Dopravci Železnice

Přelakování vozů AWT na PKP Cargo začalo, dopravce ukázal první vagón

Nákladní vozy řady Falls v novém laku PKP Cargo International. Foto: PCI
Nákladní vozy řady Falls v novém laku PKP Cargo International. Foto: PCI

Značka AWT začíná pomalu mizet z české železnice. Po nedávném přejmenování na PKP Cargo International začíná dopravce přebírat i první vozy v nových korporátních barvách.

Jde konkrétně o desítku vozů řady Falls, které byly na opravě ve společnosti PKP Cargotabor polském Kluczborku a při té příležitosti dostaly i nový lak.

„Předání prvních železničních vozů v barvách a s logem společnosti PKP Cargo International představuje začátek další důležité etapy rebrandingu naší společnosti. Tímto způsobem dosahujeme synergického efektu v celé skupině PKP Cargo, která je díky jednotnému brandingu všech firem ještě lépe rozpoznatelná na evropských trzích,“ uvedl Maciej Walczyk, předseda představenstva KP Cargo InternationalKP Cargo International

V opravnách vozů PKP Cargotabor došlo nedávno k otevření nové lakovny, která umožňuje provádět nátěry železničních vozů jak z boční, tak i ze spodní strany. Lakovna byla také vybavena novou kabinou pro sušení vozů. Stavbu měla na starost společnost AWT Rekultivace ze skupiny PKP Cargo.

K přejmenování AWT došlo letos na začátku října. „Chceme rozvíjet působení skupiny PKP Cargo na nových trzích a získávat nové zákazníky. V této strategii zaujímá AWT důležité místo. Zásadním vyjádřením této strategie a také známkou pokračování integrace společnosti AWT v rámci skupiny PKP Cargo je její rebranding, jehož podstatou je přejmenování, nové logo a korporátní barvy,“ uvedl Czesław Warsewicz, předseda představenstva PKP Cargo. Podle něj má nový název silněji vyjadřovat těsně propojení společnosti AWT se skupinou PKP Cargo a lépe odrážet její působení na mezinárodních trzích.

Podle šéfa PKP Cargo International Macieje Walczyka firma zvyšuje svoji aktivitu v zahraničí, především v objemu přeprav na koridoru sever-jih. Značka AWT vznikla v roce 2010 přejmenováním společnosti  OKD, Doprava.

28
Diskuze

avatar
7 Komentáře
21 Reakce na komentáře
21 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
22 Autoři komentářů
Adam StahlDádamilanÁdaCyklista Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Ic540
Host
Ic540

Jojo. Kdyby politici typu Sobotky, Urbana a jim podobných neblbli. Tak nemusely nést název PKP ale stále OKR doprava…
O bytech OKR správa sídlišť dnes Residomo raději nevzpomínat…
Kudla se mi v kapse otvírá…

Každá údržba samozřejmě dobrá a kabát taky dáváme občas do čistírny. Takže vše jinak asi ok…

Sorry za malý OT…

milan
Host
milan

Politici neblbli. Vám snad ještě nedošlo, že to byl účel.

Jouda
Host
Jouda

Co v tom budou vozit? Hovězí z chcíplotin, kuřecí napěchované vodou, nebo posypovou sůl určenou k degustaci??

Cyklista
Host
Cyklista

Hovězí z chcíplotin, kuřecí napěchované vodou, nebo posypovou sůl určenou k degustaci vozí jen proto, že si ji u nich objednáváme. Bohužel poláci jsou handlíři a prodají cokoliv, co si zákazník přeje.

Pokud budeme od poláků chtít kvalitní věci a ne jen levné, tak je i dostaneme. A ať se nám to líbí, nebo ne, velké procento polských výrobků je kvalitnějších než ty české. Jen my je moc nedovážíme, protože jsou drahé.

Jen se podívejte, co za hnusy se vozí z Německa, když mají být levné. Není to jen o Polácích.

Dáda
Host
Dáda

co zákazník požaduje to Polák dodá. Nehledal bych chybu jen a pouze v Polsku.

Martin V.
Host
Martin V.

Ne, že bych měl něco proti „synergickému efektu díky jednotnému brandingu“. Jak už tu zaznělo, lakování je čas od času nutné, proč tedy nezvolit firemní barvu? Spíš by mě zajímalo, zda po opravě v Kluczborku budou mít ty vozy třeba i kompozitní brzdové špalíky nebo jiná technická vylepšení. V nedávném článku o omezení protihlukových zdí v České Třebové se řešilo, že jsou drahé a hnusné. Pokud vlaky budou tišší, zdí nebude třeba (aspoň ne v takovém rozsahu). Až na novou barvu totiž ty vozy vypadají úplně jako staré Wapky z doby mého dětství (což už je fakt dost dávno).

Áda
Host
Áda

Protože kompozitní špalky nejde dosadit jen tak, musí se kvůli nim upravit i brzdová výstroj….

Cestující LBC MHD
Host
Cestující LBC MHD

To je takový ten lepkavý lesklý emailový lak, kterým jsem jako malý natíral plot. Přijde mi to podle fotek natřené úplně stejnou barvou. Strašně smrdí a člověk je po tom lehce v mrákotách :ú).

