V Brně se otevírá další část opraveného hlavního nádraží

Opravené prostory na brněnském hlavním nádraží. Foto: České dráhyOpravené prostory na brněnském hlavním nádraží. Foto: České dráhy

Z nádraží zmizela velká čekárna. Poslední etapa oprav má být hotová příští rok.

75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
aldik

16 pokladen v roce 2021? Není to přežitek? Když supermarkety můžou mít samoobslužné kasy, proč ne dráhy automaty na jízdenky? Platba kartou, i hotovostí. A pro ty konzervy i pár pojladenu s obsluhou 😀

zdenek

Pronájem. Vskutku povedená operace tradičních stran.. Antikoblih.

Jakub

Olé, do další části brněnského nádraží dorazilo 21. století. To je událost..

Jiří Kocurek

Kolikrát by stačila VAPka, vynález století dvacátého.

Michal J.

Krásná rekonstrukce, jenom opravdu škoda toho hrozného polepu prodejny Guty, protože detaily dělají celek. A myslím že se firma tímto způsobem připravuje o spoustu zákazníků, alespoň na mě ty celoplošné polepy psychologicky působí dojmem zaplivaného nonstopu kde majitel nechce vidět co se děje uvnitř a těmto prodejnám se většinou vyhnu.

Dan Žatecký

Kéž by takhle dali dohromady i ten hlavní podchod z nádraží k tramvajím… (Pardon, Šalinám) a trolejbusům.

Racek

Nádraží a šaliny jsou v jedné úrovni, tam stačí zbourat ta debilní zábradlí a namalovat přechod.

Alibaba

Uvědomujete si, že zábradlí tam usměrňují pohyb chodců právě na přechod a do podchodu? Podle mě by bez usměrnění by tam byl ještě větší chaos.

Petr Novák

A nebo by někomu konečně docvaklo, že je vhodné tam alespoň ve směru od Nových Sadů vytvořit pěší zónu po vzoru České. A nebo, alternativně, tramvaje přimknout k chodníku u budovy a auta obousměrně poslat z druhé strany. Aby to ale fungovalo, tak by se musela nějak upravit i trolejbusová konečná, aby tam nedocházelo ke zbytečným konfliktům mezi auty a trolejbusy.

Jiří Kocurek

Obávám se, že ploty mezi kolejmi vůbec nesouvisí se silničním provozem.
Tady začíná a vede zkrz celou zastávku až k přechodu: https://mapy.cz/s/holuzajucu

Pavel Skládaný

Myšlenku odstranění zábradlí maximálně podporuji. Vznikla by tak tzv. sdílená zóna, kde jsou všichni na jedné ploše a pohybují se nízkými rychlostmi na bázi očního kontaktu. U nás budou mnozí šokováni, nicméně (už nejen) v zahraničí je těchto řešení mnoho, rychle přibývají a fungují.

Nikdo

Jasně, oční kontakt s lidma co čumi do telefonu. pro plynolost MHD tam jasně zábradli být musí. Omezil bych ale úplně vjezd aut.

Tomas

To by bylo to nejhorší, co by se mohlo u nádraží stát. Jinak přechod tam je, ale když je někdo línej ujít pár metrů…

exttmis

Hezký, ale ty lavičky, na kterých se nedá sedět, to je nějaká nová móda?

Kernteriér

Ani ležet?

Dan Žatecký

Možná právě kvůli eliminaci využívání bezdomovci a podobnými individualitami, ale souhlasím s vámi.

tarten

Existují lavičky, která mají sedátka oddělená madly. Na těch se dá (víceméně) sedět, ale ne ležet.

Tomáš

Sorry za O.T.
A vzpomínáte na tu brněnskou pizzu v severním podchodu?
Za 20, potom 25kc ale vždy teplá a čerstvá z pece.
Něco tak lahodného dělali snad jen nahoře vlevo před Českou.
I když se pohybuji po Itálii zhruba 20 let, vždy jsem tam rád zavítal.
Byla to sázka na jistotu.

jj23

Hezký 🙂 škoda, že je tam ten polep u GUTY, myslím si, že by to vypadalo lépe bez žlutého pozadí (žluté, nebo hnědé logo bez pozadí na skle), v tom opraveném prostoru je to jako pěst na oko…

Facepalm

Tyhle celoplošný zaslepující polepy jsou zlo bez ohledu na barevnost. Lacinej materiál, lacinej tisk a estetickej analfabetismus, to je dohromady smrtící kombinace. Pevně doufám, že v tomto případě zůstane jen ten horní polep s logem (i když i ten by mohl být znatelně méně řvavý) a to peklo, kterým jsou polepeny dveře a výlohy, je tam jen kvůli zakrytí probíhajících úprav prostoru.

tarten

Rozhodně ani ten horní! Stačí tam nalepit jen samotné logo.

