V Letohradu je hotovo. Stanice má nové ostrovní nástupiště a podchod
Stanice Letohrad prošla modernizací. Pramen: Správa železnic
Skončila miliardová modernizace stanice Letohrad. Vznikla nová nástupiště i podchod mezi dvěma částmi města.
Ja cetl, ze se jedna o alternativni trat koridoru Praha-Bohumin. Trat by se mela pouzivat v pripade jakkehokoli problemu na koridoru jako objizdna. Kazdopadne na revitalizaci a elektrifikaci az do Sumperka si jeste par nedel pockame.
Škoda že ta krásná bílá stěna v podchodu už za pár měsíců nebude bílá, nejen kvůli počasí.
Kvalita za rozumnou cenu. Viz foto č3 ….nové kolejivo a už je prorostlé plevelem. V tom štěrku asi bude bordel . No prostě ostuda pi Česku.
Jak dopadly užitečné délky kolejí?
na jedničku 🙂
Prosím ví někdo, jestli se konečně odhodlá SŽ elektrifikovat i poslední úsek mezi Týništěm a Letohradem? Zatím se chystá na této trati elektrifikace do Častolovic, pak dráty uhnou do Kvasin ale dál na Kostelec paradoxně ne. Děkuji.
Ve Qasinách na to myslím tlačí Škoda auto. Tady je vidět jeden z problémů stejnosměru, eventuálně střídaviny bez jednotné fáze, ve finále to elektrizaci brzdí protože je to limitované okolní distribuční sítí a je to i celkem drahé, navíc tam v oblasti asi ani není pořádná kapacity DS. Ta trať by chtěla možná trochu více modernizovat, jak jsem psal dole, přidat přeložky eventuálně kolej a mít to na 160km/h., problém bude ale tunel v Liticích. Pokud by to ale bylo buď pod dráty, nebo dokonce dvojkolejné až po hranici, tak by to mohlo ohrožovat ekonomiku varianty MAX, takže možná proto… Číst vice »
Takže jestli tomu dobře rozumím, kdyby se elektrifikovala tato trať až do Letohradu a u Letohradu a Ústí se udělaly trojúhelníky pro odstranění úvratí, tak by toto prodloužení mohlo dále ulevit koridoru? To by se mi líbilo. Zatím se toto „ulevení “ plánuje jen od Hradce přes Týniště do Chocně. Naznačujete také, že by to mohlo ohrozit realizaci tunelů mezi Chocní a Brandýsem? Že by tato úprava bývalé trati 02 byla levnější než ty tunely? Dále se v diskuzi uvádí, že teoretická možnost protáhnout dráty až do Hanušovic (a odklonit tak část koridorové dopravy) naráží na velké sklony v okolí… Číst vice »
Je to, pravda, delší cesta. A pomalejší. Ale zato si vystoupáte 100 metrů navíc.
No, říká se tomu variant i cesta
Trojúhelník v Ústí by zajistil bezúvraťovou jízdu z Třebové při dvou kolejích do Třebové by výpadek kapacity z jakéhokoliv důvodu na současné trati (kdoví jak to bude s tunely) nebyl tak kritický. V případě 3 kolejí do Třebové by to už začalo pomáhat běžně. Další věc, pokud se elektrifikuje Týniště-Letohrad, tak elektrické vlaky nebudou muset přes Bezpráví, tím se uvolní kapacita, pokud tam jezdí nějaká nákladní doprava, tak by mohla přímo na Pravobřežku. Pokud by byl trojúhelníky a 3 koleje do Třebové (ne to neříkám protože 3 by bylo nějaké magické číslo, ale víc se toho nedá Ústím bez problémů… Číst vice »
Mně na vás hrozně baví to, že ačkoliv tématu vůbec nerozumíte, máte neustále potřebu vymýšlet podobné fantasmagorie. Nechcete si radši pořídit chatku v zahrádkářské kolonii? Z toho budete mít aspoň rajčata…
???
Asi mu vadí moje nápady, uznávám někdy trochu na hraně, a nejraději by aby kolem ní bylo až nábožné ticho a nikdo je nerušil. Přitom že je tam problém a bude problém i po stavbě tunelů vyleze každému kdo se na to podívá.
