V Ostravě přemýšlejí o využití vleček AWT k přepravě návštěvníků do ZOO

Lokomotiva 753, nákladní vlak s auty, foto: AWT/PKP CargoLokomotiva 753, nákladní vlak s auty, foto: AWT/PKP Cargo

Město Ostrava uvažuje o využití vleček společnosti AWT k přepravě lidí. Nabízí se především spojení do ZOO, kde návštěvníků přibývá

Zpět na článek
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Už před několika lety mě napadlo, že vlečka z nádraží Ostrava-Střed by mohla mít přepravní potenciál. Pro představu… spojení Ostrava, hl. n. – Ostrava, Stodolní – Ostrava, Střed – nové zastávky: Ostrava, Hranečník (přestup na autobusy) – Ostrava, ZOO (blízko i Halda Ema) – Michálkovice – Petřvald – Orlová (původní stanice, s úvraťovým provozem), což v motorové trakci (810 / 814 / 843-943, případně např. po elektrifikaci Vláry 854-954) by nemusel být problém… 🙂

LWQ

Pekny pekny, a v Praze se vsechny mozne vlecky demoluji, aby bylo misto na parkoviste, pritom treba vlecky nadrazi Hostivar – smer Sterboholy a Kyje dava takovy smysl dopravni … Skoda …

železničář v důchodu

Vlečky v Hostivaři velký smysl pro osobní dopravu nemají, ale neskonale špatné je zrušení trati na nákladové nádraží Žižkov, zejména když někam tam má nově vést trasa metra „D“ – dovedu si ale klidně představit třeba i „vlakotramvaj“ pokračující přes Žižkov po tramvajových kolejích k hlavnímu nádraží: tangenciální i radiálně tangenciální kolejové trasy v Praze silně chybějí a tangenciální „metrobusy“ jsou jen chabou náhradou, protože jsou děsivě pomalé.

Josef K.

Doufám, že to bude vozit alespoň nějaký poctivý nostalgik… A průmysl bude určitě taky rád, že bude furt někde stát kvůli osobákům.

Tunel

Ale jo, proč ne, tady jsou nákladní vlaky, cyklostezka není reálná, údržba trati je za soukromé peníze, tady je to fajn nápad. Narozdíl od nesmyslů jako Morávka, kde je lepší cyklostezka.

železničář v dopravě

Jistě: proč by si AWT nesáhla pro příspěvky na svoji infrastrukturu do městského rozpočtu, když se to nabízí …

Petr.R

tož jestli to vyjde, tak to bude začátek železniční mhd a tuším, že to nezůstane jen u toho ZOO. Musí ale nasadit nízkopodlahy, nebot kočárků včetně invalidního návštěvníka je dost. Ostrava má tych vleček dost.

jal

Žádné železniční MHD po vlečkách v současné době v Ostravě (kolem Ostravy) nehrozí. Vlečky vedou mimo hlavní osídlení. Do ZOO snad jen v sezóně by to mělo smysl..