Kernteriér

Vzhledem k tomu, že žlutá je jejich firemní barva, bych se nějaké změny moc neobával.

tarten

Stačí logo bez pozadí. Žluté nebo hnědé, to je jejich věc.

Pivlis

Mám rád asijskou kuchyni, a je dobré, že je v Brně takový výběr, zvlášť kolem nádraží, ale jestli už jich není trochu moc… A ad polepy, oni si asi asiaté potrpí na celoplošné polepy, podle toho, jak vypadají mnohé večerky a bistra.

tarten

Tak se jim dá vysvětlit, že tady to nepůjde.

Jan Pytela

Mrňavé posuvné dveře se šedým rámem a na tom fólie… Na estetiku my si v Brně potrpíme.

Xaver

Estetika je věc, v které má valná většina lidí velké nedostatky. Ostatně stačí se podívat skoro na jakýkoliv moderní dům.

liposh

No…pěkný…to bude první 2 dny

Beny

Proto to měli radši nechat v původním stavu?

Facepalm

Nejste vy známý nihilista Karl Hungus?

Třicátáprvní Béé

A bude tam i krám se špagetama? Jsem před měsícem koukal že byl pryč. Na rychlovku to vůbec nebylo špatný☺️

Pedro72

V Brně nejsou žádné „krámy“! Krám = vergl, šmejd, neužitečná věc.

Cracatit

No, doufám, že konečně půjde normálně projít tou menší halou, vedle které je bankoš Spořky a do které ústí jižní podchod (neorientuju se, který je odjezdový a který příjezdový). Jako nevidomý totiž v posledním roce občas bojuju s tím, že lidi stojí jak blbí v hloučcích i uprostřed chodby a člověče poraď si. Že by se rozprostřeli do nějakých řad a nechali uličku, to vůbec. Proto doufám, že budou pořádnější čekárny a jsem zvědav na ČD Lounge, v Praze ji na čekání docela využívám. Takže v tomhle jediném aspektu byla velká hala s víc lavičkama mnohem lepší. Přecejen by se… Číst vice »

VasekM

ČD Lounge ovšem už na nádraží je, v pravé části budovy hnedka vedle 1. nástupiště, vedle čekárny RegioJetu. Tak zkuste příště 🙂

Racek

Ono by úplně stačilo, kdyby Správa nelosovala kolej a nástupiště z klobouku jen pár minut před odjezdem vlaku. Protože takhle se lidi, co přijdou na nádraží dřív, logicky zastaví na místě, odkud mají dobrý výhled na tabuli, a čekají na informaci o nástupišti

Tomáš

Velmi dobrý postřeh.
Kdysi jsem měl za naprosto odstrašující příklad Žilinu.
Tam to hodili i 5min. před pravidelným příjezdem.

*h8*

V Praze pamatuju běžně, že kolej u EC do Vídně losovali i -5 minut před pravidelným odjezdem vlaku výchozího z Wilsoňáku, protože prostě byl problém přistavit včas soupravu. Těžko se to vysvětlovalo cizincům, kteří nebyli znalí situace a snažili se doptat spolucestujících.

Facepalm

Tak to se děje dodnes, ne?

Pivlis

To je tam dodnes. Čekání před tabulí, potom úprk na správné nástupiště, tam chvíli čekání, kdy najednou oznámí, že vlak přijede nakonec jinam a rychlý úprk na jiné nástupiště, do toho zmateným cizincům vysvětlovat, že musí běžet s vámi, jestli chtějí odjet.

Petr Novák

Ještě horší byla situace na brněnském Dolním nádraží během předloňské výluky, kdy dokázali nástupiště oznámit teprve ve chvíli, kdy vlak začal brzdit u nástupiště. Naštěstí tam jsou pro osobní vlaky jen dvě nástupiště a tři koleje a většina vlaků odjížděla zpravidla ze stejných nástupišť, ale přesto na to po dobu celé té roční výluky byly neustálé stížnosti, ale nic se nezměnilo i navzdory neustálým slibu o nápravu ze strany SŽDC, A jelikož situace po výluce na brněnském hlaváku připomíná právě situaci na Dolním během výluky, nemůžu se zbavit podezření, že dispečeři z Dolního byly „za dobře odvedenou práci“ odměněni přesunem… Číst vice »

Pezos

A u začínajících vlaků 10 minut před odjezdem, i když souprava stála u nástupiště dobrou půlhodinu.

Tomáš Gottschalk

Snad BNSD nahodí i zbývající posprejovaný kousek fasády u viaduktu. Chystaná oprava pravého křídla očividně nezahrnuje obnovu vybombardované věže, což je ostuda, která se táhne minimáně od oslav 150. výročí příjezdu prvního vlaku do Brna. A vypadá to, že nájemce nenašel odvahu ke stržení veleodporné přístavby a obnově původního litinového podloubí.Stačí si najít pár historických fotek, jak ta budova byla kdysi krásná. Samotný přednádražní prostor to je spíš otázka pro architekta města, ale ten pokračuje ve stavění odsunutých vzdušných zámků, takže nehrozí, že by se nejfrekventovanějším místem v centru v dohledné doě zabýval.