Líbí se mi snění, možná by na naší železnici někdy mohlo toto snění nahradit studii ekonomiky. V 89., těsně před převratem, jsem si v paříži na Gare de Lyon prolezl TGV, to byl tedy zásah do mozku milovníka vlaků! Je to již více než 30 let a u nás se mi toto „prolezení“ zatím nezdařilo. Myslíte, že se dožiji VRT Praha-Brno?
Snění je jistě zajímavá činnost, ale jestli to někdy nahradí studii ekonomiky, to nevím, nicméně by mohlo pomoci s prosazením některé stavby a pak indukovat dalších mnoho staveb. Ono vysnít pěknou železniční trať s mosty a tunely se zajímavým řešením místo všudypřítomného pohledového betonu a obyčejných nosníků by s tím mohlo pomoci. Ale kde se tak zasnít? Těch tipů a míst kde by to mohlo pomoci je mnoho. Zasnít se o (možná by vyšla ekonomika taky) trati z Letohradu do Rudoltic? Nebo se zasnít o nové trati z Tišnova do Vlkova se sklonem 10 promile? Nebo o trati mezi Třebíčem… Číst vice »
Nemáte pravdu, trať Hanušovice – Lichkov byla stavěná jako rychlikova, kdyby jste tam někdy jel, 5ak by jste to sám viděl. I tunely jsou stavěné na dvě koleje.
Hlavně, aby ty výtahy fungovaly.
Jako v Lysé nad Labem, jako v Kolíně, jako v Nymburce, jako v Boleslavi na městě….
Ale bezbariérové vlaky jezdí všude – za bambiliardy! to je podmínka EU – že… 🙁
V lysé by měla SŽ udělat vytah na 2.nástupiště odkud jezdi nejdůležitější vlaky.
Velice zdařilá modernizace. Letohrad má špičkový dopravní terminál hodný 21. století!!!
to si nebyl ve Strakonicích 🙂
Jedinou vadou na kráse je, že se nedodělala trakce Týniště nad Orlicí Letohrad bez toho je to pro kočku.
U téhle trati je škoda, že nebyly dotažené dráty až do Králíků, a Pardubický kraj (na rozdíl od Brněnského) nevyvíjí tlak k tomu, aby to bylo napraveno. Takže dnes se tam prohání hlavně motoráky.
A jsou vůbec Králíci (:D) v Pardubickém kraji?
Spíš bych řekl že je škoda že není elektrifikovaná i trať do Týniště, to by totiž mohlo mírně odlehčit koridoru.
Králíky jo. A bohužel i Červená Voda, která už je na Moravě.
Oboje by se hodilo 🙂 Díky elektrizaci do Králík by mohla většina vlaků na trati 024 jezdit v elektrické trakci, elektrizací Týniště – Letohrad by vznikla další možná odklonová trasa ke koridoru a bylo by možné vést elektricky vhodnými jednotkami Sp vlaky Hradec Králové – Letohrad.
A ještě by až po Doudleby mohlo být 140-160km/h jen s menšími přeložkami.
S dovolením se trochu zasním, bylo by ještě pěkné, po dokončení tunelů, si dát práci s projednáním zdvojkolejnění do Letohradu a potom novou tratí kolem Dolní Černé do Rudoltic s napojením trojúhelníkem na koridor. Když to tak vezmeme, tak ČR chybí všeho všudy 7-27 km nové tratě, která by vyřešila problémy s velkou částí nákladní dopravy.
Elektrifikovaná dvoukolejka přes Dolní Lipku by byla pro nákladní dopravu naprosto dostačující a cenově by to všlo stejně jak tunely u Brandýsa. To že to vede územím nikoho bych bral spíš jako výhodu.
A k tomu státní postrk pokus č. 2? Vždyť tam je sklon minimálně 18 promile! Navíc tam má stát přehrada na obou teoreticky použitelných trasách.
