Ústecký kraj vybral dopravce na poslední dva soubory. Nové spěšné vlaky spojí Ústí a Žatec
Vozy řady 841.2 Stadler RegioShuttle RS1. Pramen: České dráhy
Nové smlouvy získají České dráhy a GW Train Regio.
Nové smlouvy získají České dráhy a GW Train Regio.
je to brutto smlouva?
Zajímalo by mne, zda-li to T8 ve složení vozu 628 vůbec vyjedou, na Jedlovou se to sotva plazí a co teprve na Moldavu?
Stále tu jezdí staré vozy s kupatky, nastupovat s kufrem do rychliku to je masakr, radši jezdím do Prahy osobním vlakem elefantem, líp se nastupuje i s kočárky, Lovosice
4 páry vlaků za den jsou totéž jako dát slonovi jahodu a tvrdit, že byl nakrmen …
Kromě té jahody má ten slon k dispozici i další jídlo.
Ach pardon – kromě těch 4 párů Sp vlaků tam nadále budou jezdit i pravidelné Os vlaky.
Proč bude ten žatecký spěšňák stavit i v Sulejovicích, což je vesnice 1 zastávku před lovosicemi, tomu nerozumím? Tam jezdí pravidelné linky normálních vlaků i autobusů do Lovosic v pravidelných tempech a občas nastoupí/vystoupí 1 člověk … to mi přijde zbytečné …
Amen. Osobní vlaky tam jezdí v pracovní dny po půlhodinách, k tomu autobusy, tohle akorát zbytečně prodlužuje spěšnému vlaku jízdní dobu, ještě když bude nasazeno toto vozidlo.
Jinak je škoda, že při rekonstrukci tratě 114 se nezachovala stanice Chotěšov pod Hazmburkem, resp. zachovala, ale jen s jednou dopravní kolejí bez možnosti křižování. Pro operativní překládání křižování a eliminaci zpoždění by se při zahuštění provozu hodila… obdobně bývalé Koštice. Zejména pokud by kraj do budoucna chtěl zavést ten dvouhodinový takt Sp celodenně, tak pro stabilitu grafikonu je dobré mít kam překládat křižování při zpoždění, tady to nepůjde nikam…
V Chotěšově je dopravní a manipulační kolej- lze za určitých podmínek křižovat. Místo Koštic se vybudovala výhybna Radonice nad Ohří bez možnosti nástupu a výstupu cestujících.
Ovšem bude to trvat déle, než kdyby se křižování nepřesouvalo. Spíš by mě zajímalo, proč je Chotěšov oficiálně stanicí, když kromě zcela zbytných odjezdových návěstidel má všechny znaky nákladiště se zastávkou.
Představte si to jako dvě autohradla za sebou. Prostě aby mohl vyjet další vlak, když jeden zastaví v Chotěšově, plus krytí nákladiště.
Ten spěšňák má danou polohu jak na 114 (křižování v Čížkovicích), tak na 090 (nesmí překážet Ex5/R15). Kdyby nezastavil v Sulejovicích, tak si to odstojí v Lovosicích nebo Čížkovicích.
Snad pro lidi, kteří jedou např. z Libochovic do Sulejovic do práce. Ale netuším, kolik takových je.
A jestli tam zastavuje kvůli křižování, tak nástup a výstup už jízdní dobu moc neprodlouží.
Jsou už někde jízdní řády té linky U52?
Tak malý kraj a 6 dopravců..no potěš koště.. 628 na Moldavu..no hurá fakt
Vemte si prášky a pak si to přečtěte ještě jednou a v klidu. Většinu výkonů dostanou ČD a to přesto, že jsou o 30 Kč/km dražší než GW.
To že má většinu výkonů ČD nemění fakt, že je v kraji 6 dopravců …
No a? Vždyť jsou pod jedním tarifem. V případě autobusů to nikdo neřeší, že by měl být počet dorpavců omezen nějakým číslem vypadlým z balíčku karet.
Já to přece nijak nehodnotím, jen konstatuji, že má pan Gargy pravdu, když říká, že je tam dopravců 6.
