lot
Autobusy

Berlín kupuje až dvě stě dvoupodlažních autobusů, vyrobí je ve Skotsku

Vizualizace nového autobusu Enviro500 pro Berlín. Foto: Alexnader Dennis
Vizualizace nového autobusu Enviro500 pro Berlín. Foto: Alexnader Dennis

Berlínský dopravní podnik BVG (Berliner Verkehrsbetrieb Gesselschaft) výrazně zmodernizuje a rozšíří svoji flotilu dvoupodlažních busů. V době, kdy celé Německo mluví o ústupu od naftových motorů, objednal u skotského výrobce Alexander Dennis až 430 dvoupodlažních vozidel. První se mají objevit v ulicích Berlína v roce 2020.

Kontrakt oznámil BVG v tiskové zprávě. S největším výrobcem dvoupodlažních autobusů na světě uzavřel rámcovou smlouvu až na 200 vozidel, současně oznámil pevnou objednávku prvních 70 kusů, v další fázi až 200 autobusů. Celková hodnota investice je 220 milionů eur.

Jde o třínápravové vozy Enviro500, které jsou 13,8 metru dlouhé, mají tři dveře a dvě schodiště, sedne si v nich 80 cestujících. Podle firmy budou postaveny na míru požadavkům provozu v Berlíně.

BVG používá aktuálně zhruba 400 dvoupodlažních autobusů z celkového počtu 1500 autobusů, jde o největší flotilu dvoupodlažních vozů v kontinentální Evropě.

I když je v Německu čím dál větším tématem zákaz naftových motorů, Berlín objednává autobusy s dieselovým pohonem. BVG ale nevylučuje, že postupně budou „doubledeckery“ elektrické. „Díky flexibilním rámcové smlouvě můžeme upravit počet nakupovaných autobusů podle toho, jak se bude trh s elektrobusy vyvíjet,“ dodala předsedkyně představenstva BVG Sigrid Nikkuta.

Jde o další velkou zakázku BVG. Mercedes-Benz má pro Berlín v příštích letech dodat až 600 kloubových autobusů a 350 dvanáctimetrových autobusů. BVG slibuje, že od roku 2030 bude nakupovat autobusy jen na elektrický nebo jiný alternativní pohon.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Šimral

220 melounů evropských za 200 kusů? To jsou ze zlata? Nebo je v tom údržba? Nebo tam jsou započtené už ty budoucí baterky?

J.L.

Zdá se, že BVG umí vypsat výběrové řízení lépe než Dopravní podnik Ostrava (DPO). Nebo že by se v Berlíně nemusely nákupy soutěžit?

A

Berlín má představu o tom, co má za své hračky zaplatit.
Ostrava!!! si stanovila limit zhruba o třetinu menší než je cena obvyklá a ještě navíc chce CNG nebo hybrid

Kubrt

BVG nechce CNG, to je oč tu běží.

A

Ale CNG není problém, ADL na podvozku Scanie plyn umí, jen fakt ne za max. 18milionů za dva kousky

Petr.R

nemůži najít celkovou hmotnost, ale asi to bude s dvoudveřáky stejné a tedy okolo 26tun je dobrý na tak kapacitní vůz.