-Střed by mohla mít přepravní potenciál. Pro představu… spojení Ostrava, hl. n. – Ostrava, Stodolní – Ostrava, Střed – nové zastávky: Ostrava, Hranečník (přestup na autobusy) – Ostrava, ZOO (blízko i Halda Ema) – Michálkovice – Petřvald – Orlová (původní stanice, s úvraťovým provozem), což v motorové trakci (810 / 814 / 843-943, případně např. po elektrifikaci Vláry 854-954) by nemusel být problém… 🙂

  • Pekny pekny, a v Praze se vsechny mozne vlecky demoluji, aby bylo misto na parkoviste, pritom treba vlecky nadrazi Hostivar – smer Sterboholy a Kyje dava takovy smysl dopravni … Skoda …

    • Vlečky v Hostivaři velký smysl pro osobní dopravu nemají, ale neskonale špatné je zrušení trati na nákladové nádraží Žižkov, zejména když někam tam má nově vést trasa metra „D“ – dovedu si ale klidně představit třeba i „vlakotramvaj“ pokračující přes Žižkov po tramvajových kolejích k hlavnímu nádraží: tangenciální i radiálně tangenciální kolejové trasy v Praze silně chybějí a tangenciální „metrobusy“ jsou jen chabou náhradou, protože jsou děsivě pomalé.

  • Doufám, že to bude vozit alespoň nějaký poctivý nostalgik… A průmysl bude určitě taky rád, že bude furt někde stát kvůli osobákům.

  • Ale jo, proč ne, tady jsou nákladní vlaky, cyklostezka není reálná, údržba trati je za soukromé peníze, tady je to fajn nápad. Narozdíl od nesmyslů jako Morávka, kde je lepší cyklostezka.

    • Jistě: proč by si AWT nesáhla pro příspěvky na svoji infrastrukturu do městského rozpočtu, když se to nabízí …

  • tož jestli to vyjde, tak to bude začátek železniční mhd a tuším, že to nezůstane jen u toho ZOO. Musí ale nasadit nízkopodlahy, nebot kočárků včetně invalidního návštěvníka je dost. Ostrava má tych vleček dost.

    • Žádné železniční MHD po vlečkách v současné době v Ostravě (kolem Ostravy) nehrozí. Vlečky vedou mimo hlavní osídlení. Do ZOO snad jen v sezóně by to mělo smysl..

Newsletter

Partneři


Výběr editora