V Brně se otevírá další část opraveného hlavního nádraží
Opravené prostory na brněnském hlavním nádraží. Foto: České dráhy
Z nádraží zmizela velká čekárna. Poslední etapa oprav má být hotová příští rok.
Z nádraží zmizela velká čekárna. Poslední etapa oprav má být hotová příští rok.
16 pokladen v roce 2021? Není to přežitek? Když supermarkety můžou mít samoobslužné kasy, proč ne dráhy automaty na jízdenky? Platba kartou, i hotovostí. A pro ty konzervy i pár pojladenu s obsluhou 😀
Pronájem. Vskutku povedená operace tradičních stran.. Antikoblih.
Olé, do další části brněnského nádraží dorazilo 21. století. To je událost..
Kolikrát by stačila VAPka, vynález století dvacátého.
Krásná rekonstrukce, jenom opravdu škoda toho hrozného polepu prodejny Guty, protože detaily dělají celek. A myslím že se firma tímto způsobem připravuje o spoustu zákazníků, alespoň na mě ty celoplošné polepy psychologicky působí dojmem zaplivaného nonstopu kde majitel nechce vidět co se děje uvnitř a těmto prodejnám se většinou vyhnu.
Kéž by takhle dali dohromady i ten hlavní podchod z nádraží k tramvajím… (Pardon, Šalinám) a trolejbusům.
Nádraží a šaliny jsou v jedné úrovni, tam stačí zbourat ta debilní zábradlí a namalovat přechod.
Uvědomujete si, že zábradlí tam usměrňují pohyb chodců právě na přechod a do podchodu? Podle mě by bez usměrnění by tam byl ještě větší chaos.
A nebo by někomu konečně docvaklo, že je vhodné tam alespoň ve směru od Nových Sadů vytvořit pěší zónu po vzoru České. A nebo, alternativně, tramvaje přimknout k chodníku u budovy a auta obousměrně poslat z druhé strany. Aby to ale fungovalo, tak by se musela nějak upravit i trolejbusová konečná, aby tam nedocházelo ke zbytečným konfliktům mezi auty a trolejbusy.
Obávám se, že ploty mezi kolejmi vůbec nesouvisí se silničním provozem.
Tady začíná a vede zkrz celou zastávku až k přechodu: https://mapy.cz/s/holuzajucu
Myšlenku odstranění zábradlí maximálně podporuji. Vznikla by tak tzv. sdílená zóna, kde jsou všichni na jedné ploše a pohybují se nízkými rychlostmi na bázi očního kontaktu. U nás budou mnozí šokováni, nicméně (už nejen) v zahraničí je těchto řešení mnoho, rychle přibývají a fungují.
Jasně, oční kontakt s lidma co čumi do telefonu. pro plynolost MHD tam jasně zábradli být musí. Omezil bych ale úplně vjezd aut.
To by bylo to nejhorší, co by se mohlo u nádraží stát. Jinak přechod tam je, ale když je někdo línej ujít pár metrů…
Hezký, ale ty lavičky, na kterých se nedá sedět, to je nějaká nová móda?
Ani ležet?
Možná právě kvůli eliminaci využívání bezdomovci a podobnými individualitami, ale souhlasím s vámi.
Existují lavičky, která mají sedátka oddělená madly. Na těch se dá (víceméně) sedět, ale ne ležet.
Sorry za O.T.
A vzpomínáte na tu brněnskou pizzu v severním podchodu?
Za 20, potom 25kc ale vždy teplá a čerstvá z pece.
Něco tak lahodného dělali snad jen nahoře vlevo před Českou.
I když se pohybuji po Itálii zhruba 20 let, vždy jsem tam rád zavítal.
Byla to sázka na jistotu.
Hezký 🙂 škoda, že je tam ten polep u GUTY, myslím si, že by to vypadalo lépe bez žlutého pozadí (žluté, nebo hnědé logo bez pozadí na skle), v tom opraveném prostoru je to jako pěst na oko…
Tyhle celoplošný zaslepující polepy jsou zlo bez ohledu na barevnost. Lacinej materiál, lacinej tisk a estetickej analfabetismus, to je dohromady smrtící kombinace. Pevně doufám, že v tomto případě zůstane jen ten horní polep s logem (i když i ten by mohl být znatelně méně řvavý) a to peklo, kterým jsou polepeny dveře a výlohy, je tam jen kvůli zakrytí probíhajících úprav prostoru.
Rozhodně ani ten horní! Stačí tam nalepit jen samotné logo.
