Zrenovovaná Ušatá poprvé sveze veřejnost, projede severní Čechy

Parní lokomotiva 464.102 Ušatá po renovaci v čele muzejního vlaku. Pramen: NTMParní lokomotiva 464.102 Ušatá po renovaci v čele muzejního vlaku. Pramen: NTM

V soupravě budou zastoupeny typické i unikátní vozy vyrobené v 60. až 80. letech 20. století.

Národní technické muzeum (NTM) v sobotu nabídne širší veřejnosti svezení v muzejní vlakové soupravě, v jejímž čele bude parní lokomotiva 464.102 zvaná Ušatá. Stane se tak poprvé od završení kompletní renovace Ušaté loni v listopadu. V renovaci byla lokomotiva z roku 1940 od května 2022.

Vlak pojede po trase Ústí nad Labem – Teplice v Čechách – Bílina – Most – Chomutov – Žatec a zpět. V soupravě budou zastoupeny typické i unikátní vozy vyrobené v 60. až 80. letech 20. století. Základ soupravy tvoří osobní vůz se služebním oddílem řady BDa z roku 1974, vozy řady Bai z let 1973 a 1974, lehátkový vůz s bufetovým oddílem BRcm z roku 1984 a rychlíkový vůz s kupé I. a II. třídy řady ABa z roku 1973.

„Cílem jízdy je město Žatec, kde bude probíhat bohatý doprovodný program k zahájení turistické sezóny 2024,“ uvedla mluvčí NTM Jana Dobisíková. Podrobnější informace včetně možnosti nákupu jízdenek jsou na stránkách NTM.

Dopravcem vlaku bude společnost MBM Rail.

Parní lokomotiva 464.102 Ušatá po renovaci v čele muzejního vlaku. Pramen: NTMParní lokomotiva 464.102 Ušatá po renovaci v čele muzejního vlaku. Pramen: NTMParní lokomotiva 464.102 Ušatá po renovaci. Pramen: NTMParní lokomotiva 464.102 Ušatá po renovaci v čele muzejního vlaku. Pramen: NTMParní lokomotiva 464.102 Ušatá. Pramen: NTMVývaz kotle z rámu lokomotivy.Parní lokomotiva 464.102 Ušatá před renovací v areálu historického depa na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotiva 464.102 Ušatá před renovací v areálu historického depa na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tagy 464.102 MBM Rail Národní technické muzeum Ušatá
11 komentářů