Gwann

jo, něco mám zasunuteho ve vzpominkach z velmi časného dětství, jak jsem nechápal proc staví takovou odbornost, jako je ta přistavba…a je tam furt…

teď nám vyrostla na terase napravo od vstupu zase jiná odbornost…ach jo…

a neobnovena věž…co na to říct. taky hodně stará vzpomínka, jak se nad tím pohorsoval dedecek, který si samozřejmě nádraži dobre pamatoval ještě s ní…

prostě odpornosti v Brně trvají dost dlouho

Facepalm

Hoši vole, proč mne furt ničíte těmi jakoukoli erudicí nepolíbenými exkurzemi do vod ochrany a obnovy památek? Jako jo, chápu, že to myslíte dobře, ale takhle jednoduchý to fakt není. Replika něčeho, co tam už skoro 80 let není, už nedává smysl. Jednak je současnej stav dokladem nějakého stavebního vývoje a historie tý budovy a vlastně i celýho města (a tak jí ta chybějící věž paradoxně přidává na zajímavosti), druhak vyšvihnout na jakoukoli památku nějakou kašírku s tvrzením, že kdysi tam něco takovýho, je zcela proti smyslu památkové péče. S přimhouřenýma očima by šla udělat replika za pomoci původních materiálů… Číst vice »

Gwann

na mockera máme názor obdobný…

k památkové péči či nepeci…chybějící druhá věž nádraží je oblíbená brněnská bolistka. nic víc. nejde zde ani o památku, jen by se asi půlce brnaku zaleskly očí slzami, kdyby byla obnovena. nevím proč, zda jde o jizvu války, kterou pořád podvědomě chceme zacelit, fakt nevím…

PS: znáte tu pristavbu místo litinoveho podloubí? to má památkovou hodnotu…jako ukázka prasactvi. ale to asi není třeba nechat zachovane, stejně jako barokní interiéry vylepšené vestavbou záchodu pro půlku motostřeleckého pluku. navrhněte tedy co dle kanonu památkové péče s tím dělat…

Facepalm

Ale tak já chápu, že ustřelená věžička je skutečně pro Brno bolístkou, nicméně to nic nemění na skutečnosti, že se jedná o odborný problém, u kterého jsou názory prostých rolníků zcela irelevantní. A co že by se tedy mělo dělat? To je jednoduché – buď nic (tedy rozuměj „opravit všechno stávající tak, jak je, bez ohledu na dobu vzniku)“, nebo vyhlásít mezinárodní architektonickou soutěž na dostavbu. S tím, že případné demolice stávajících částí budou erudovaně vyargumentovány. První případ je v pořádku, neb konzervuje nějakou podobu stavby danou historickým vývojem, u druhýho je to zase o nalezení kvalitního řešení, které např.… Číst vice »

Gwann

tak píšete jako byste byl z NPÚ. Ale ubezpečuju Vás, že pokud by tam začal někdo přistavovat něco ve stylu sklo a ocel, jak měl (a doufám, že už je to přešlo) NPÚ v záměru přistavět k Invalidovně v Praze, tak ztrácí celá památková péče jakékoliv opodstatnění v očích 99% občanů a kope si vlastní hrob. Je krásné si za státní budovat teorii památkové péče, ale je zcela nereálné očekávat, že tyhle věci bude dlouhodobě někdo ochoten platit. Památková péče může využít konzervativismu nemalé části společnosti, ve stylu „co je staré to je hezké a cenné“…nebo půjde památková péče do… Číst vice »

Facepalm

Jak jsem psal, tohle není problematika, do které by měli kecat prostí rolnící. Stejně, jako se na jejich názory nedbá při provozování atomové elektrárny nebo operacích srdce. A to, co jste vyplodil, to jenom dokládá. Nechápete smysl památkové péče, nevíte vůbec nic o jejím fungování a principech a ještě se dožadujete, aby památkáři své fungování přizpůsobovali názorům „99 %“ laické veřejnosti, která – stejně jako vy – pumpičku ví, o čem je vlastně vůbec řeč. To přece vůbec nedává smysl. Ale je mi jasné, že vám ani většině podobných tady, kteří by neviděli nic špatného snad ani na Karlštejně ze… Číst vice »

