Autobusy

Berlín kupuje až dvě stě dvoupodlažních autobusů, vyrobí je ve Skotsku

Vizualizace nového autobusu Enviro500 pro Berlín. Foto: Alexnader Dennis
Vizualizace nového autobusu Enviro500 pro Berlín. Foto: Alexnader Dennis

Berlínský dopravní podnik BVG (Berliner Verkehrsbetrieb Gesselschaft) výrazně zmodernizuje a rozšíří svoji flotilu dvoupodlažních busů. V době, kdy celé Německo mluví o ústupu od naftových motorů, objednal u skotského výrobce Alexander Dennis až 430 dvoupodlažních vozidel. První se mají objevit v ulicích Berlína v roce 2020.

Kontrakt oznámil BVG v tiskové zprávě. S největším výrobcem dvoupodlažních autobusů na světě uzavřel rámcovou smlouvu až na 200 vozidel, současně oznámil pevnou objednávku prvních 70 kusů, v další fázi až 200 autobusů. Celková hodnota investice je 220 milionů eur.

Jde o třínápravové vozy Enviro500, které jsou 13,8 metru dlouhé, mají tři dveře a dvě schodiště, sedne si v nich 80 cestujících. Podle firmy budou postaveny na míru požadavkům provozu v Berlíně.

BVG používá aktuálně zhruba 400 dvoupodlažních autobusů z celkového počtu 1500 autobusů, jde o největší flotilu dvoupodlažních vozů v kontinentální Evropě.

I když je v Německu čím dál větším tématem zákaz naftových motorů, Berlín objednává autobusy s dieselovým pohonem. BVG ale nevylučuje, že postupně budou „doubledeckery“ elektrické. „Díky flexibilním rámcové smlouvě můžeme upravit počet nakupovaných autobusů podle toho, jak se bude trh s elektrobusy vyvíjet,“ dodala předsedkyně představenstva BVG Sigrid Nikkuta.

Jde o další velkou zakázku BVG. Mercedes-Benz má pro Berlín v příštích letech dodat až 600 kloubových autobusů a 350 dvanáctimetrových autobusů. BVG slibuje, že od roku 2030 bude nakupovat autobusy jen na elektrický nebo jiný alternativní pohon.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr Šimral
Host
Petr Šimral

220 melounů evropských za 200 kusů? To jsou ze zlata? Nebo je v tom údržba? Nebo tam jsou započtené už ty budoucí baterky?

J.L.
Host
J.L.

Zdá se, že BVG umí vypsat výběrové řízení lépe než Dopravní podnik Ostrava (DPO). Nebo že by se v Berlíně nemusely nákupy soutěžit?

A
Host
A

Berlín má představu o tom, co má za své hračky zaplatit.
Ostrava!!! si stanovila limit zhruba o třetinu menší než je cena obvyklá a ještě navíc chce CNG nebo hybrid

Kubrt
Host
Kubrt

BVG nechce CNG, to je oč tu běží.

A
Host
A

Ale CNG není problém, ADL na podvozku Scanie plyn umí, jen fakt ne za max. 18milionů za dva kousky

Petr.R
Host
Petr.R

nemůži najít celkovou hmotnost, ale asi to bude s dvoudveřáky stejné a tedy okolo 26tun je dobrý na tak kapacitní vůz.

Partneři



CSCARGO