A to bez ohledu na to jestli si vzal nebo nevzal prášky :- – )
On ten fakt nesděluje. On se mu diví.
Tak možná se mu diví … ale brát si na to prášky?
Ty si vem prášek..těch 30 Kč je za rozdílné služby a co .já někde psal že to mají dostat ČD ? Ne, jen mne prostě překvapuje že 6 dopravců v tak malém kraji.
Spíš správné brejle…
Ústecký kraj je jeden z nejrozlehlejších i nejlidnatějších krajů České republiky.
Ja myslel ze stredocesky
„Jeden z“ nerovná se „Nej“.
Jak zde již bylo napsáno… v roce 2021 uzavírat desetiletou smlouvu na provoz jednotek typu 628… a ještě na vlaky, kde by se hodila nějaká dynamika jízdy (což 628 vylučují) a kde jsou takové sklonové poměry, jaké jsou (Moldava). Škoda.
Je to turistická víkendová linka, není to na každodenní dojíždění do práce/školy a je to levné. Já na tom nevidím nic špatného. Další možnost je, že taková linka jezdit nebude nebo na ní za srovnatelné peníze budou jezdit 810.
S jejich mobilní appkou mi to přijde úplně v pohodě 🙂
Doufám, že bude linka U52 stavět i ve stanici Postoloprty.
Teda jakkoliv nevylučuju obvyklý mamtofpičismus Českých drah, tak, pokud víd, důvodem, proč nenabídly soupravu na ty nové Sp nebyl požadavek na rychlost nad 80 km/h, který by hydry nebo rakve v pohodě splnily, ale požadavek na nasazení téhož vozidla na Moldavu, kam by hydra asi měla problém (i tu 628 chci, nebo možná radši nechci vidět). Proč by nemohly Moldavu obsloužit třeba ty RS1, kterých bude o víkendu taky potřeba míň, mi není jasné.
GWTR má pár atypických 628 se dvěma motorovými vozy a bez řidičáku. Ty by třeba mít problém nemusely.
To jsou 629, není to atyp
Já myslím, že na Modravu už Hydry ve složení 843+Btn+843 jezdily jako náhrada za Žraloka. Každopádně jak 845, tak 843 se tam nehodí. Špatná nakládka kol, málo místa na ně…
Hydra je (dnes) 854.
No teda, taková chyba… :/ :/ Pochopitelně Rakve.
Tak zrovna 843 má trakci dobrou a místo na kola dokonce nadstandardní.
Jenom k hydram… zubačka do Kořenova je prověřila xkrát a třeba ty brněnské donedávna tahaly 054 + 954 do téměř 30 promile stoupání na Rapotice. Tam bych problém neviděl.
Problém bych viděl v ceně. Provozní náklady na provoz 628 budou asi holt jinde než na provoz 854 ale i 843.
Podle toho ale vypadaly jízdní doby těch trilobitů do rapotického kopce.
A právě kvůli stíhání nového konceptu (posun časových poloh od 12/2019) muselo dojít k vypuštění vloženého vozu, protože ten cca 2min. rozdíl jízdních dob mezi Zastávkou a Rapoticemi byl rozhodující, aby se to vůbec dalo vyjezdit.
No právě . Ale že místní důchodkyně s chodítkem je do toho kopce předbíhala…
Uzavření nové smlouvy s dopravcem, který v roce 2022 nasadí 628? To je vtip?
Pokud se do něčeho chcete strefovat, tak do zadání, které nasazení 628 umožňuje.
Za 130 Kč/km tam těžko někdo nasadí něco lepšího než 628/845, 854 nebo 843. Na druhou stranu je to nová linka, bude se rozjíždět, nikdo neví, kolik lidí jí využije, tak mělo by cenu platit za ní třeba o 25-50 % víc?
Není to nová linka, teď na těch spojích z Ústí na Moldavu jezdí nízkopodlažní žralok. V zimě byl někdy nahrazen soupravou 843+Btn+843 pro zvýšení kapacity.
