Ústecký kraj chce koupit 20 autobusů pro Šluknovsko, dalších 47 si pronajme

Nové autobusy Scania Citywide pro Dopravní společnost Ústeckého kraje. Foto: Doprava Ústeckého krajeNové autobusy Scania Citywide pro Dopravní společnost Ústeckého kraje. Foto: Doprava Ústeckého kraje

Dopravce loni uzavřel smlouvu na nákup dvaceti nových autobusů Iveco Crossway LE 14,5; soutěží pronájmy desítek dalších vozidel.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš

Máme to chápat tak, že Autobusy Karlovy Vary na Šluknovsku končí a bude tu jezdit DSÚK?

Vít Jůza

To by mě zajímalo, kdo se zrovna trefuje a netrefuje do rozmezí 12,8–13,4 m, a proč je zrovna takto úzce vymezeno …. jestli maximum je seriozně stanoveno podle zastávek, oblouků nebo garáží, a podle čeho je stanovena minimální délka. Mě přijde podnik tak přesný, že potřebuje délku autobusů na 60 cm přesně, podezřelý.

Švarc

Nechápu, že nekoupi nějaké ojetiny jako ve vedlejším kraji, určitě to vyjde levněji než ty drahé pronájmy.

noerf

Problém je, že pokud to bude soukromý dopravce, tak to udělá. Veřejný vlastněný státem, krajem, městem musí vypsat výběrové řízení nebo alespoň poptávkové řízení. A to je na úředníky příliš práce. Navíc nevíte na jak dlouho ty autobusy kupujete, protože sice víte, za jak dlouho od objednání autobusy vyrobí, ale nevíte, jak dlouho bude trvat odvolací řízení, šetření UOHS a tak dále.

Facepalm

Přeji z celého srdce obyvatelům Šluknovska, aby se dočkali nových autobusů a nebyly to kotasovský SORy.

Jindra

Mám několik kamarádů za studií, kteří v onom nešťastném Šluknovském výběžku žijí. To, že spadl tento kout pod Ústí je poněkud nešťastné.

Tommy

99% cestujících značku autobusu vůbec neřeší. Pouze je zajímá,, jestli bus jede včas, je čistý a klimatizuje/topí. A zároveň je důvěryhodný řidič.

PetrN

Opět důkaz toho, že socialistická snaha o všechno státní je pekelná… DSUK, který vznikl s cílem ušetřit, je ve výsledku jedním z nejdražších dopravců v celé republice…

Jindra CV

Toto novodobé ČSAD vůbec nemělo vzniknout. Kdo si na tomto projektu dobře hrábl?

noerf

Minimálně dodavatelé autobusů, dle cen nové pořízených vozidel.

***** Petr

Myslím , že i většina MHD funguje na podobném a letitem principu . Jen u nového je to trochu víc vidět . Horší je spíš to , že i za vyšší cenu to líp nefunguje

Zbyněk

Co nefunguje?

V. K.

DSÚK by fungoval normálně, kdyby si nemusel autobusy pronajímat.
Výhody soukromých dopravců teď poznávají na Teplicku, kde ČSAD Slaný prostě velkou část spojů pravidelně bez pardonu ruší. Došlo to až tak daleko, že si musí obce objednávat od místních firem své vlastní svozové autobusy, aby se děti vůbec dostaly do školy.

noerf

Otázka je, kolik dostal dopravce času od podepsání smlouvy k rozjezdu dopravy. Ono místní dopravce to odjede také, otázka je, zda-li má zálohy?
Druhá věc je, že covid v kombinaci dovolenými na konci roku a kapacita na hraně zamávají s jakýmkoliv dopravcem.

Martin Hodek

A proč si je pronajímá? Protože je naprosto neschopný je vysoutěžit. Takže, to „kdyby“ je jen jeho problém a podporuje přesně stanovisko pana PetrN. Kdyby vysoutěžili, tak by výběr autobusů nebyl jejich problém. U nás v kraji se také soutěžilo. A ejhle, žádné problémy nejsou, soukromé firmy fungují tak, jak mají.

Zbyněk

Tak to jsou právě ty firmy, které hází klacky na tuto veřejnou firmu.

Zbyněk

Co to sem pletete? To mi jako chcete říct, že Kadaň má socialistickou snahu, když ji MHD už přes zajišťují Technické služby města Kadaň? DSÚK byla založena s cílem nenechat se vydírat od privátních firem, které neustále vyhrožovaly ukončením dopravní obslužnosti. Situace se stabilizovala a i řidiči pocítili změnu k lepšímu. Bohužel lobby, kterou tady razíte, vše soukromníkům, právě prodražuje fungování krajem zřízeného dopravce a ohrožuje stabilní místní pracovní místa řidičů.