Vzhledem k tomu, že žlutá je jejich firemní barva, bych se nějaké změny moc neobával.
Stačí logo bez pozadí. Žluté nebo hnědé, to je jejich věc.
Mám rád asijskou kuchyni, a je dobré, že je v Brně takový výběr, zvlášť kolem nádraží, ale jestli už jich není trochu moc… A ad polepy, oni si asi asiaté potrpí na celoplošné polepy, podle toho, jak vypadají mnohé večerky a bistra.
Tak se jim dá vysvětlit, že tady to nepůjde.
Mrňavé posuvné dveře se šedým rámem a na tom fólie… Na estetiku my si v Brně potrpíme.
Estetika je věc, v které má valná většina lidí velké nedostatky. Ostatně stačí se podívat skoro na jakýkoliv moderní dům.
No…pěkný…to bude první 2 dny
Proto to měli radši nechat v původním stavu?
Nejste vy známý nihilista Karl Hungus?
A bude tam i krám se špagetama? Jsem před měsícem koukal že byl pryč. Na rychlovku to vůbec nebylo špatný☺️
V Brně nejsou žádné „krámy“! Krám = vergl, šmejd, neužitečná věc.
No, doufám, že konečně půjde normálně projít tou menší halou, vedle které je bankoš Spořky a do které ústí jižní podchod (neorientuju se, který je odjezdový a který příjezdový). Jako nevidomý totiž v posledním roce občas bojuju s tím, že lidi stojí jak blbí v hloučcích i uprostřed chodby a člověče poraď si. Že by se rozprostřeli do nějakých řad a nechali uličku, to vůbec. Proto doufám, že budou pořádnější čekárny a jsem zvědav na ČD Lounge, v Praze ji na čekání docela využívám. Takže v tomhle jediném aspektu byla velká hala s víc lavičkama mnohem lepší. Přecejen by se… Číst vice »
ČD Lounge ovšem už na nádraží je, v pravé části budovy hnedka vedle 1. nástupiště, vedle čekárny RegioJetu. Tak zkuste příště 🙂
Ono by úplně stačilo, kdyby Správa nelosovala kolej a nástupiště z klobouku jen pár minut před odjezdem vlaku. Protože takhle se lidi, co přijdou na nádraží dřív, logicky zastaví na místě, odkud mají dobrý výhled na tabuli, a čekají na informaci o nástupišti
Velmi dobrý postřeh.
Kdysi jsem měl za naprosto odstrašující příklad Žilinu.
Tam to hodili i 5min. před pravidelným příjezdem.
V Praze pamatuju běžně, že kolej u EC do Vídně losovali i -5 minut před pravidelným odjezdem vlaku výchozího z Wilsoňáku, protože prostě byl problém přistavit včas soupravu. Těžko se to vysvětlovalo cizincům, kteří nebyli znalí situace a snažili se doptat spolucestujících.
Tak to se děje dodnes, ne?
To je tam dodnes. Čekání před tabulí, potom úprk na správné nástupiště, tam chvíli čekání, kdy najednou oznámí, že vlak přijede nakonec jinam a rychlý úprk na jiné nástupiště, do toho zmateným cizincům vysvětlovat, že musí běžet s vámi, jestli chtějí odjet.
Ještě horší byla situace na brněnském Dolním nádraží během předloňské výluky, kdy dokázali nástupiště oznámit teprve ve chvíli, kdy vlak začal brzdit u nástupiště. Naštěstí tam jsou pro osobní vlaky jen dvě nástupiště a tři koleje a většina vlaků odjížděla zpravidla ze stejných nástupišť, ale přesto na to po dobu celé té roční výluky byly neustálé stížnosti, ale nic se nezměnilo i navzdory neustálým slibu o nápravu ze strany SŽDC, A jelikož situace po výluce na brněnském hlaváku připomíná právě situaci na Dolním během výluky, nemůžu se zbavit podezření, že dispečeři z Dolního byly „za dobře odvedenou práci“ odměněni přesunem… Číst vice »
A u začínajících vlaků 10 minut před odjezdem, i když souprava stála u nástupiště dobrou půlhodinu.
