dkv-spojujeme

Na Moldavu začne pro Ústecký kraj jezdit Railway Capital, nasadí motorové vozy 811 ze Slovenska

Motorový vůz 811.020 společnosti Railway Capital. Foto: Jan ŠatavaMotorový vůz 811.020 společnosti Railway Capital. Foto: Jan Šatava

Podle plánu Ústeckého kraje budou v sezóně jezdit čtyři páry vlaků denně.

Společnost Railway Capital Jana Šatavy míří k nové smlouvě na provoz turistických vlaků linky T8 z Mostu na Moldavu. Ústecký kraj po takzvaných tržních konzultacích oznámil, že o smlouvě na provoz od prosince 2022 bude jednat právě s touto společností.

U spojení do Krušných hor tak doplní České dráhy, které jsou dosud na této trati (pokud ji Správa železnic kvůli špatnému stavu neuzavře) jediným osobním dopravcem s pravidelným provozem. Českým drahám by měl zůstat provoz přímého vlaku z Děčína či Ústí nad Labem o víkendu v rámci provozního souboru DMU 120.

Podle oznámení na úřední desce kraje má Railway Capital zajišťovat rozsah výkonů 68 tisíc kilometrů ročně. V červnu až září budou vlaky jezdit každý den (půjde o čtyři páry vlaků denně), po zbytek roku bude provoz jen o víkendech a svátcích (rovněž 4x denně).

Podle majitele Railway Capital Jana Šatavy nasadí dopravce na trať motorové vozy 811 ze Slovenska. Jejich výhodou je, že z jednoho stanoviště lze ovládat celkem až tři tyto motorové vozy. Jde tak podle Šatavy o flexibilní řešení, kdy standardně se v sezoně počítá se soupravou dvou motorových vozů (811) a mezi ně vloženým vlečným vozem (010) uzpůsobeným pro přepravu kol. „Když bude špatné počasí a pojede málo lidí, jeden motorový vůz a vlečňák necháme v Mostě a pojede pouze jediný motorový vůz,“ uvedl Šatava. Firma na letní výkony bude držet stoprocentní zálohy, připraveny tedy budou celkem čtyři motorové vozy. Budou na základně firmy v Kadani.

Trať  je aktuálně v úseku z Dubí až na Moldavu mimo provoz, důvodem je její špatný stav. Správa železnic ale slíbila, že do začátku července ji opět zprovozní.

Jan Šatava by nedávno hostem podcastu Cesty Zdopravy.cz.

Jan Šindelář, Jan Sůra

Tagy České dráhy Doprava Ústeckého kraje DÚK Railway Capital T8 Top Trať 135 Most - Moldava v Krušných horách Ústecký kraj
169 komentářů