Letecké společnosti Letectví

V Norsku startuje nová aerolinka, zaplní mezeru po končícím Wizz Air

První přílet Boeingu 737-800 společnosti Flyr do Osla. Foto: Avinor
První přílet Boeingu 737-800 společnosti Flyr do Osla. Foto: Avinor
Za dopravcem stojí zkušený manažer, začne se spojením mezi Oslem a severem země.

Nová norská letecká společnost Flyr zahájí svůj provoz 30. června lety mezi Oslo a Tromsø. Stane se tak dva týdny poté, co naopak z norských vnitrostátních letů zmizí maďarský dopravce Wizz Air.

Flyr minulý týden přilétl do Osla s prvním Boeingem 737-800. Osm let starý letoun registrace EI-GUK létal původně u tureckých Pegasus Airlines. Od pondělí má aerolinka zahájit prodej letenek, dosud běžel pouze předprodej.

Nová aerolinka má mít ve flotile pouze Boeingy 737-800. Hlavní trasou má být nejprve linka Oslo-Tromsø s až 19 lety týdně. Létat bude také do Bodø a do Harstadu-Narviku. Firma plánuje postupně otevřít i lety do Bergenu a Trondheimu, na konci srpna začne létat z Osla do Španělska a Francie.

Flyr založil norský manažer Erik Braathen, který do roku 2004 stál v čele dopravce Braathen Safe, pak se firma spojila s SAS. Několik let byl také v představenstvu Norwegian Air Shuttle.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka B.

A budou se ti norové za to létání také stydět, jak to má dnešní „moderní“ svět v poslední době ve zvyku? Pokud ne, tak to nebude ono :o)

slsp

To si pletiete zo Svedmi. Ziadny Nor sa nebude hanbit az tak, aby do Tromsa miesto dvoch hodin lietadlom cestoval cca 45 hodin kombom vlak do Trondheimu-vlak do Bodo – bus do Narviku – bus do Tromsa, minimalne styrikrat drahsie a aspon s jednym noclahom v hoteli.

Honza

Vite nekdo, proc to Wizz Air zabalil?

Nikdo

Asi finance

Lkprak

Jaký je rozdíl mezi prodejem letenek, který má začít v pondělí, a jejich předprodejem, který běží v tuto chvíli?

Jan

Osobne si myslím že to má súvis s miestnymi zákonmi. Predpredaj sa riadil obchodným právom a predaj leteniek je zrejme možný len po vydaní licencie obchodného prepravcu a iných potrebných dokumentov a povolení. Ale takto nejako to funguje u nás, v Nórsku nepoznám právny system.

Jakub

Podle předprodeje na jejich webu jednosměrná letenka Oslo-Tromso většinu dní 38 euro, což na Norsko není vůbec špatný. Snad jim to vydrží i po zahájení letů.