Tomáš Gottschalk

Stavební vývoj a odstranění válečných škod jsou pro mne dvě různé věci. Vzhledem k tomu, že severní věž nadále stojí a kromě toho údajně existují i plánky budovy, neměl by být ani technický, ani morální problém tu chybějící dostavět. Polemice o podobě zbývající části pravého (jižního) křídla rozumím. Donedávna se s ním nedalo nic dělat, bo tam byla technologie. Ta se přestěhovala do nového baráku za VI. nástupištěm. Nabízí se šance udělat něco nejen s jižním křídlem, ale třeba i s prostorem před ním až po vozovku. Když se chce, tak to jde, stačí se podívat na citlivě obnovenou frontu… Číst vice »

Facepalm

Jenže o technickém problému to právě vůbec není…

tarten

Jéje, někdo zmínil mého oblíbence Mockera, co na Karlštejně ve jménu svérázné autenticity zboural jagellonský palác a ve věži pražské katedrály původní gotické klenby. Takže zdravím! 😀

Pedro72

A taky postavil tolik obdivovanou „gotickou“ fasádu baziliky sv. Petra a Pavla na Vyšehradě.

Mychal

Vypadá to pěkně a přívětivě. Jen by mě zajímalo, zda někdo bude něco dělat i s těma smrdutejma bezďákama močícíma za chodu.

Tomáš

Ve Ostravě Svinově jsme měli před lety podobný problém.
Vše se vyřešilo bezpečnostní agenturou, která za půl roku (možná dřív), tenhle problém naprosto vymýtila.
K slušným lidem se chovali slušně, ale přesto vás upozornili, že se to nesmí.
K těm co tam nemají co dělat, se chovali tak aby už tam příště nepřišli.
Světě div se, podařilo se.

Šejdr

To samé Pardubice hl.n. – po příchodu agentury bylo během krátkého času nádraží čisté, bez pomočených laviček, pozvracených koutů a bez obtěžování cestujících.

Liboros

Proč se tam teda furt ochomejtá Rosťo, Parmič, občas Liboros?

Třicátáprvní Béé

Tak v Děčíně je to to samé i po přítomnosti agentury, běda aby si kolega ve 23:00 na 4. peróně zapálil, ale u vstupu do haly, kde platí ten samý zákaz si ochranka vykuřuje i s bezďákama a ostatníma indivinduama.

Liboros Á

Billa! Perfektní

Liboros Á

Ještě interspar a máme to ve štatlu jak ve Vídni 🙂

Tomáš

Spar ve Vídni je super, ale někdy jsou tam takové fronty u pokladen, že si za 20min nestihnete koupit ani vodu.
Myslím 20min na přestup.
Každopádně levnější než Pont.

Liboros

no během posledních pár týdnů jsem v tom jejich nádražním byl asi šestkrát a relativně v pohodě, do pěti minut fronta max… přijde mi fajn, jo lidí tam je přirozeně plno

Tomáš

Samozřejmě, že v tomhle ročním období a za přispění různých omezení se to zlepšilo.
Já bral v úvahu časový horizont od otevření (včetně léta).
A věřte mi, přestupuji na Wien Hbf. minimálně 20krat za rok.

Tomáš Prskal

Kde bude ČD Lounge?

highway

Ten je tam již delší dobu, jen je skryté u mezinárodní pokladny, která je v příjezdové hale naproti čekárny RegioJetu.

Lubos

Nádhera! Na nádraží bude i malý supermarket Billa.

Rychlé Eso

No úplná paráda. Nebýt toho, že Tesco je doslova 2 minuty chůze daleko.

Gwann

tak ty dvě minuty můžete zájemcům někdy zkusit předvést…

mimochodem, to už je blíž albert v letmu

Petr Novák

Mě by zajímalo, jestli by se vám podařilo v tom velkém Tescu nakoupit do pěti-deseti minut, během čekání na vlak. V Bille v Praze na hlavním jsem s tímto většinou problém neměl a doufám, že v Brně to bude podobné.

EM*

Máte na mysli to Tesco, které se bude příští rok bourat?

Jiří Kocurek

Od kasy? Na čtvrté, když je málo lidí, východním podchodem. Možná ano, ale hovadským krokem vzbuzujícím podezření u jakéhokoliv policisty.

Paolo

Radost videt.. vyslo to

PetrN

Guty 👏… Konečně se bude dát na tom hnusně brněnském hlavaku posedět i u dobrého jídla 😁

Bdtax Fan

Chuť Guty nemůžu posoudit, ale mrzí mě, když na fotkách vidím, jak je to jediná provozovna, co polepila fóliemi celé dveře a prosklení. Všichni ostatní prodejci to vyřešili civilizovaně, a tak to má být.

původní Jakub P

JJ, tyhle celopolepy výloh jsou strašnej mor. Škoda, že jim to ve zrekonstruovaný části nádraží majitel budovy dovolí.

Miropiro

Za normální supermarket v podobě Billy jsem velmi rád. Pont s menším výběrem jsem moc nemusel (třebaže poblíž je Tesco i Albert).