V Berlíně začínají jezdit nové doubledeckery ze sériové výroby

Nové autobusy Enviro 500 v Berlíně. Foto: Alexander DennisNové autobusy Enviro 500 v Berlíně. Foto: Alexander Dennis

Výroba autobusů pro Berlín se rozjíždí na pět kusů týdně.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gwann

jak to, že nejsou na jímané kravské prdy? nebo alespoň vodík?

Pája

Vidíte, v Německu kupují nové vozy na naftu, přitom říkají, že nafta je fuj. Moc tomu jejich rozhodování nerozumím.

Kubrt

U těch doubledeckerů nafta boduje svou vysokou energetickou hustotou. V Ostravě si vysnili a vydupali CNG doubledecker, ale je to atyp a samozřejmě je to na úkor kapacity.

Bernard T.

Pokud by se měla řešit alternativa, tak v Ostravě místo CNG bych ten dubledecker postavil na bázi baterkového trolejbusu (v Praze ho nazývají elektrobus s dynamickým dobíjením).

Mám pocit, že pro hodně měst by to mohla být cesta (tedy i pro ten Berlin).

vašek

Škoda že doubledeckery nejezdí i v Praze. Třená na některých vytížených linkách, kde je na většině zastávek minimální výměna cestujících. Nebo na příměstských rychlíkových linkách. Třeba do Kladna nebo do Příbrami

Björn

V čem by to mělo být lepší, než kloubový velkokapacitní vůz? Na rychlíkových linkách se práve víc hodí nižší vůz, který má menší odpor vzduchu. Ani menší počet kol nemusí být pravidem, kloubový vůz může mít také tři nápravy. Navíc mimo město bych měl obavy při jízde po okreskách přes pole před nebo během bouře.

Tady na Morave

Kloubak zabira vic mista ve vozovne a ve meste. Kdyz mate terminal nebo ulici s hustou bus dopravou, tak pocitate kazde metry. Proto se treba v Londyne kloubaky neosvedcily. Kdo sledoval nekdy srumec na Oxford street, tak chape, ze kloubaky by tam velmi vyrazne snizily kapacitu.
Treba terminal Kobylisy by uvital doubledeckery misto kloubaku

Axel

Tož si říkám, proč nevyužijí těch pár dieslvagonků „doubledeckerů“ = s délkou 16 metrů o větší chlup delší než typ 810, zato s dvojnásobnou kapacitou a s parádním výhledem z horní paluby.

https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_670

Může být důvodem, že tento dvoupatrový dieslvagonek s výškou přes 4,5 metru neprojede po železničních tratích, bo příliš nízko umístěná pavučinka nad dráty či příliš nízké podjezdy/tunely?

Daniel
Pája

Ze Zlínského kraje to má blíž do Kroměříže

http://www.pnkm.cz/cs/kontakty/kontaktni-informace

Jiří Kocurek

To už může dopravní podnik objednat rovnou tohle, vypadá to mnohem líp: https://www.youtube.com/watch?v=R31YNUaEPy8

Do běžného provozu veřejné dopravy se to nehodí, je to kuriozita. Ve veřejné dopravě bude obojí dobré tak leda na výletní jízdy nadšenců. Ať si to pořídí někdo za svoje, pak nebudu mít sebemenší námitky.

Olda

P.S.: Někde jsem četl, Bůh ví kde, neb je toho hodně co člověk načte, že ty kolejový autobusy se moc neosvědčili. Jestli tam bylo více důvodů, nevzpomenu si…, vybavuje se mi však nějaká zmínka o pevnosti. Zda obecně (vznik trhlin, krut), či že nelze připojovat do souprav už fakt nevím…

Baraba

Minimálně dva by se daly odkoupit na provoz na našich lokálkách. ČD by s tím nadělaly hodně parády….

Jiří Kocurek

Není lepší Regishark? Lidí uveze více a je to méně schodů.

Kubrt

Tyhle vozy obecně moc parády nenadělaly..

MPE

Mel jsem tu „cest“ timhle strojem 2x jet (Dessau-Worlitz a zpet) a mohu zodpovedne prohlasit, ze nicim hroznejsim jsem v zivote nejel. Naprosto neskutecne vibrace, hluk od motoru, priserne chodove vlastnosti…Neni divu, ze DB vyzkousely a rekly „Nein, danke“…

Axel

Kdy jste tím jel? DB je vyřadilo prý v 12/2000

https://revisionsdaten.de/tfzdatenbank/tfz_detail.php?sa&id=32725

mlokXCM

Docela by mě zajímalo, jestli by se takové autobusy uživily i v Praze na některých linkách.

pozor vlak

V Praze by se 3x převrátil než by někam dojel.

Zdrasa

Hloupý dotaz, ale nebyl by problém s podjížděním trolejí? Nemám teď přehled o těch výškách konkrétně. Dost busů v Praze na nějakém místě projede pod trolejema.

MHD

Třeba na takové 125 by být nasazeny mohly.

Honza

To už by mohl jezdit v Plzni na 30 :_) tady jezdí kloubaky.

Jožin z Bažin

Projel jste si někdy celou linku 125? Hned za Skalkou je podjezd pod železniční tratí vysoký 3,5 metrů. Tudíž takovýto autobus by tam nechal minimálně střechu…