Ty přehrady jsou ještě větší scifi než elektrizace 🙂
To ano, jenomže nikdo nedá peníze na zvdojkolejnění a elektrizaci v nové stopě se sklonem kolem 10 promile, dokonce ani na ten prostý drát, pokud by to mělo všechno skončit pod vodou, to je ten problém.
Omlouvám se, ten palec dolů jsem dal nechtěně a nejde vzít zpět…
V pohodě 🙂
Ano, až do Doudleb jsou koleje rovné….
A ještě by bylo fajn, kdyby to ty spěšné vlaky Hradec Králové – Letohrad stíhaly za nějakých 50 minut, aby měly přípoje na obou stranách (vždycky v celou). Je to nějakých 62 km, tak to snad nechci moc 🙂
To by měl průměrnou rychlost 74,4 km/h. Při jízdě rychlostí nejméně 110 km/h by to vyšlo.
Týniště taky, ale dodělat dráty skrz Hanušovice do Zábřehu.
Bylo by to pěkné, ale asi to neprojde, nakreslili si tam vysokou přehradu.
Mě by se víc líbily dráty z Hanušovic do Jeseníku. možná s tím že se někde udělají na trati i nějaké přeložky. A pak…, s dovolením se zasním podruhé, nová trať, přes Zlaté hory, nebo jednání s Polskem a odkupu trati a pozemků a postavit spojku přes Glucholazy do Třemešné. Možná by to prošlo, pokud slíbíme že zároveň elektrifikujeme a doplníme trojúhelníky všude mezi Ostravou a Glucholazy, čímž by vznikla zajímavá alternativní trasa.
Tím líp. Potřebná přeložka (je to stále náhrada za koridor) bude ideální místo pro elektrizaci. A platit to bude ŘVC, ne SŽdc.
Přeložka spíš takhle? https://mapy.cz/s/cakezofajo
Přes Zlaté Hory by to byla nová trať. Přeložky jsem myslel ve smyslu že to je hrbaté aniž by k tomu byl důvod, tedy dnes, tehdy asi sledovali hranice pozemků, nebo šetřili, také možná oboje. Přehrady jsou v gesci MZe, pokud se nepletu, chudáci na ŘVC nemají pořádně prostředky na rybochod v Bělově (i když to je možná zase investice PMO) takže komora nestojí. (Ale možná je to dobře, mohlii by rovnou stavět pro třídu I a ne pro třídu 0, stejně pak v Kroměříži a Olomouci). Problém je že na sklon pod 10 promile to chce kompletně novou trasu,… Číst vice »
Tak to zamítnutí dostane při DÚR MZe od MD. Silně pochybuji, že zrovna tuhle trať dovolí MD zrušit. Právě z těch důvodů, které jsme již popsali. Olomouc – Uničov – Šumperk – Hanušovice – Lichkov – Letohrad – Týniště – Hradec
Ano, bylo by to pěkné, kdyby to šlo, ale bohužel to snad prolezlo přes vládu (nejsem si teď jistý jestli ten seznam míst pro přehrady je jenom v gesci ministerstva, nebo to musí přes vládu aby ty profily a území začala být chráněná), nicméně by se daly využít synergie, lidé v oblasti asi nebudou nadšení z přehrady, nebudou z toho asi nadšené možná dráhy a ekologové také ne. Takže to by byl první krok, řekl bych. Ale neumím si představit sedět vedle sebe předsedu Greenpeace, Dětí Země, generálního SŽ, předsedu ŽESNADu a dalších. Pokud jde o zadržení vody pro další… Číst vice »
Klikl jsem si jí. Kvalitně praštěný. Nový Pacifik. https://mapy.cz/s/derokupade
Maximální hladina je by voko v +-500mnm
Jako ti, co by v tomhle nesouhlasili – to je děsná směska.
Navíc přehrada odřeže dost obcí v údolí – proto se Morava vzteká (spádová pro Vojtíškov, Vysokou?). Vlaské jde pod hladinu, Žleb, Vysoké Žibřidovice, Chrastice a Hynčice budou bez spojení a Starému Městu zůstala jediná klikatá silnice přes Šléglov.
