V Letohradu je hotovo. Stanice má nové ostrovní nástupiště a podchod

Stanice Letohrad prošla modernizací. Pramen: Správa železnicStanice Letohrad prošla modernizací. Pramen: Správa železnic

Skončila miliardová modernizace stanice Letohrad. Vznikla nová nástupiště i podchod mezi dvěma částmi města.

V Letohradu byla v pátek slavnostně ukončena miliardová modernizace železniční stanice, která začala loni v březnu. Stanice se dočkala například nového ostrovního nástupiště a podchodu, který propojuje dvě části města. Díky podchodu je na nádraží přímý přístup z místní části Kunčice.

„Dokončení rekonstrukce stanice nám umožnilo zapojit do dálkového řízení z dispečinku na pražské Balabence provoz na celé trati z Ústí nad Orlicí do Lichkova,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Rekonstrukcí prošlo kolejiště i trolejové vedení. Rychlost při průjezdu Letohradem se v hlavních dopravních kolejích zvýšila z původních 50 až 70 km/h na 80 km/h. Stanice získala nový kamerový a informační systém. Rekonstruovány byly také železniční přejezdy. Tři byly doplněny závorami, další dva ve směru na Žamberk jsou nově zabezpečeny světelnými výstražníky.

Stanice Letohrad po modernizaci. Pramen: Správa železnicPod kolejištěm stanice Letohrad nově prochází podchod, který je otevřený z obou stran. Pramen: Správa železnicStanice Letohrad prošla modernizací. Pramen: Správa železnicPodchod zmodernizované stanice Letohrad. Pramen: Správa železnicNádraží Letohrad.
Pramen: Východni-Cechy.infoRekonstrukce železniční stanice Letohrad probíhala od března 2019. Pramen: Správa železnicStanice Letohrad před rekonstrukcí.
Autor: SŽDCJednotka Alstom Lint společnosti Leo Express v Letohradě. Foto: Leo Express

Cestujícím začalo sloužit nové ostrovní nástupiště, které doplnila dvě jednostranná nástupiště. Pod celým nádražím se vybudoval podchod. Přístup k vlakům je díky výtahům bezbariérový. Na opačné straně stanice, než je výpravní budova, vznikla nová parkovací místa pro cestující.

Celkové investiční náklady přesahují jednu miliardu korun. Samotnou stavbu provedly firmy Chládek a Tintěra Pardubice a Elektrizace železnic Praha, které v tendru zvítězily s cenou 851 milionů korun.

Tagy Letohrad Správa železnic
82 komentářů