LOT 3a leaderboard

Nemusí být zcela hotovo, ale cestující na nádraží v Brně pustíme, slibují dráhy

Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBrno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Stavební práce, které by zásadně ovlivňovaly pohyb cestujících ve veřejných prostorách výpravní budovy brněnského hlavního nádraží, budou dokončeny v termínu

Stavební práce, které by zásadně ovlivňovaly pohyb cestujících ve veřejných prostorách výpravní budovy brněnského hlavního nádraží, budou dokončeny v termínu hlavní výluky, tedy do letošního 15. prosince. Takový je slib Českých drah poté, co se objevily informace o zpoždění rekonstrukce.

O tom, že práce nabírají zpoždění, informoval server iDnes.cz. Důvodem je především objev původního kamenného zdiva pod mramorovým ostěním v hale. Jeho osud se nyní za přispění památkářů řeší a práce v dotčeném místě stojí. „Aktuálně řešíme konečnou podobu kamenného obložení a vybrání vzorků barev pro výmalbu haly se zástupci odboru památkové péče,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

„V případě nepříznivého scénáře (tedy neúplného dokončení stavebních prací) budou učiněna taková opatření, aby se minimalizovaly negativní dopady na cestující a dokončovací stavební práce mohly být realizovány za plného provozu,“ dodal.

Modernizace budovy, kterou vlastní České dráhy, vyjde na zhruba 50 milionů korun. Odjezdová hala bude vyčištěna a vymalována. Nově bude osazeno osvětlení a vzhled mění i pokladní portály. Na místě dřívějšího prodeje pečiva a pizzy budou znovu pokladny.

Dále budou instalovány nové automatické posuvné dveře do haly v zádveří za dnešními historickými dveřmi, které budou zachovány. Nové budou také automatické dveře z haly na 1. nástupiště. Další práce se uskutečňují v zázemí, jde například o výměnu elektroinstalace, vzduchotechniky nebo IT sítí.

Na nádraží je aktuálně velká výluka kvůli modernizaci kolejiště Správou železniční dopravní cesty. Ta má skončit 15. prosince, kdy se sem vrátí vlaky přesunuté na rok na dolní nádraží. Dráhy slibují, že kvůli nim se výluka prodlužovat nebude.

Stavebníkem (tedy investorem) je společnost Brno new station development, která je nájemcem Českých drah. Dříve dráhy mluvily o tom, že na ně připadá zhruba 20 procent nákladů, které splatí slevou na nájmu. Dráhy uzavřely smlouvu s Brno new station development v roce 2008 na 40 let. Od té doby se také připravovala rekonstrukce.

Tagy Brno hlavní nádraží České dráhy
40 komentářů