25 promile by woko, taky dobrý. To by bylo tak na to postavit tam křížence Semmeringu a Brusia. Ten tobogán u Raškova, ještě navíc s tím Hradem co by se musel udělat, to by bylo jak něco z katalogu modelové železnice. Ne že by se mi nelíbilo to vidět postavené… ale proboha vždyť to je šílenost! Ale na druhou stranu… nechal bych je to postavit, prostě za dráhu by měl být požadavek na nějakou takovouto trať s parametry kolem 10 promile, dvojkolejka, elektrifikovaná… je to nějakých 25 kilometrů trasy to je tak za 10 miliard s těmi mosty a tunely.… Číst vice »
To je u mých návrhů v kopečkách takový normální limit. 150 rovno, 5 nahoru – 30:1. Vyšší poměr zpravidla selhává co se možné délky týče a nižší je spíš na zuby.
Vedle u Zubačky někdo fňukal nad Harrachovským tunelem, ale zubatá je 110:5 (do Desné) a 80:5 (u Pustinské). A tam se taky jezdí adherzně. Takže se ještě považuji za příčetného.
Jenže to je tak pro lehké osobní vlaky, ne pro nákladní. Ještě jsem si říkal že pokud by se nestavěla přehrada, tak se dá ten Hanušovický Semmering o dost zkrátit.
Tak jsem ještě koukl na Generel LAPV http://eagri.cz/public/web/file/133229/Generel_LAPV___vc._protokolu.pdf a mohu konstatovat, že s oběma potenciálními přehradami bude ještě veselo. Hoštejn kvůli zachovanému údolí (což by lokálka mohla i podpořit) a u Hanušovic se natvrdo vzteká obec Malá Morava a ještě neřeklo své Staré Město, které to prakticky odřízne. A opět má zachované údolí.
Tak jsem se do toho také díval, jsou to hovadské stavby s pochybným účelem, dokonce bych řekl že pohrobek z komunistického plánování, kdy musely všechny ukazatele nesmyslně růst. (spotřeba pitné vody šla za 30 let dolů minimálně o 50l/osobu a den). Celá oblast Moravy (řeky) je na desítkám metrů silných nánosech štěrkopísků, jsou tam obrovské zvodně, celá oblast od Zábřehu po Olomouc je protkaná kanály, říčkami, starými rameny ze kterých se ty zvodně doplňují, pokud tam chtějí posílit vodárenství, nebude pro ně nic jednoduššího a levnějšího než navrtat nové artézské studny a podpořit funkci těch kanálů. To znamená vyčištění a… Číst vice »
Mne na tom rozsekala šumavská Ostružná. Protože sedlo Čachrov je třeba taky nějak vymyslet a nejezdit středem vesnice a skrz tamní výživné vracečky. Tak jsem klikl něco takového mapy. cz/s/henumedevo
A návazně mapy. cz/s/gopepasevo
Přehradu by stačilo posunou 1km po proudu a všechno by se vešlo.
Přesně tak, většina těch přehrad neplní svůj účel. Hlavním problémem je uvedení krajiny do funkčního stavu – tedy změnit zacházení s půdou tak, aby zasakovala vodu, obnovily se lesy v co největším rozśahu, aby jímaly vodu a snižovaly teplotu, pak suché poldry a úpravy toků tak, aby zde nebyly rychlé průtoky vody atd.
ŘVC? Spíš PMO a PLA. Z těch přehrad sotva uplácáte vodní cestu.
Já takhle sním už od dětství, jako milovník vlaků, ale drátů jsem se nedočkal, v tom kraji už nežiji…
Přes ty Zlaté Hory to vůbec není fantazie. Vždy se čas od času na to nesměle upozorňuje a bylo by na čas se tam konečně rozhoupat a postavit to. Navíc se tam jedná i o zahájení nové těžební činnosti.
Králíky – vzor hrad?
(To bylo schválně a ze srandy)
No to asi ne. To by byla maximálně nouzovka při problémech na koridoru.