Spoje na Moldavu jsou doplňkový víkendový výkon pro linku U52. Ta je nová. Kdyby dopravce nedostal nějaké víkendové výkony, nemohl by být ve všední dny na U52 tak levný, protože by mu vozidla stála. Navíc linka na Moldavu je turistická linka, není to na každodenní dojíždění do práce/školy, tudíž i zde bude snahou, aby byla levná, a protože všednodenní provoz budou zajišťovat dvě 628, může být navýšená kapacita 2×628.
K těm spěšňákům Žatec-Louny-Ústí jsem skeptický. Z této oblasti na dojíždění do krajského města příliš velká poptávka neni a mělo by být spíše řešeno spojení s Prahou. Ale třeba se noví cestující natáhnou.
Když nebude v zimě posypaný perón, tak určitě.😅
Cestu z Loun do Prahy řeší autobusy po D7.
Po cestování do Prahy vlaky by rozhodne poptávka byla, protože autobusy bývají zcela vyprodané. Jenomže vlakové spojení je zcela nekonkurenceschopné – 1 vs. 2h. To vyřeší až nová trať do Mostu, pokud nám jí po studii proveditelnosti neškrtnou.
ČESKÁ Lípa-Postoloprty mě potěšil výsledek výběrového řízení. Štadlery se doufejme rozjezdi
Není ta U15 do Vejprt chyba? Dnes má toto číslo linka z Loun do Postoloprt. Jinak Arriva a GWTR dnes v Ústeckém kraji jezdí, ale ne v objednávce kraje, ne? I když nevím jestli na R25 kraj nepřispívá.
Je, už opraveno. Na provoz vlaků Arrivy v Ústeckém kraji přispívá, stát hradí jen do Nového Boru.
Ok, takže kraj přispívá na R22 i R25. Jen bych to nedával jako důsledek věty, že se kraj rozhodl všechno soutěžit, protože tady do výběru GWTR a Arrivy snad mluvit nemohl.
Nějaký pár na Plzeň-Most je placen kraji. Tuším že poslední večerní
Omyl, prakticky každý druhý pár je hrazen kraji. Z Plzně např. v 8, 12, 16
Děkuji za info!
Rychlíky hrazené kraji tzn plzeňským a ústeckým jsou rychlíky které si GW Train převzal az rok po tom co GW jezdilo pro MD….. To znamená konkrétně: první rychlík z Bíliny/Mostu do Plzně, rychlík ve 12 z Plzně a ve 3 z Mostu a poslední rychlík z Plzně do Mostu (odjezd z Plzně v 18:xx) ostatní rychlíky platí MD
Ta 628 vyjede Moldavu na podzim a v zimě?
Spíš ta 628 vyjede na Moldavu? Maz problémy na jiných kopcovitých tratích a tady dostane pěkně zabrat.
Už tam byla.
Kdy tam byla? To je podstatné vědět.
Podstatné je vědět, že GWTR je normální firmou, která ví, co nabízí.
A dojela tam sama?
Nebylo to metení cestičky jako při curlingu?
Byla tam i 845 od Arrivy. http://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/arriva-vlaky-na-moldave
Zaprvé mě udivuje, že to tam vůbec vyjelo. Zadruhé bych měl určité pochybnosti o tom, jestli to tam dokáže jezdit spolehlivě. Když si vezmu, jak často má 628 problémy se stoupánim a v létě jsou někdy desítky minut zpoždění z toho, že někde stojí a chladí, nedokážu si to na Moldavu moc představit.
Celkově tak nějak nechápu, proč dělat takový obrovský downgrade, když tam teď jezdí sharky. To je chtějí někam přesouvat?
Udivuje..😄 takový problémy bych chtěl mít
Třeba jen chtějí na turistické lince ušetřit, protože není na každodenní dojíždění a zároveň potřebují víkendový výkon pro jednotky z linky U52, aby ta zase nebyla dražší. Ten kraj si ty peníze také netiskne a když chce turistickou linku po Kozí dráze, musí si někde ušetřit.
