V Neratovicích začne stavba nové zastávky, vyjde na 24 milionů korun
Motorový vůz 854 v Neratovicích. Foto: Michal Chrást
Společnost Remex CZ vyhrála zakázku na stavbu další zastávky na české železniční síti. Na trati 070 z Prahy do Turnova
Na S-Bahn tato trať opravdu není připravená. Je chválihodné, že se staví zastávky blíž domovům, ale dokud zde budou jezdit dieselové mašiny, které každý rozjezd trvá minutu a k tomu ještě na město při tom vyhulí kila jedovatých zplodin, opravdu je to zde do elektrifikace nežádoucí…
A čím chcete, aby lidé jezdili do té doby auty? Samozřejmě líné 854 jsou zde jen díky kamarádství ropidu/idsk a čd, ale i v nezávislé trakci se dají řešit kapacitní soupravy.
Ten, kdo jezdí autem dnes bude jezdit i pak, minimálně do doby, dokud se nenabídne interval aspoň 20 minut ve špičce = zdvojkolejnění. Chtělo by to i zkrátit jízdní dobu, ale oblouky už tam moc rovnat nejde. Do té doby je pro každého mladého debílka samozřejmě lepší vystát kolonu na Prahu a dojet si tam, kam potřebuje relativně ve stejné době bez přestupu a pohodlněji, než se vázat na jízdní řád, kde jezdí vlak jednou za hodinu.
Kvalitnější patrová vozidla s klimatizací a lokomotivou by pro začátek bohatě stačila oproti líné, pomalé, kvílivé 854. Jízdní doba by se zkrátila také a ještě před zdvoukolejněním stačí obnovit výhybny Kbely a Kojetice a hlavně řádnou soutěž s jasnými podmínkami, aby ten stávající dopravce nevnucoval cestujícím své předražené jízdné, dražší než cesta autem, po takové zkušenosti není divu, že se lidi do vlaku nevrátí.
Já mám na 854 nějakou slabost, mám je rád, ale samozřejmě je pravda, že dnešní pražská náplava otevírací okna moc neocení a že to nejsou vozidla vhodná na neustálé rozjíždění.
Dějí se tu 2 typické fíčurky z dílny SŽDC, které cestující veřejnost miluje:
1. Pojďme rozjebat GVD už letos, však na to máme náš oblíbený piktogram „ode dne vyhlášení“.
2. Nedělejme si násilí s koordinací více akcí v jednom úseku. Pro každou akci hezky vlastní výluku, aby se to náhodou nějak nepopletlo.
Tak ono jde taky o volné kapacity té firmy, bohužel pryč jsou doby, kdy SŽDC si toto všechno dělalo samo, protože mělo lidí a techniku.
Bylo by to fajn, protože by se to dalo udělat rychleji, levněji a občas i kvalitněji, ale bohužel technika se rozprodala, takže se jede podle volných kapacit firmy, navíc do toho kecají dopravci, zda takto ta výluka může být.
Zase dobrý „bulvár:“: dvě relativně nenáročné výluky (a kdo ví, co dalšího se pod ně ještě schová), to snad je nějaká „vlna výluk“? Ach jo …
Vzhledem k tomu že výluka je v tomto úseku celé prázdniny kvůli rekonstrukci mostu, je to další vlna. Škoda že se nepovedlo dát obě akce do zákrytu a vyřešit naráz.
K tomu od 19. 8. výluka Všetaty – MB. https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-k070-2019vyluka09.pdf Ale anonymní rozdavač rozumu má jasno.
Bude někdy ta Všejanská spojka?
Na ni (resp. součást celé trati Praha – MB – LB) se opět dělá studie proveditelnosti.
Zkuste se podívat, kolik výluk letos na trati 070 + navazujících u rychlíků do Tanvaldu, je a jak dlouho trvají.
No, a právě proto je pitomost a hloupý „bulvár“ psát o tom jako o „další vlně“ – vždyť to už v tom množství výluk ani nikdo nerozezná. Ale to je zkrátka Sůra: musí být za každou cenu důležitý ( a rádoby i „originální“) …
Děkuji za názor. Zkusil jsem Vám dát argument, ale vidím, že je to zbytečné.
A zkoušel jsi klíčenku?
Nojo no, holt Sůra dělá jen svou práci, takže publikuje a píše a dědek v důchodu a bačkorách se nudí no. Ale že sem leze tedy taky 5x za den, když je Sůra špatnej, to mi hlava nebere….
Železničář v důchodu se měl evidentně potřebu projevit a tak to tu pěkně zasmrděl. Přitom na trati 070 je nepřetržitých výluk tolik, že by již musela být celá trať mezi stanicemi Praha Vysočany a Všetaty být po celkové opravě. Bohužel, jde jen o sérii lokálních oprav bez nějakého vlivu na budoucnost. Velmi zoufalý výsledek, ale v případě SŽDC se tomu nelze divit. Trať 070 je bez výhledu do budoucnosti, přitom ani částečné zdvoukolejnění není na pořadu dne. Teď nás čeká výluka kvůli vybudování zastávky. Alespoň ta zastávka, na kterou se čeká dlouhá léta…
Vazeny, to se mylite – elektrifikace a pritom i zdvojkolejneni je v planu SZDC (mam rok stare vyjadreni) …
„SŽDC v současnosti zpracovává Studii proveditelnosti Praha – Mladá Boleslav – Liberec, jejímž obsahem je i návrh a jeho ekonomické posouzení pro cílový stav trati č. 070 v úseku Praha-Vysočany – Všetaty. Je navrhováno zdvoukolejnění trati, její elektrizace, náhrada frekventovaných železničních přejezdů mimoúrovňovým řešením a doplnění nových železničních zastávek v koordinaci s požadavky dotčených městských částí resp. obcí Středočeského kraje. Protože studie proveditelnosti se nachází již ve své závěrečné fázi, lze uvést, že se předpokládá ekonomické obhájení uvedeného rozsahu úprav.“
Jenže to je rok stará věc a s tím, že by bylo s tratí 070 potřeba něco dělat, je jasné tak dvacet let, ale skutek utek. Navíc ani dokončení studie proveditelnosti neznamená, že se bude něco dít. I po jejím dokončení uběhne k samotnému počátku stavby tak deset let a dalších deset let se bude stavět. A to ještě pouze tehdy, když bude přistoupeno k realizaci a k ní vůbec dojít nemusí. Je to trošku složitější, než se zdá. Zejména v našich podmínkách…
Kolikátá že už to je studie proveditelnosti? A dělo se něco? Ne.