A co trať Štíty – Hoštejn? 😀
Hrozný s***í v tom údolí. https://mapy.cz/s/jupajopole
Co jako místní vím, tak tato trať byla kdysi dávno prý již jednou plánována (tuším že mezi válkami, ale neberte mě úplně za slovo), avšak to nedopadlo, navíc pro údolí Březné již tehdy začaly vznikat plány na přehradu …
Pánové, včera jsem četl nějaký autobiografický poznámky Květoslava Minaříka, kde se zmiňoval, co se mu povedlo pomocí vysoké magie. Podle toho by dobrý mág určitě dokázal iniciovat takový rozhodování politiků, aby se tyhle tratě postavily 😀 😀
V tomhle případě by mohl stačit Antonín Minařík.
Dobrá práce.
By me zajimalo, jak tomuhle mohla vyjit ekonomika. Zjevne se to „chtelo“…
Trať je „záložní“ ke koridoru Balt-Jadran, navíc elektrifikovaná a vede na Mezilesí a dále do Polska, je navíc jedinou spojnicí Čech a Polska, která je pod drátem.
Ta trať není záložní ale hlavní, jiná pořádná trať do západního a jihozápadního Polska nevede, taky proto je v TEN-T.
A zvyseni rychlosti z 50-70 na „az 80“ povede k tak vyznamnemu prevodu nebo indukci zeleznicni dopravy?
A kolik je rychlost na navazujících úsecích? Na celé trati není vic jak 100kmh. Pro projíždějící nákladní vlak je určitě plus, že nemusí zbytečně brzdit o tolik.
jaké nákladní vlaky??? ty už jsou v těchto místech vyhlazené z povrchu železničního …
Právě elektrifikace přímo do Týniště by je tam vrátila.
Ekonomika na TEN-T tratích není problém, zvlášť na jednokolejce.
Ano? Muzete mi to vysvetlit
Protože v tu chvíli trať musé splňovat TSI Infrastruktura , a tím se většina peněz dostane z kolonky investice do kolonky uvedení do normového stavu.
Když se chce, tak ekonomika není problém skoro nikde. Jenže ono se nechce, že jo. Je s tím pak moc práce. Takže je lepší investovat tak, aby co šlo co nejsnáze a byl z toho co největší vejvar.
V poslední větě jste výstižně popsal princip modernizace tratí v Česku. Kdyby jste neměl pravdu, tak máme hotové uzly, AC 25 kV 50Hz, užitečné délky 740m a v kritických úsecích více kolejí. Navíc by vše bylo dávno hotovo. Nic z toho ale není, takže celkem nerozumím tomu, proč Vám někdo dává mínus body.
Problém je v přístupu nikdy se to tak nedělalo/vždycky se to tak dělalo. Také v tom že se spoléháme že přijde brzy Godot, tedy VRT a místo toho aby se udělalo co nejdřív zkapacitnění Praha – Kolín, teď se do toho hrabe ale koleje se nepřidaly, eventuálně dále, tak se to neudělá, protože bude VRT. Ale ta nebude sloužit před rokem 2050. Jaký může být nejhorší výsledek? Trať s přebytkem kapacity, ale to kdoví jestli. Protože změny jinde v síti mohou znamenat že se využije třeba pro nákladní dopravu.
záměr je – vystrnadit nákladní dopravu na silnice, ne přemýšlet o dopravě nákladu po železnici (Agenda 2000 by Deutschland)
Zase nebuďte takový konspirační teoretik, EU se snaží nacpat co nejvíce dopravy na koleje a podle toho co píšete by se tu snažilo Německo aby toho po kolejích jezdilo co nejméně.
No, občas mi to s tím jejich plánováním staveb Bavorsko – Česko i připadá. Dráty končí v Hofu a na druhé straně tuším v Regensburgu a nevidím nějakou jejich přehnanou aktivitu to měnit.
To jen jenom spíš neschopnost našich politiků a lidí od dráhy.
Však se to Německo snažilo dost a podle toho to vypadá. jde jen o to, je nenapodobovat a zavčas tu likvidační práci zastavit.
Byl to tady jeden železniční fanda, který si stěžoval, že zkrz Kolín jezdí těch vlaků moc a pak jsou z toho problémy při projetí stůj.
Tak si vyberte….