LOT 3a leaderboard

Ústecký kraj zveřejnil nové smlouvy s Českými drahami. Cena šplhá ke 186 korunám za kilometr

Elektrická jednotka 440 RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhyElektrická jednotka 440 RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy

Ústecký kraj zveřejnil, za kolik budou České dráhy jezdit v Ústeckém kraji s novými smlouvami. Kraj už dříve uvedl, že

Ústecký kraj zveřejnil, za kolik budou České dráhy jezdit v Ústeckém kraji s novými smlouvami. Kraj už dříve uvedl, že došlo ke zdražení o zhruba 30 korun za kilometr. Ceny dosahují u některých linek až 186 korun za kilometr.

K podpisu smluv došlo tento týden, zajišťují Českým drahám zhruba 80 % všech výkonů v kraji. Zbytek připadá na alternativní dopravce. Dříve v kraji jezdily České dráhy na jednu velkou smlouvu a jednu speciální pro linky, kde nasazuje RegioPanter. Vlaky ČD ujedou v kraji přibližně 6,1 milionu kilometrů za rok

Finančně největší smlouvou je kontrakt na provozní soubor DMU 120, který  obsahuje linky Děčín – Liberec, Postoloprty – Lovosice- Česká Lípa a turistickou linku na Moldavu. Ústecký kraj původně hledal dopravce v poptávkovém řízení, ale nakonec zůstaly ve hře jen České dráhy. Původně měl zájem Die Länderbahn, který nevěděl, zda zůstane dál na trati z Liberce do Žitavy a Rybniště. Poté, co provoz uhájil, svoji nabídku stáhl.

Podle zveřejněné smlouvy se počítá s nasazením motorových jednotek Regioshark, dále řady 843 a regionov, ve smlouvě jsou i motorové vozy 810. Jde tedy prakticky o shodné vlaky, jako na tratích jezdí nyní. Smlouva je na deset let, roční rozsah provozu je 1,68 milionu kilometrů. Ceny se pohybují podle linky a kraje od 135 do 174 Kč.

Ceny za kilometr v provozním souboru DMU120

Ceny za kilometr v provozním souboru DMU120

Další smlouva se týká linek U1, U2, U3, U16, U32 A U51, jde zejména o elektrické linky po obou tratích podél Labe a po Podkrušnohorské magistrále, součástí je i nasazení dvou regionov a jedné 810. Kraj nazval soubor EMU 240. Smlouva je uzavřena do roku 2023. Kraj už dříve naznačil, že chce výkony na těchto linkách soutěžit. Kraj na této trase nepoptával jiného dopravce, cena je 181,70 za vlakokilometr.

Nejmenším kontraktem je provozní soubor Podřipsko. Desetiletá smlouva počítá s 215 tisíc kilometry ročně s cenou 106,35 za kilometry. Podle smlouvy mají ČD na tratě nasadit dva motorové vozy 809.

V provozním souboru Šluknovsko uzavřel kraj čtyřletou smlouvu do roku 2023. Jde o milion vlakokilometrů ročně s cenou 185,70 Kč za každý kilometr. V provozu má být nasazena kombinace vozidel od Siemens Desiro přes RegioShark až po klasické soupravy s vozy B.

Ústecký kraj bude dál nasazovat vlaky i na trať z Lovosic do Teplic, i když je její část po sesuvu dálnice nesjízdná. Podle smlouvy zaplatí Českým drahám 166,50 za provoz dvou regionov a náhradní autobusovou dopravu.

„Vyjednávání o zajištění dopravní obslužnosti na železnici v Ústeckém kraji v příštích letech bylo náročné. Ilustruje to počet dojednaných smluv, ke kterým jsme museli připravit také speciální nabídky. Jen České dráhy zde uzavírají pět nových kontraktů, které nahrazují dosud jediný. Své nabídky jsme předkládali i do dalších tří provozních souborů. V konkurenci mnoha dopravců jsme celkově uspěli a v příštích letech zajistíme v regionu 80 procent výkonů osobní dopravy,“ uvedl Václav Nebeský, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Tagy České dráhy Top Ústecký kraj zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
43 komentářů