Snad BNSD nahodí i zbývající posprejovaný kousek fasády u viaduktu. Chystaná oprava pravého křídla očividně nezahrnuje obnovu vybombardované věže, což je ostuda, která se táhne minimáně od oslav 150. výročí příjezdu prvního vlaku do Brna. A vypadá to, že nájemce nenašel odvahu ke stržení veleodporné přístavby a obnově původního litinového podloubí.Stačí si najít pár historických fotek, jak ta budova byla kdysi krásná. Samotný přednádražní prostor to je spíš otázka pro architekta města, ale ten pokračuje ve stavění odsunutých vzdušných zámků, takže nehrozí, že by se nejfrekventovanějším místem v centru v dohledné doě zabýval.
jo, něco mám zasunuteho ve vzpominkach z velmi časného dětství, jak jsem nechápal proc staví takovou odbornost, jako je ta přistavba…a je tam furt…
teď nám vyrostla na terase napravo od vstupu zase jiná odbornost…ach jo…
a neobnovena věž…co na to říct. taky hodně stará vzpomínka, jak se nad tím pohorsoval dedecek, který si samozřejmě nádraži dobre pamatoval ještě s ní…
prostě odpornosti v Brně trvají dost dlouho
Hoši vole, proč mne furt ničíte těmi jakoukoli erudicí nepolíbenými exkurzemi do vod ochrany a obnovy památek? Jako jo, chápu, že to myslíte dobře, ale takhle jednoduchý to fakt není. Replika něčeho, co tam už skoro 80 let není, už nedává smysl. Jednak je současnej stav dokladem nějakého stavebního vývoje a historie tý budovy a vlastně i celýho města (a tak jí ta chybějící věž paradoxně přidává na zajímavosti), druhak vyšvihnout na jakoukoli památku nějakou kašírku s tvrzením, že kdysi tam něco takovýho, je zcela proti smyslu památkové péče. S přimhouřenýma očima by šla udělat replika za pomoci původních materiálů… Číst vice »
na mockera máme názor obdobný…
k památkové péči či nepeci…chybějící druhá věž nádraží je oblíbená brněnská bolistka. nic víc. nejde zde ani o památku, jen by se asi půlce brnaku zaleskly očí slzami, kdyby byla obnovena. nevím proč, zda jde o jizvu války, kterou pořád podvědomě chceme zacelit, fakt nevím…
PS: znáte tu pristavbu místo litinoveho podloubí? to má památkovou hodnotu…jako ukázka prasactvi. ale to asi není třeba nechat zachovane, stejně jako barokní interiéry vylepšené vestavbou záchodu pro půlku motostřeleckého pluku. navrhněte tedy co dle kanonu památkové péče s tím dělat…
Ale tak já chápu, že ustřelená věžička je skutečně pro Brno bolístkou, nicméně to nic nemění na skutečnosti, že se jedná o odborný problém, u kterého jsou názory prostých rolníků zcela irelevantní. A co že by se tedy mělo dělat? To je jednoduché – buď nic (tedy rozuměj „opravit všechno stávající tak, jak je, bez ohledu na dobu vzniku)“, nebo vyhlásít mezinárodní architektonickou soutěž na dostavbu. S tím, že případné demolice stávajících částí budou erudovaně vyargumentovány. První případ je v pořádku, neb konzervuje nějakou podobu stavby danou historickým vývojem, u druhýho je to zase o nalezení kvalitního řešení, které např.… Číst vice »
tak píšete jako byste byl z NPÚ. Ale ubezpečuju Vás, že pokud by tam začal někdo přistavovat něco ve stylu sklo a ocel, jak měl (a doufám, že už je to přešlo) NPÚ v záměru přistavět k Invalidovně v Praze, tak ztrácí celá památková péče jakékoliv opodstatnění v očích 99% občanů a kope si vlastní hrob. Je krásné si za státní budovat teorii památkové péče, ale je zcela nereálné očekávat, že tyhle věci bude dlouhodobě někdo ochoten platit. Památková péče může využít konzervativismu nemalé části společnosti, ve stylu „co je staré to je hezké a cenné“…nebo půjde památková péče do… Číst vice »
Jak jsem psal, tohle není problematika, do které by měli kecat prostí rolnící. Stejně, jako se na jejich názory nedbá při provozování atomové elektrárny nebo operacích srdce. A to, co jste vyplodil, to jenom dokládá. Nechápete smysl památkové péče, nevíte vůbec nic o jejím fungování a principech a ještě se dožadujete, aby památkáři své fungování přizpůsobovali názorům „99 %“ laické veřejnosti, která – stejně jako vy – pumpičku ví, o čem je vlastně vůbec řeč. To přece vůbec nedává smysl. Ale je mi jasné, že vám ani většině podobných tady, kteří by neviděli nic špatného snad ani na Karlštejně ze… Číst vice »
Stavební vývoj a odstranění válečných škod jsou pro mne dvě různé věci. Vzhledem k tomu, že severní věž nadále stojí a kromě toho údajně existují i plánky budovy, neměl by být ani technický, ani morální problém tu chybějící dostavět. Polemice o podobě zbývající části pravého (jižního) křídla rozumím. Donedávna se s ním nedalo nic dělat, bo tam byla technologie. Ta se přestěhovala do nového baráku za VI. nástupištěm. Nabízí se šance udělat něco nejen s jižním křídlem, ale třeba i s prostorem před ním až po vozovku. Když se chce, tak to jde, stačí se podívat na citlivě obnovenou frontu… Číst vice »
Jenže o technickém problému to právě vůbec není…
Jéje, někdo zmínil mého oblíbence Mockera, co na Karlštejně ve jménu svérázné autenticity zboural jagellonský palác a ve věži pražské katedrály původní gotické klenby. Takže zdravím! 😀
A taky postavil tolik obdivovanou „gotickou“ fasádu baziliky sv. Petra a Pavla na Vyšehradě.
