egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

Expanze do Norska Wizz Airu nevyšla. Do dvou týdnů se stáhne z vnitrostátních letů

Airbus A321 v barvách Wizz Air. Foto: Wizz Air
Airbus A321 v barvách Wizz Air. Foto: Wizz Air
Maďarský dopravce přesune kapacity na jiné trhy, v Norsku startují v červnu další aerolinky.

Letecká společnost Wizz Air zcela opustí byznys vnitrostátních letů v Norsku, kam vstoupila v závěru loňského roku. Dopravce jako jeden z důvodů uvádí ochranu jiných aerolinek. Vstup maďarské společnosti na norský trh se loni dostal dokonce na půdu norského parlamentu.

Konec vyplývá z údajů v rezervačním systému, v kterém už nejsou od 14. června žádné vnitrostátní lety, jako první na něj upozornil norský server E24. „Rozhodnutí je založeno na finančních a obchodních důvodech,“ řekl mluvčí Wizz Air Andras Rado. Podle něj firma přesune kapacitu na jiné trhy.

Wizz Air zkoušel pro svůj byznys získat v Norsku podporu od tamější vlády, ale neuspěl. Firma si proto postěžovala, že jiné aerolinky státní pomoc dostaly. „Společnost Wizz Air se proto rozhodla přesunout kapacitu na trhy, kde podmínky nenarušují protekcionistické subjekty a kde mohou cestující zažít skutečnou konkurenci a nízké ceny letenek,“ dodal Rado.

V Norsku kromě Norwegian a SAS začne v červnu létat nový dopravce Flyr. Wizz Air nabízel v Norsku 15 linek.

Vstup Wizz Air na trh vzbudil v Norsku velký rozruch, někteří poslanci upozornili především na obcházení norských pracovních zákonů. Část politiků dokonce vyzvala k ignorování dopravce kvůli tomu, že neuznával odborovou organizaci.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

A ako perlička na záver, od 16.06.2021 mala začať na bázi v OSL inšpekcia / audit Health and Safety miestnej obdoby Úradu práce.

kakov

možná proto končí 14. 😀

Milmic

Luftfartstilsynet nie je obdobou Úradu práce.

slsp

„Protekcionisticke subjekty braniace cestujucim zazit skutocnu konkurenciu a nizke ceny leteniek“ – presne taketo reci mal Velkohub O Leary, ked chcel Ryanair lietat vnutrostatne linky s personalom bazovanym v Osle, ale na irskych pracovnych zmluvach a platmi hlboko pod urovnou miestnej tarify. Nori mu aj s jeho kecmi ukazali dvere. Wizz si to zrejme predstavoval podobne…

Armin

Inu, kéž by to došlo i k nám, a lidi měli tolik hrdosti a sevevědomí, že byznysmodely postavený na levné práci ohodnotí obdobně. 🙂

likvidátor šotoušků

Až bude mít ČR plné moře plynu, pak si můžete dovolit budovat socialismus soudruhu 😉

Armin

„Bu bu bu, hájit důstojnou odměnu za práci je komunismus.“

VíKo

Je to samozřejmě zvláštní obchodní model, ale přece ty zaměstnance nikdo nenutil k nim nastoupit ne? Ten model mohl fungovat pouze ve chvíli, kdy za těchto podmínek byl ochoten pro Ryan, nebo Wizz, pracovat. A to by neměla být starost vlády, ale pracovního trhu.

Tomas

bohuzel , tento pohled na vec se stava cim dal mene popularni

slsp

Nenechat si rozosrat pracovny trh dumpingovymi mzdami a chranit svojich podnikatelov pred nekalou konkurenciou je starost vlady. Dajme si nazorny priklad: keby teraz do CR prisla povedzme ukrajinska autobusova firma s ukrajinskymi vodicmi dostavajucimi ukrajinske mzdy (nizsie nez je ceskazakonna minimalka), absolutne ignorujuca cesku pracovnu legislativu, a vytlacila skrz nizsie naklady z trhu existujuce ceske firmy, bolo by to podla vas v poriadku?

likvidátor šotoušků

Tak český pracovní trh slušně „rozesrali“ (pokud používám tvůj slovník) tví spoluobčané. Trochu sebereflexe prosím.

slsp

Hele, vole, pomylil si si server, novinky.cz su vedla.

