Autobusy

Část autobusů na Litoměřicku nevyjede, chybí řidiči. Škrty se dotknou poloviny linek

Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz
Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz

Přes osmdesát spojů týdně nevyjede od 1. ledna na Litoměřicku. Autobusovou dopravu v regionu převezme po firmě TD BUS Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK), té ale chybí řidiči. Kvůli tomu musí značně omezit provoz.

Redukci spojů oznámil Ústecký kraj v tiskové zprávě. „Při dojednávání podmínek převodu na DSÚK se ukázalo, že autobusová doprava je v litoměřickém středisku ve velmi špatném, až zbědovaném stavu. Došlo k odchodu několika řidičů již v průběhu tohoto roku, další nebyli navzdory dohodám se společností TD BUS převedeni a působí u tohoto dopravce i nadále, případně jsou ve výpovědní lhůtě,“ vysvětlil škrty náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek.

Podle něj má DSÚK pro rozjezd linek na Litoměřicku jen 18 stálých řidičů, což nestačí k provozu v plném rozsahu. Do úplného provozu je podle něj potřeba nejméně dvojnásobek řidičů.

Kraj podle svého vyjádření omezí zhruba polovinu linek, které na Litoměřicku zajišťuje. Jde v drtivé většině o spoje po 17. či 18. hodině, mizivé procento se pak týká spojů v brzkých ranních hodinách či během dopoledne. „Školní spoje budou zajištěny bez omezení v plném rozsahu,“ uvedl kraj. Jak dlouho potrvá omezení kraj neuvedl, omezil se na obecné konstatování do zajištění dostatku řidičů a co možná nejkratší době.

Ústecký kraj se omlouvá za komplikace, které dočasné omezení provozu cestujícím přinese. Tato situace by neměla mít dlouhé trvání,“ uvedl kraj v prohlášení.

Kompletní seznam zrušených spojů je na stránkách Ústeckého kraje.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
kostík stan.
Host
kostík stan.

Toho blba,vedoucího dopr.společnosti TD BUS byste měli vyhnat a sebrat mu licenci,cožpak nevidíte radní a další,jak opmalu likviduje jiné dopravce a sám převážně nasmlovává jen odvozy na zony a do fabrik,což je poro něj výhodnější a necháte jej kecat v TN smaé blboosti,jen konec licence jej zlikviduje a bude klídek.Kostík

petr.r
Host
petr.r

oni musejí uplně změnit trasy a sloučit je z vlakem, kde jezdí vlak, tak autobusy až od nádraží a né aby jezdily současně pět busů po stejné trase a třeba za 10 km se rozdělily do obcí. Nesmí být jízdenka za km, ale za vesnici a to může jezdit jeden bus do pěti vesnic. Já tenhle nešvar komunismu pozoruji i u nás a nebude to jinak, protože dopravci mají peníze od projetých km.

Pavel 2
Host
Pavel 2

Řidiče seženou řádově za x měsíců. Vyřešení těch zmatků a návrat k použitelné ZDO bude trvat roky, bude-li k tomu vůle. Bez auta nyní ani prd.

Hanzi
Host
Hanzi

A možná to ani nebude třeba řešit. Kdo jednou sedne do auta kvůli zrušeným spojům, většinou se k hromadné dopravě nevraci. Dopravní zpravodajství každé vsedni ráno podává jasný důkaz.

Frantisek
Host
Frantisek

Zato pak bude třeba řešit, kam s těmi auty. Pokud jen k nejbližšímu nádraží, mohlo by to ještě jít, ale… Tzv. „dopravní“ zpravodajství je v podstatě jen automobilové, což není příliš všeobjímající.

Hanzi
Host
Hanzi

Vážený pane Františku, ono doba se nám trochu změnila a lidé většinou dnes nemají moc času plahocit se motorackem ač s výhledem na krajinu tak s neskutečnou jízdní dobou oproti individuální dopravě. At chcete nebo ne ,auta tu jsou a ve stale větší míře a více a více oblíbená. Sam na dráze dělám, ale taky se snažím myslet ekonomicky a pokud vidím na jistých tratích frekvenci cestujících, kolikrát se ptám jestli se statni rozpočet nezblaznil, že dotuje jakousi činnost která naprosto pozbývá jakéhosi ekonomického smyslu.