Vypadá to pěkně a přívětivě. Jen by mě zajímalo, zda někdo bude něco dělat i s těma smrdutejma bezďákama močícíma za chodu.
Ve Ostravě Svinově jsme měli před lety podobný problém.
Vše se vyřešilo bezpečnostní agenturou, která za půl roku (možná dřív), tenhle problém naprosto vymýtila.
K slušným lidem se chovali slušně, ale přesto vás upozornili, že se to nesmí.
K těm co tam nemají co dělat, se chovali tak aby už tam příště nepřišli.
Světě div se, podařilo se.
To samé Pardubice hl.n. – po příchodu agentury bylo během krátkého času nádraží čisté, bez pomočených laviček, pozvracených koutů a bez obtěžování cestujících.
Proč se tam teda furt ochomejtá Rosťo, Parmič, občas Liboros?
Tak v Děčíně je to to samé i po přítomnosti agentury, běda aby si kolega ve 23:00 na 4. peróně zapálil, ale u vstupu do haly, kde platí ten samý zákaz si ochranka vykuřuje i s bezďákama a ostatníma indivinduama.
Billa! Perfektní
Ještě interspar a máme to ve štatlu jak ve Vídni 🙂
Spar ve Vídni je super, ale někdy jsou tam takové fronty u pokladen, že si za 20min nestihnete koupit ani vodu.
Myslím 20min na přestup.
Každopádně levnější než Pont.
no během posledních pár týdnů jsem v tom jejich nádražním byl asi šestkrát a relativně v pohodě, do pěti minut fronta max… přijde mi fajn, jo lidí tam je přirozeně plno
Samozřejmě, že v tomhle ročním období a za přispění různých omezení se to zlepšilo.
Já bral v úvahu časový horizont od otevření (včetně léta).
A věřte mi, přestupuji na Wien Hbf. minimálně 20krat za rok.
Kde bude ČD Lounge?
Ten je tam již delší dobu, jen je skryté u mezinárodní pokladny, která je v příjezdové hale naproti čekárny RegioJetu.
Nádhera! Na nádraží bude i malý supermarket Billa.
No úplná paráda. Nebýt toho, že Tesco je doslova 2 minuty chůze daleko.
tak ty dvě minuty můžete zájemcům někdy zkusit předvést…
mimochodem, to už je blíž albert v letmu
Mě by zajímalo, jestli by se vám podařilo v tom velkém Tescu nakoupit do pěti-deseti minut, během čekání na vlak. V Bille v Praze na hlavním jsem s tímto většinou problém neměl a doufám, že v Brně to bude podobné.
Máte na mysli to Tesco, které se bude příští rok bourat?
Od kasy? Na čtvrté, když je málo lidí, východním podchodem. Možná ano, ale hovadským krokem vzbuzujícím podezření u jakéhokoliv policisty.
Radost videt.. vyslo to
Guty 👏… Konečně se bude dát na tom hnusně brněnském hlavaku posedět i u dobrého jídla 😁
Chuť Guty nemůžu posoudit, ale mrzí mě, když na fotkách vidím, jak je to jediná provozovna, co polepila fóliemi celé dveře a prosklení. Všichni ostatní prodejci to vyřešili civilizovaně, a tak to má být.
JJ, tyhle celopolepy výloh jsou strašnej mor. Škoda, že jim to ve zrekonstruovaný části nádraží majitel budovy dovolí.
Za normální supermarket v podobě Billy jsem velmi rád. Pont s menším výběrem jsem moc nemusel (třebaže poblíž je Tesco i Albert).