Ústecký kraj připomene výročí Kozí dráhy. Historickými autobusy
Stanice Telnice na Kozí dráze. Foto: Rolf-Dresden / Wikimedia Commons
Kvůli opravě trati proběhne výstava drážní techniky, místo historických vlaků pojedou autobusy.
Doufám,že se po ročním provozu vykáže počet cestujících.Bude jistě zajímavé,na kolik vyjde přeprava jednoho pasažera.
Asi i větším zdrojem cestujících než Telnice by podle mě mohla být Bohosudov zastávka s lanovkou na Komáří vížku nebo město Krupka obecně. Ale bohužel…
Krásná ukázka toho, jak se maskuje to, že SŽ není schopna na trať vpustit vlaky. Když se tak nad tím zamyslím, tak mi oslava trati, kde pojedou autobusy místo vlaků zní opravdu lákavě. Ne teď vážně, chápu, že se zastavuje provoz na tratích, kde jsou stanice někde daleko od vesnice, ale tady ne! Zastávky tu jsou ve vesnicích, v rovných úsecích by se mohlo jezdit až 120 km/h. Třeba zastávka Děčín zastávka je ukázkou, kde by byl přestup Hrana-hrana. Toto všechno by mohlo být, ale chtělo by to zájem kraje (vozidla a apel na SŽ) a státu potažmo SŽ…
120 km/h? Klopidla na Kozině?
😀 😀 a tak to máte s každým a s každou bezvýznamnou lokálkou 😀 každý kdo je pro zachování z kdejaký prde.le vám bude argumentovat nesmyslnými parametry a co by kdyby …… by mohlo být atd….. vlakem by měla být cestovní rychlost nějak zákonem nastavená min na 120 km/h a podle toho se rozhodnout který lokálky lze na tuto rychlost modernizovavat a který zrušit a nahradit busem. je to tu žel. Skanzen proboha!!!!!!!!!! proberte se už všichni …. k smýchu nějaká kozina !!!!!!!
Aha, 150 000 tisíc lidí, kteří bydlí v přilehlých městech a obcích, to je bezvýznamné.
hlavně je to zkratka z DC na Mostecko a do Teplic
Do Teplic bohužel ne, leda že by tam vybudovali novou odbočku, o které se tady už kdysi diskutovalo.
150 000 lidí? A jak těch 14 let mohli přežít?
Na 120 byste nezmodernizoval ani spousty hlavních tratí, které mají osobní dopravu často i přetíženou, šotoušku.
Ale zmodernizoval…když se chce jde to.hlavni trať je co? Příklad
Tak můžete začít koridorem Praha – Kralupy.
Nebo Praha-Benešov. Držím palce!
Není úplně dobré oslovovat někoho, o kom nic nevíte, nadávkou – šotoušku. On Vám taky nenadává. Výměna názorů v diskusích je důležitá, ale Prosím bez vzájemných urážek.
K smíchu jsi ty se svojí češtinou :)))
K smýchu? Takkhle se znemožnit se občas holt podaří 😀 /ty ostatní překlepy ještě tak nějak s přivřenýma očima
120 km/h je sice přestřeleno (ano, musely by být klopidla), nicméně směrové vedení tratě je celkem slušné.
Úsek Libouchec – Oldřichov u Duchcova má oblouky s poloměrem kolem 500 m, takže je reálná rychlost až 100 km/h bez naklápění.
Úsek Děčín – Libouchec má oblouky cca 300 m, takže rychlost až 80 km/h.
No ještě že to nebudou historické bicykly… přímo na trati.
tak mohly by. ale přímo na trati v současném stavu. a jako první by jel nejvyšší guru z dlazdene. na to bych se dojel j podívat.
Na kostitřasu!
docela slusna komedie. ještě mohly dovézt nějakou mašinu na podvalniku.
snad příští rok už bude lépe…
ano, to už historické vlaky pojedou každý víkend
Historické?
No je snad šukafon moderní vozidlo?
To zrovna není, ale historický už vůbec ne.
Mezi Lužnou u Rakovníka a Krupou je pak naplánováno několik zvláštních jízd motorových vlaků. Návštěvníky budou vozit Věžák, Komarek, Modrý šíp, M286.1032 Krokodýl, M131.105 Hurvínek, 854.021 Hydra nebo M152.0002 Orchestrion.
https://zdopravy.cz/slovenska-strela-stribrny-sip-modry-sip-vezak-komarek-legendarni-motoraky-poprve-spolu-93504/
Co na 810 v původním stavu není historického?
Super. Těch akcí je o tomto víkendu tolik, že člověk neví kam vyrazit.
V sobotu sem a v neděli do Krupé na Slovenskou Strelu. Plán je jasný.