V Berlíně začínají jezdit nové doubledeckery ze sériové výroby
Nové autobusy Enviro 500 v Berlíně. Foto: Alexander Dennis
Výroba autobusů pro Berlín se rozjíždí na pět kusů týdně.
Výroba autobusů pro Berlín se rozjíždí na pět kusů týdně.
jak to, že nejsou na jímané kravské prdy? nebo alespoň vodík?
Vidíte, v Německu kupují nové vozy na naftu, přitom říkají, že nafta je fuj. Moc tomu jejich rozhodování nerozumím.
U těch doubledeckerů nafta boduje svou vysokou energetickou hustotou. V Ostravě si vysnili a vydupali CNG doubledecker, ale je to atyp a samozřejmě je to na úkor kapacity.
Pokud by se měla řešit alternativa, tak v Ostravě místo CNG bych ten dubledecker postavil na bázi baterkového trolejbusu (v Praze ho nazývají elektrobus s dynamickým dobíjením).
Mám pocit, že pro hodně měst by to mohla být cesta (tedy i pro ten Berlin).
Škoda že doubledeckery nejezdí i v Praze. Třená na některých vytížených linkách, kde je na většině zastávek minimální výměna cestujících. Nebo na příměstských rychlíkových linkách. Třeba do Kladna nebo do Příbrami
V čem by to mělo být lepší, než kloubový velkokapacitní vůz? Na rychlíkových linkách se práve víc hodí nižší vůz, který má menší odpor vzduchu. Ani menší počet kol nemusí být pravidem, kloubový vůz může mít také tři nápravy. Navíc mimo město bych měl obavy při jízde po okreskách přes pole před nebo během bouře.
Kloubak zabira vic mista ve vozovne a ve meste. Kdyz mate terminal nebo ulici s hustou bus dopravou, tak pocitate kazde metry. Proto se treba v Londyne kloubaky neosvedcily. Kdo sledoval nekdy srumec na Oxford street, tak chape, ze kloubaky by tam velmi vyrazne snizily kapacitu.
Treba terminal Kobylisy by uvital doubledeckery misto kloubaku
Tož si říkám, proč nevyužijí těch pár dieslvagonků „doubledeckerů“ = s délkou 16 metrů o větší chlup delší než typ 810, zato s dvojnásobnou kapacitou a s parádním výhledem z horní paluby.
https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_670
Může být důvodem, že tento dvoupatrový dieslvagonek s výškou přes 4,5 metru neprojede po železničních tratích, bo příliš nízko umístěná pavučinka nad dráty či příliš nízké podjezdy/tunely?
https://bohnice.cz/kontakt/
Ze Zlínského kraje to má blíž do Kroměříže
http://www.pnkm.cz/cs/kontakty/kontaktni-informace
To už může dopravní podnik objednat rovnou tohle, vypadá to mnohem líp: https://www.youtube.com/watch?v=R31YNUaEPy8
Do běžného provozu veřejné dopravy se to nehodí, je to kuriozita. Ve veřejné dopravě bude obojí dobré tak leda na výletní jízdy nadšenců. Ať si to pořídí někdo za svoje, pak nebudu mít sebemenší námitky.
P.S.: Někde jsem četl, Bůh ví kde, neb je toho hodně co člověk načte, že ty kolejový autobusy se moc neosvědčili. Jestli tam bylo více důvodů, nevzpomenu si…, vybavuje se mi však nějaká zmínka o pevnosti. Zda obecně (vznik trhlin, krut), či že nelze připojovat do souprav už fakt nevím…
Minimálně dva by se daly odkoupit na provoz na našich lokálkách. ČD by s tím nadělaly hodně parády….
Není lepší Regishark? Lidí uveze více a je to méně schodů.
Tyhle vozy obecně moc parády nenadělaly..
Mel jsem tu „cest“ timhle strojem 2x jet (Dessau-Worlitz a zpet) a mohu zodpovedne prohlasit, ze nicim hroznejsim jsem v zivote nejel. Naprosto neskutecne vibrace, hluk od motoru, priserne chodove vlastnosti…Neni divu, ze DB vyzkousely a rekly „Nein, danke“…
Kdy jste tím jel? DB je vyřadilo prý v 12/2000
https://revisionsdaten.de/tfzdatenbank/tfz_detail.php?sa&id=32725
Docela by mě zajímalo, jestli by se takové autobusy uživily i v Praze na některých linkách.
V Praze by se 3x převrátil než by někam dojel.
Hloupý dotaz, ale nebyl by problém s podjížděním trolejí? Nemám teď přehled o těch výškách konkrétně. Dost busů v Praze na nějakém místě projede pod trolejema.
Třeba na takové 125 by být nasazeny mohly.
To už by mohl jezdit v Plzni na 30 :_) tady jezdí kloubaky.
Projel jste si někdy celou linku 125? Hned za Skalkou je podjezd pod železniční tratí vysoký 3,5 metrů. Tudíž takovýto autobus by tam nechal minimálně střechu…