VRT
Host
VRT

Taková hereze tady,
jistě vám tu vysvětlí, že máme nejhustší železniční síť a že ty lokálky mají potenciál. A že je třeba nahnat lidí do vlaku.

Anjel777
Host
Anjel777

Co si zvolili sucasni cestujuci v komunalnych volbach do Usteckeho kraja,to maju.Nech sa teraz nerozculuju, ze vecerne busy budu odrieknute. A soferov busov si mali hladat skor, aj masivnymi naborovymi kampanmi ako to rozbehli Ceske drahy a teraz aj Zeleznicna spolocnost SK.Ale za minimalne mzdy mladých ludi do busov nenalakaju

kostík st.
Host
kostík st.

Astik nemáš pravdu,v dopravních org.je dlouhodobě bordel,jeden likviduje druhého odnáčí to lidi!!§

Děčíňan
Host
Děčíňan

Pan Komínek by si měl díky tomuto konečně uvědomit, že nelze donekonečna podporovat autobusovou dopravu na úkor té železniční, viz jeho cílená likvidace například Kozí dráhy atd. Na železnici sice též chybějí strojvedoucí, není jich ale logicky třeba takový počet pro zajištění spojů, jako řidičů autobusů.

Frantisek
Host
Frantisek

Potíž je v tom, že je pro ně zjevně okrajová veřejná doprava jako taková. Jedině tak mohli dopustit její celkovou degresi, vlaky počínaje – a autobusy konče.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Zapomínáte ovšem, že to vše začalo už dávno dřív = za panování arogantního Šulce, A je paradoxní, že ten, kdo tehdy jako Šulcův věrný fámulus osobní dopravu na severočeských lokálkách likvidoval, se o téměř 10 roků později za jiné krajské vlády aktivně podílel na jejím postupném obnovování.

Paddy
Host
Paddy

Kraj měl problémy s TD Bus. Teď už nemá. Problémy mají NECESTUJÍCÍ.

Hanzí
Host
Hanzí

Ústecký kraj má alespoň jedny z těch kvalitnějších silnic, ale bez auta se dnes na vsi hodně špatně žije.

Petr
Host
Petr

Tak to dopadá,kdykdyz kraj/mesto experimentuje s vlastnimi DP.Vidina par usetrenych miliomu zpusobi kolaps ve verejne doprave.To je tak,kdyz radnice a zastupitelstva vedou vsive levicove strany…Ctete,pane Pobucky a dalsi,ctete..

Iva D.
Host
Iva D.

My jsme jim nabídli stejný prachy, ale oni k nám kupodivu nechtěli. No to nevymyslíš, pokud nejsi z ÚV nad Labem.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Od nádraží Hněvice lze dojít do Štětí celkem přijatelně i bez auta, ale obyvatelé z těch vesnic, kam jim nepojedou autobusy od konce odpolední směny, na tom budou hůř, stejně jako asi i některé „krámské“, které nebudou mít spojení po konci prodejní doby …

Zbyněk
Host
Zbyněk

To máte pravdu, nejhorší je asi zrušení linky 633 v pracovní dny a i všechny spoje o víkendu, jelikož zajíždí i do míst, která jsou od vlakových a jiných autobusových stanic dost vzdálená a lidé to využívají při cestách na Prahu, lepší by bylo omezit 636 protože vede v souběhu s jinými, pak nechápu zrušení linky 623 z Lovečkovic po ránu o víkendu, kdy je využita v úseku Třebušín – Žitenice okolo 10 lidí pak se zaplní ještě víc, dále nechápu provoz linky 621 o víkendu (kromě provozu do Skalice) ať si lidé o víkendu jedou vlakem, docházková vzdálenost není… Číst vice »

Zbyněk
Host
Zbyněk

Ještě doplňuji, kloubouk dolů před tím kdo ty jízdní řády sestavoval, např. o víkendu ve výše zmíněné oblasti je to opravdu uděláno tak, že celou odlehlou část obslouží jeden jediný řidič, je tam snad jediná prázdná jízda. A to kvůli přestupním vazbám na jiné spoje….. Jinak by to vypravení bylo opravdu nanic. Lépe to asi opravdu nejde.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Já Ústecký kraj po stránce neželezniční VHD příliš neznám, ale zdá se mi, že asi dost „namlsal“ své občany vytvořením sice asi docela dobře plošně použitelného systému, který mi ale připadá někdy až trochu příliš „rozmařilý“: ačkoli například chápu, že levobřežním „hlavním nádražím“ pro Litoměřice je žst. Bohušovice nad Ohří a mezilehlý Terezín si dobré autobusové spojení jistě zaslouží, dva autobusy jedoucí po 5 minutách po sobě jen proto, že každý spoj provozuje jiný dopravce, to mi při nedostatku řidičů připadá jako dost odvážné řešení – ale možná tam pro ně frekvence je ,,,

Jan
Host
Jan

Jezdím linkou 636 do práce a jsem na ní závislý. Teď nevím jak se dostanu po 22h z práce a to platí i na noční směnu v 21h do práce.

T.H.
Host
T.H.

Takže komu vypálí kraj pokutu teď, když TD Bus je dostal v řádu desetimiliónů? Nebo nově povstalému krajskému ČSAD, totiž DSÚK, stačí jen říct „omlouváme se“?

Takhle to totiž dopadne v socialismu vždycky: problémy zůstanou, ale najednou za to nikdo nemůže (teda krom imperialistů, revanšistů a zaprodanců v jejich žoldu). A další budou následovat, stejnou pohromu na sebe hodlá přivolat Liberecký kraj.

Gogo
Host
Gogo

Zapomněl jste ještě na válečné štváče z Wallstreetu. Soudruh Komínek by vám to neodpustil.

Martin
Host
Martin

Jenže my jsme s ním na Liberecku spokojeni. A vás to zajímat nemusí stejně s ním denně nejezdite. Bohužel mluvíte jak je vaším zvykem do všeho ač rozumíte tomu jak koza petrželi. Viděl jste aspoň smlouvu s krajem. Neviděl ale přesto pustíte chytré řeči.

Petricek
Host
Petricek

Jen se obavam, ze takhle za rok dopadne i zeleznicni doprava v Usteckenm kraji. Soudruh Kominek uz by se mel nad svou praci vice zamyslet a nejlip opustit svoje misto a prenechat ho schopnejsim..

VRT
Host
VRT

Simvás, bude Švestková dráha!

Patrik
Host
Patrik

U železniční dopravy se v UK děje přesný opak, tedy přechod od jednoho státního molochu k různým dopravcům. Pokud vám vadí zřizování ČSAD KNV musí vám vadit i ČD.

venkov4ever
Host
venkov4ever

Doufám, že si alespoň některý ze zdejších zaměstnanců ČD ofotí režijku a vystaví si ji jako profilový avatar, abyste dostal žaludeční vředy. Papá, dobrou!

Paddy
Host
Paddy

My cestující děkujeme kraji za omluvu a již se těšíme na prezentaci kraje, kolik převedením autobusové dopravy na kraj ušetřilo peněz. Až nepojede nic, budeme nejbohatším krajem v republice.
Určitě to není selhání vedoucího pracovníka, který je v kraji zodpovědný za dopravu. Odstoupení nebo odvolání z funkce ? V těchto pozicích určitě ne.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Asi jste se nepohyboval na Jihu. Tam se ušetřilo rušením vlaků již tolik, že nastal rauš a všichni z venkova jsou vysmátí, cool, indivindi automobilní a vůbec neznají pojem IDS. Co jim vzali, za to se někdo má velmi dobře.

Patrik
Host
Patrik

Je na tom pěkně vidět, že řešením není bagrování výkonů dopravcům ve vlastnictví různých státních orgánů, ať už ČD nebo ČSAD KNV.

PeNik
Host
PeNik

Ale copak, přišli na to, že nemohou nikoho nutit u nich pracovat?
Navíc je to vyjádření jedné strany a neznámé názor druhé strany a jaké byly ve skutečnosti uzavřeny dohody.

Partneři