likvidátor šotoušků

Milý zlatý, seš tu na návštěvě. Už dávno po rozhodnutí tvých spoluobčanů seš cizinec s právy na úrovni třeba Rumunů.

slsp

Lol, kde som na navsteve, na internete?
Milujem, ked nemusim ani pohnut prstom a protistrana sa zhovaduje sama.

likvidátor šotoušků

Na co si tady hraješ? Že seš něco víc než nějaký gastarbeiter?

slsp

A kde si prisiel na to, ze zijem a pracujem v Cesku? Skus miesto trapnuckych ad hominemov pouzit google, nech zo neurobis este vacsieho vola, ak je to vobec mozne.
Ale gastarbeiter som, nemam s tym najmensi problem ani nechapem, preco by som kvoli tomu mal trpiet komplexmi. Ze si vdaka mojim schopnostiam a praxi mozem aj v terajsej situacii vyberat z pracovnych ponuk v celej Europe a zarobim za mesiac to, co ty za styri, ma ma akoze deprimovat? Hm, no, asi nie.

likvidátor šotoušků

Ty světáku jeden, to určitě 😀

Filip

Chlapci jděte si vydiskutovat své komplexy někam jinam

Greta

Tak z hlediska práce a pobytu u nás mají Rumuni stejná práva jako Češi.

kakov

bohužel je pravda, že bus trh nabourávali hodně Slováci a mnohdy i trh práce v montovnách, pominulo to, když práce v ČR přestala být pro Slováky lukrativní, kdysi dávno, když jsem jel do školy hodně brzo, byla slyšet v busu jen slovenština, pak Slováky nahradila skupina jiných národností takže svým příspěvkem vlastně říkáte, že jsem vás a vaše spoluobčany neměli do ČR pouštět, na druhou stranu, pak by tu ten průmysl možná nebyl a byl by někde v Rumunsku, Asii …… to neberte ve zlém, jen jsem chtěl ukázat, že takové názory mohou být dvousečné a zároveň mohou někdy napáchat… Číst vice »

slsp

Je tu jeden vyznamny rozdiel. Mozno niekde v montovniach tretotriednych privatizerov bol v tychto veciach divoky vychod, ale v bus doprave mal Slovak presne rovnaku zmluvu, plat aj pracovne podmienky ako Cech, platili prenho rovnake pravidla, mal rovnake prava aj povinnosti. Ryanair si to predstavoval tak, ze zoberie pracovne pravo a mzdy z krajiny A a bude s nimi fungovat v krajine B, kde mu da konkurencnu vyhodu oproti existujucim aerolinkam. V tom je rozdiel. To, na co pseudopraviciari ako ten ad hominemista vyssie radi zabudaju, je ze rovnake prilezitosti na trhu znamenaju aj rovnake startovacie podmienky pre vsetkych zucastnenych.… Číst vice »

likvidátor šotoušků

Tak ty můžeš rozumy rozdávat maximálně u vás na směně v montovně 😛

slsp

Dakujeme za nazor, posielame klucenku.

Beny

Likvidátorovi šotoušků asi nějaký Slovák přebral děvče, nebo je to možná prostě jen debil

gajda

A nerozesírá ten trh i to, že ty domácí aerolinky dostaly posvěcený dotace v nemalých výších?

Martin Csabo

Stejně tak i Ryan nebo Wizz

Gajda

Ryan dostal drobný a jen v Irsku, navíc pokud se nepletu, tak jako vratnou půjčku. SAS to nemá šanci nikdy vrátit, a navíc se jim na Norsko složili poplatníci těch ostatních států co jí vlastní a Norsko nikoliv.

poletucha15

A to je v podstate obrazek toho jak obe zminene spolecnosti funguji (RYR a Wizz), pokud by se jako Norove choval i zbytek evropy, tak se leteckej trh aspon trochu zvedne a tyhle prasatka si pujdou litat maximalne s RC modelama na pole za barakem.

gajda

Pokud by do toho šli ti zaměstnanci, asi bych v tom problém neviděl. A pokud nešli, tak má problém dopravce, bez personálu toho moc nenalítá. V Praze, pokud se nepletu, se jede taky na polský smlouvy.

Ogden

V Praze se u pilotů nejede na polské smlouvy, jede se na OSVČ.