Ušatá zůstane v depozitáři. Na opravu zatím nejsou peníze, říká šéf NTM
Novinářům jsem nezakázal přístup na předání lokomotivy, jen nepřipustil jejich účast, říká generální řekl Národního technického muzea Karel Ksandr. Lokomotiva
Novinářům jsem nezakázal přístup na předání lokomotivy, jen nepřipustil jejich účast, říká generální řekl Národního technického muzea Karel Ksandr. Lokomotiva 464.102 přezdívaná Ušatá je od dnešního dne opět v péčí jím vedené organizace.
Není ale zatím jasné, kdy se lokomotiva vrátí od provozuschopného stavu. „Podle finančních možností NTM. Opravy jsou odhadovány na poměrně vysokou částku více než 1,5 milionu korun. Nejprve je třeba tyto prostředky zajistit,“ odpověděl na dotaz deníku Zdopravy.cz ohledně termínu opravy Ksandr.
„NTM si nechá nejprve posoudit a zpracovat projekt oprav autorizovanou firmou a následně podle finančních možností v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek lokomotivu nechá opravit,“ dodal Ksandr. Podle něj NTM chce, aby lokomotiva byla funkční.
Ušatá naposledy jela loni v prosinci, od té doby je v neprovozuschopném stavu. Vzhledem k rozsahu oprav nájemce, společnost Růžolící chrochtík, navrhl, aby opravu financovalo NTM, s čímž muzeum souhlasilo. Soupis oprav zaměstnanci muzea odsouhlasili v únoru letošního roku, finance NTM stále nemá vyčleněné.
Lokomotiva zůstává aktuálně v depozitáři u Masarykova nádraží. Jak dlouho, není jasné. Už dříve ale Ksandr uvedl, že letos se na koleje nevrátí.
K předání lokomotivy došlo v pondělí ráno. V dopise právnímu zástupci Ksandr zakázal účast médií při předávání. Na dotaz, proč, odpověděl následující. „Máte zcela špatné informace. Já jsem nic současnému nájemci nic nezakázal, jen jsem konstatoval, že vzhledem k náročnosti kontroly lokomotivy a k právnímu aktu vrácení lokomotivy nelze připustit k tomuto jednání do areálu NTM novináře,“ uvedl Ksandr.