IGCT
Host
IGCT

Třeba je ten smrad záměrnou součástí reklamy, neboť tak si potenciální zákazníci zapamatují PKPC. Každá informace, co projde více smysly, se lépe pamatuje 😊

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Veřím, že v tomto korporátním laku brzy dosáhnou podobné technické kvality, jako původní PKP-C „Wapky“ – tedy vyspravené PUR pěnou, nebo prostě jen novinama, které budou přestříkány na správný odstín modré 🙂

Adam Stahl
Host
Adam Stahl

Ustrácení peněz za hovna… Není to snad jedno jakej maj ty mašiny a vagóny nátěr? Vždyť to stojí prachy a technický stav lokomotiv a vagónů tím nezlepší…

Kubrt
Host
Kubrt

Takže navrhuješ, aby se ta vozidla nelakovala? To by jim asi neprospělo, že. Takže snad se shodneme, že lakovat ano a když – proč ne firemními barvami? Nebo všechny světové firmy, budující si nějakou identitu, to dělají zbytečně, protože čeští šotoušci by jim poradili, že je to blbost? Dokonce jsou firmy, u kterých je identita velmi významnou složkou marketingu a vůbec celé existence – třeba Apple.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Co Apple?
ŠKODA Das Auto! Nemluvě o Audi.

Zlínka
Host
Zlínka

U vás nějak mrzlo a došlo k pádu? Co je vám do toho. Lakují to z vašich peněz? Ne, tak proč se k tomu vyjadřujete. Jinak nátěr se dělá k ochraně plechu, a jiných kovů proti rezivění. Ono to koroduje vy t…e.

Adam Stahl
Host
Adam Stahl

Já nemyslel, aby se nelakovala. Ale utrácení za změnu laku u lokomotiv, který maj lak v pořádku mi přijde jako blbost.

Adam Stahl
Host
Adam Stahl

Proč bych se k tomu nemohl vyjadřovat? Je to můj osobní názor, ten snad můžu mít ne? Vy snad žijete v době před r. 89?

Pavel
Host
Pavel

Pamatuji se, jak měl Prahu navštívit (v 80 letech) Brežněv… vládní kolona jela po třídě Vítězného února (nyní Sokolská). Asi týden před akcí, natřeli do výšky cca 3 metrů domy na bílo…(bylo to těsně nad vchody, kousek pod okny v 1. patře) , aby sovětští soudruzi z okének aut viděli ty krásně udržované domy…, ve kterých bylo od roku 48 stále 120V a pomalu se loupaly a drolily. Doba je stejná… železnice jde do kopru, ale hlavně, že se dodržuje corporate identity – – – PŘECE BARVY SJOU DŮLEŽITÉ!!!!! Jen když si vzpomenu na ty zoufalé staré Brejlovce, jak tahaly… Číst vice »

Kubrt
Host
Kubrt

Jak ty Wapy, tak ty brejle, svůj lak dostaly v rámci opravy (u brejlí rekonstrukce), kdy by se stejně lakovaly, takže logicky dostaly nový lak. Co je na tom k divení? Co je na tom špatně?

Filip
Host
Filip

Aneb nerozumím vyznamu neviditelná ruka trhu ale musím ho použít protože je to cool… Nicméně vy ekonomice nerozumíte vůbec, vzhledem k poslední větě…

Jarek
Host
Jarek

Jak málo někomu stačí na filipiku proti systému. Ty vozy se jednou za čas nastříkat musí, tak si je natřeli barvou podle vlastního výběru. Je v tom nějakej problém, že to místo hnědý je modrý?
Mimochodem, odkud jste, že tam „železnice jde do kopru“?

bohyn
Host
bohyn

No pokud dělá pro firmu, která nemá žádné výnosy, tak se nedivím, že jde do kopru. Ale zase se tam moc nenadře 😀

a8n
Host
a8n

Cena modré je prý o dost vyšší než hnědé. Ale když na to mají, ať si to klidně lakují třeba duhovou.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Sorry, ale minimálně v nákladní železniční dopravě MUSÍ ve střednědobém horizontu všechny firmy generovat zisk, jinak na trhu prostě končí. Nemáme žádné dotace, granty apod., jediné zdroje jsou ty, co si vyfakturujeme zákazníkům a dostaneme je i proplacené na účet.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A co je na tom špatně? Že nepřijede Brežněv? Že si to PKP Cargo platí ze svého? Že PKP Cargo je na tom líp něž je někdo přesvědčený? Že je firma v zisku, přestože škorhlíd tvrdí opak? Že nalakované vozy odporují tvrzení „jde to do kopru“?
A nebo to, že termín „neviditelná ruka trhu“ byl prvně použit roku 1776, ale se státní firmou má pramálo společného, což kádrováci nedokážou pochopit?

Jarek
Host
Jarek

Von si i toho Brežněva pamatuje blbě, bylo to v roce 1978, začátkem 80. let už se rozpadal a v 82. si ho zavolali do pekla…

Chronosphere
Host
Chronosphere

Tak o tom soudruhu, že přemalování polských vagónů je zaplaceno krvavými mozoly českých proletářů,tak o tom není pochyb.

IGCT
Host
IGCT

Ojejej, zase člověk co má schízu. Běžte se léčit, než někomu ublížíte…

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Do Polska přijede Breznev nebo co je stejné? Soukromá firma lakuje za své peníze svá vozidla, kdyby na nich byly slávistické hvězdy tak vám to může být jedno. Já vím že u ČSD se to tak nikdy nedělalo a náklady jezdily rezavé nebo namatlane suříkem ale holt PKP má jiný vkus.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce