dkv-spojujeme

V Brně se otevírá další část opraveného hlavního nádraží

Opravené prostory na brněnském hlavním nádraží. Foto: České dráhyOpravené prostory na brněnském hlavním nádraží. Foto: České dráhy

Z nádraží zmizela velká čekárna. Poslední etapa oprav má být hotová příští rok.

Cestující a návštěvníci brněnského hlavního nádraží budou mít od středy k dispozici nové opravené prostory ve východním křídle budovy. Vzniklo v nich několik nových provozoven včetně kavárny a prodejny potravin. Kompletní proměna nádraží má být završena příští rok.

Náklady na revitalizaci levého křídla se vyšplhaly na zhruba 140 milionů korun. Jde o třetí ze čtyř etap, ve východním křídle jsou hlavně komerční plochy. V chodbě jsou k dispozici také lavičky. Už dříve došlo k rekonstrukci fasády na severní straně budovy, opravě střech či toalet.

Revitalizací již prošla také odjezdová vstupní hala, do které byly doplněny mimo jiné původní mramorové obklady, a nová je také elektroinstalace nebo vzduchotechnika. Zároveň se sem přesunulo všech 16 pokladen Českých drah. Veškeré stavební úpravy probíhají s ohledem na historický ráz budovy.

Na nádraží už nebude hlavní velká čekárna, každý dopravce má svoji vlastní, ve veřejných prostorech jsou pak lavičky. Před levým křídlem vznikla moderní přístavba, která zabrala prostor, kde se shlukovali bezdomovci. Bude v ní kavárna, která se má otevřít v prvním čtvrtletí příštího roku.

Příští rok se stavaři přesunou do pravého křídla nádražní budovy, kde proběhne revitalizace příjezdové haly, spojovací chodby s odjezdovou halou, fasády výpravní budovy směrem k tramvajovým zastávkám a komerčních prostor,“ dodala mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová. Oprava ale nabrala zpoždění, což ČD vysvětlují nedostatkem kapacit a pandemií koronaviru.

Kompletně hotovo by mělo být příští rok. Završí se tak roky oprav hlavního nádraží, kdy prošla opravou výpravní budova i nástupiště a kolejiště.

Výpravní budova patří Českým drahám, v dlouhodobém pronájmu ji má společnost Brno new station development (BNSD). Společně s pražským Masarykovým nádražím jde o jediné výpravní budovy, které nepřešly na Správu železnic.

Opravené prostory na brněnském hlavním nádraží. Foto: České dráhyOpravené prostory na brněnském hlavním nádraží. Foto: České dráhyOpravené prostory na brněnském hlavním nádraží. Foto: České dráhyOpravené prostory na brněnském hlavním nádraží. Foto: České dráhy
Tagy brno Brno hlavní nádraží České dráhy
75 komentářů