A to jako kvůli výkonu pro mašiny zaplatí mašinu, co tam nevyjede? GWTR má teda myslím na Šumavě nějaký 810, přesně z toho důvodu, že tyhle německý šroťáky jako 628 to tam nedávaly. Obdivuju autora, že se snažní těch soukromníků zastávat, i přes to, jak to je poslední 2 roky na nic a čím dál horší na tý železnici, ale tohle není dobrá cesta. Pochopím ty turistický linky. Je to něco “navíc” pro ty lidi, ale pro základní obslužnost (lidi do práce, do školy) to je prostě nesmysl takhle tu železnici kouskovat.
Myslím že na Šumavě je to trochu jinak. Jednotky řady 628 tam přišly mimo jiné kvůli navýšení kapacity vlaků, která reálně nedostačovala, ačkoliv požadavek objednatele plnila. Jezdí na trati na Budějovice, která moc sklonově náročná není, a zvládají to i s cyklovozem. Zato 810/816 jezdí převážně na Strakonice a s jednotkami 628 přímou souvislost nemají.
Chápu že kouskování se někomu nelíbí, jen mi přijde že ty nejvíce rozkouskované kraje mívají nejlepší vozový park (včetně toho co tam mají ČD), zatímco třeba loajální Moravskoslezský kraj je celkem bída.
Za jakých povětrnostních podmínek – mokré listí na kolejích za mrholení / mlhy nebo na suché koleji, za slunečného dne …
-3,4 stupně, 965 hPa, severní vítr 9,7 m/s. Rosný bod chcete taky nebo si jen myslíte, že GWTR je banda debilů, kteří nabídnou do soutěže něco, co by tam nevyjelo? Ano, jde o další trať, kde se s režijkou můžete vyfotit.
Nechcete trochu ubrat s tou hysterií? Tato reakce je nehodna pozice autora článku, od kterého bych očekával více nestrannosti.
Zkuste si nejprve nastudovat, co znamená hysterie a nestrannost.
Sůro, ty jsi prostě debil k pohledání.
Ten zelený nátěr u vozidel ČD není dobré řešení. Co když se ty vozy objeví třeba v Olomouci nebo Hradci Králové. To se budou přebarvovat? Depa budou mít práci.
Nejde o první situaci – viz nátěr vozidel pro Pardubický kraj.
Pokud budou čísla vozidel ve smlouvě, tak i kdyby jinde nebylo čím jezdit, tak se vozidla nepřemístí jinam.
Na druhou stranu, proč by se do smlouvy dávala konkrétní čísla vozidel?
Ta konkrétní čísla vozidel se dávají do smlouvy v případě,že se na jejich koupi podílel objednavatel penězi z dotace, kterou dostal z EU (Pantery v UK, Sharky v KV kraji..)
Strhnou se polepy
Loni jsem jel opakovaně spěšnými vlaky Brno – Veselí nad Moravou s nálepkou PID a šlo to.
Přívěšáky pamatující minulé tisíciletí … ČD je přesunují podle provozní potřeby ….
Dolnorakouské „lasice“ jezdily na opačném konci Rakouska ve Vorarlbersku, resp. na autovlaku na tauerské dráze ….
Výjimečně s Vámi souhlasím. Ty krajské nátěry jsou zlo.
Alespoň je mezi studenou modrobílou trochu veseleji.
A starý nátěr ČSD vám přijde taky veselejší?
Origo nátěry třeba z ČKD určitě. Unifikované krofky ze Škodofky samozřejmě ne.
Když nabarví takhle třeba 3 vozy, tak si myslím, že v pohodě, budou se výhradně používat tady a kraj bude spokojen, ale všechny bych rozhodně nebarvil, přesně proto, aby se to dalo použít všude a nevypadalo by to jako nějaký soukromník.
A co se získá tím, když se vymění vozidlo z jedoho kraje do druhého druhého za stejný typ? Je to motorák a ne plemenitba koní.
Dobrý den, mužu se zeptat na ty Vejprty? Já myslel, že tam mají 10letou smlouvu DLB?
To je zřejmě chyba, U15 je linka Louny – Postoloprty, kde ČD budou jezdit. Linka Chomutov – Vejprty už několik let má označení T7.